PDA

View Full Version : [SEAT] [Ibiza 6J] Welke mobiele telefoons werken met originele BT (radio)

smilie
26-01-2011, 13:09
Beste forum leden,

Enige tussen ons hebben gekozen voor de originele BT + USB optie af fabriek. Echter, dealers (ook Seat zelf) zijn op zijn best vaag over welke mobiele toestellen wel, dan niet werken in deze combinatie. Er is ook een document, maar die is inmiddels (sterk) verouderd.

Bij deze wil ik graag het volgende voorstellen;
Degene die deze optie hebben (BT + USB ) en deze gebruiken met hun eigen toestel om dat hier even te melden in de vorm:
Bouwjaar (eventueel i.v.m. updates?);
Mobiel toestel (zo specifiek mogelijk);
Wat wel / niet werkt;

Als voorbeeld:

Bj: april 2010
Toestel: Nokia E72 (standaard)
Werkt: verbinden; bellen (opnemen);
Wekt niet: telefoon boek doorbladeren via radio;

of:

Bj: oktober 2010
Toestel: HTC Desire (met custom ROM)
Werkt: verbinden; bellen; telefoon boek via radio;
Wekt niet: -;

Als iedereen wilt een berichtje hier achter laten, dan wil ik deze gegevens in een PDF bijhouden en hierbij zetten. Dan kunnen zowel bestaande bezitters van de auto beslissen welke toestel aan te schaffen, alsmede voor de (wachtende) Ibiza mensen (of potentiŰle kopers).

Op deze wijze hoop ik dus een redelijk up to date bestand te kunnen bouwen en niet zozeer op de 'beloftes' van de dealers af te gaan.

Mochten admins hier tegen zijn, of andere opmerkingen erover hebben - dan hoor ik het graag :-)

Onze versie, van echte gebruikers: versie 0.3 (31 januari 2011) (http://www.skodric.com/files/Seat_Ibiza_6_phone_models_and_built_in_BT.pdf)

Officieel versie van de Seat zelf: versie mei 2010 (http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/site/2009/service/bluetooth/pdf/bluetooth/SEAT_IBIZA_FAMILY.pdf)

Updates
(n.b. in de link staat altijd alleen de meest recente versie)
Versie 0.2 is uploaded op 26 januari 2011;
Versie 0.3 is uploaded op 31 januari 2011;

CrazY
26-01-2011, 13:14
kun je me ook uit leggen hoe ik het telefoonboek door kan bladeren via de radio dan? Namen neemt de radio wel over tijdens bellen en gebeld worden, maar echt bladeren op de radio lijkt mij niet mogelijk?

Want wij hebben 4 verschillende telefoons thuis en geen een heeft die mogelijkheid?

collie
26-01-2011, 13:20
Het lastigste is nog de bediening (spraak) van de module..

Bj: Augustus 2010
Toestel: IPhone 3G
Werkt: verbinden; bellen; opnemen; telefoon boek via radio;

Toestel: IPhone 3GS

Toestel: IPhone 4

pl0xx
26-01-2011, 14:05
Note bij de E72, automatisch koppelen is geen optie omdat het systeem niet werkt. Elke keer overnieuw pairen is hiervoor de 'oplossing'.

smilie
26-01-2011, 14:30
@CrazY: daar ik zelf nog geen Ibi heb, kan ik je niet precies vertellen, maar heb begrepen dat dit wel mogelijk zou moeten zijn;
@pl0xx - wil je nog doorgeven welke functionaliteiten kan je gebruiken i.c.m. E72?

Dank je :)

Emooww
26-01-2011, 14:58
BJ: December 2010
Toestel: Blackberry Bold 9700

Werkt prima! Alleen moet mijn namen met een 'engels' accent opnoemen anders worden ze niet herkent.. Mijn telefoonboek kan ik ook niet vinden enig idee waar of ik kan doorscrollen door m'n telefoonboek??

MLigt
28-01-2011, 12:26
Hoi,

Ibiza ST Ecomotive januari 2011
Nokia N97 mini (laatste firmware versie net geinstalleerd)
Werkt wel: bellen, gebeld worden, telefoonboek via voice dialing (in nederlands).
Werkt niet:bluetooth pairing.

korte uitleg:
Na eerste keer koppelen via bluetooth werkt alles perfect, tot de radio wordt uitgeschakeld. Bij opnieuw inschakelen wordt de telefoon wel verbonden en functioneert ook het telefoonboek via voicedial. Als ik dan bel of gebeld wordt komt er ook werkelijk een verbinding tot stand,MAAR zonder geluid, ik ben niet hoorbaar voor anderen, en ik hoor ook in de auto totaal niets!!! Dus elke keer opnieuw pairen helaas.

Ook getest met Nokia E72, en Nokia 5800 express music, geven beide zelfde probleem.

Volgens mij is telefoonboek in display bekijken niet mogelijk,(hoop dat iemand hier anders over denkt?!?)

chriSTian
28-01-2011, 12:56
Ibiza ST Ecomotive december 2010
HTC HERO android 2.1
Werkt: alles :) bellen, gebeld worden, telefoonboek, voice dialing etc.

Toelichting: Vreemd is wel dat ik bij voicedial eerst achternaam en dan voornaam moet noemen, ondanks dat het in telefoonboek in volgorde voornaam achternaam staat. Misschien zo opgelost. Nog geen idee waar en hoe..

Freddy
28-01-2011, 13:08
Ibiza ST Ecomotive januari 2011
Toestel: HTC Touch Artemis (ding van 2006..), Windows Mobile 5
Werkt: Alles
Wekt niet: -

Grappig genoeg staat in de handleiding dat Windows Mobile 6 nodig is, maar hij werkt prima!

smilie
28-01-2011, 17:21
Heren,

Bedankt voor de info! Ik zal PDF maandag updaten, die heb ik op andere PC gemaakt en daar kan ik het ook bijwerken! Ik zal notities ook in de PDF noemen.

In afwachting van nog meer tevreden gebruikers :)

green smile
28-01-2011, 19:32
Ibi sc eco oktober 2010
Nokia 5800 express music
Werkt : Ja
Werkt niet: Enkele namen in tel boek is waarschijnlijk voor de spraak computer te moeilijk :?

pl0xx
28-01-2011, 20:04
@CrazY: daar ik zelf nog geen Ibi heb, kan ik je niet precies vertellen, maar heb begrepen dat dit wel mogelijk zou moeten zijn;
@pl0xx - wil je nog doorgeven welke functionaliteiten kan je gebruiken i.c.m. E72?

Dank je :)

Bellen/opnemen. Zien wie belt (naam wordt uit adresboek gehaald) anders zie je het nummer.

BlancoFR
28-01-2011, 20:24
Ibiza FR oktober 2010
Toestel: Samsung Galaxy S
Bel zo weinig mogelijk in de auto maar volgens mij werkt alles wat zou moeten werken.

Rogier21
29-01-2011, 02:18
Bellen/opnemen. Zien wie belt (naam wordt uit adresboek gehaald) anders zie je het nummer.

Heb je zelf niet het probleem met de E72 dat je elke keer opnieuw moet pairen?

My1stIbi
30-01-2011, 19:35
Bj: augustus 2010
Toestel: Nokia E50
Werkt: verbinden; bellen (opnemen); telefoonboek upload; naam weergave beller; voice dial
Wekt niet: Sommige namen worden via voice dial niet opgepakt, je krijgt dan een lijst te horen met alternatieven;
Nog testen: met radio door telefoonboek bladeren. Ik gebruik eigenlijk alleen voice dial.

My1stIbi
05-02-2011, 17:24
Update: 't Is me niet gelukt om anders dan via voice commands een nummer boven water te krijgen.

Fileflirter
07-02-2011, 17:48
Ik had er al geen vertrouwen in, dus ik ben blij dat ik de BT met USB achterwege heb gelaten en een parrot besteld heb.

smilie
07-02-2011, 17:55
@Fileflirter: tot zover, zijn er veel meel telefoons die wel werken - dan telefoons welke niet werken :) Maar ik snap dat je geen risico wilde nemen.

lilalange
07-02-2011, 19:18
Samsung Omnia qwerty B7610. Weet iemand of mijn telefoon zal gaan werken met BT?

Rhemon
07-02-2011, 21:34
Bj: Week 43 2010 (levering wk1 2011)
Toestel: Iphone4
Werkt: verbinden; bellen (opnemen); naam weergave beller; voice dial
Werkt niet: Telefoonboek via radio, maar dat kan volgens mij niet....iemand opties???

Fileflirter
08-02-2011, 10:45
Weet ik smilie. Ik heb het gewoon niet op spraakbesturing, in topgear zag ik het al niet werken in een dure Benz, dus vandaar dat wantrouwen. De bluetooth is op zich het probleem niet, maar ik had op zijn minst bediening aan het stuur moeten hebben, zoals dat bij een Polo wel kan en dan had ik het wel overwogen.

smilie
08-02-2011, 11:06
@Fileflirter: er is wel degelijk telefoon bediening vanaf (of, eigenlijk - achter) het stuur hoor.

Ik kon geen betere foto vinden, maar links achter het stuur zie je wel telefoon (hoorn) afgebeeld. Naar mijn weten (heb zelf mijn auto nog niet), kan je daarmee oproep plaatsen / opnemen en door telefoon boek bladeren

http://www.lincah.com/wp-content/uploads/2010/01/2010-Seat-Ibiza-FR-TDI-Steering-Wheel-View-800x600.jpg

Menaz
08-02-2011, 15:44
Plaatjesmaker to the rescue!

http://www.km77.com/fotos/bbtcontent/clipping/KM7KPH20090629_0017/5.jpg

Rhemon
08-02-2011, 19:40
@Fileflirter: er is wel degelijk telefoon bediening vanaf (of, eigenlijk - achter) het stuur hoor.

Ik kon geen betere foto vinden, maar links achter het stuur zie je wel telefoon (hoorn) afgebeeld. Naar mijn weten (heb zelf mijn auto nog niet), kan je daarmee oproep plaatsen / opnemen en door telefoon boek bladeren

http://www.lincah.com/wp-content/uploads/2010/01/2010-Seat-Ibiza-FR-TDI-Steering-Wheel-View-800x600.jpg

Klopt, opnemen, bellen of via spraak kan je allemaal bedienen achter het stuur, werkt goed! Ben er overigens vandaag ook achter gekomen dat via de spraak toets ook het telefoonboek voorgelezen kan worden!! Scrollen door het display is me nog niet gelukt.....

blitz
09-02-2011, 21:07
HTC HD Touch

Ik gebruik het weinig. De personen die ik wilde bellen lukte makkelijk met voicedialing. Als ik gebeld wordt kan ik opnemen en zie ik wie er belde. wat heb je nog meer nodig? Misschien een keer de handleiding lezen..... Ik ben goed te verstaan door de ander zonder veel ruis.

lilalange
12-02-2011, 16:30
Net bij de dealer geweest en meldde mij dat elke "normale" moderne telefoon het doet. Tenzij je een of ander honkietonkie merk hebt.. Heb een offerte van de week maar bestellen. Moet alleen nog een kleur kiezen..

tim.snoek
12-02-2011, 17:09
Weet iemand of een telefoon met Windows Phone 7 ook werkt? Is bij mij zeer belangrijk. nu is die al besteld, en kan ik toch niks meer wijzigen, maar dan weet ik het gewoon alvast.

My1stIbi
12-02-2011, 17:26
Net bij de dealer geweest en meldde mij dat elke "normale" moderne telefoon het doet. Tenzij je een of ander honkietonkie merk hebt.. Heb een offerte van de week maar bestellen. Moet alleen nog een kleur kiezen..
Tja, zo lust ik er ook nog wel 1. Wat is normaal in de ogen van de dealer?!? Er zijn standaarden voor communicatie middels BT tussen telefoons een handsfree sets. Alleen voegen ze bijna allemaal zaken toe of doen ze het nÚt even anders. Vaak ook binnen bepaalde modellen van 1 merkt. De firma Parrot heeft er een dagtaak aan!

pl0xx
16-02-2011, 16:56
Heb je zelf niet het probleem met de E72 dat je elke keer opnieuw moet pairen?

Rogier21, ja dat probleem heb ik ook. Mijn gare 10 euro samsung telefoon heeft 0 problemen maar mijn E72 kan ik niet gebruiken tenzij je hem elke keer weer paired. Wat ik dus niet wil doen :P

Rogier21
16-02-2011, 21:21
Rogier21, ja dat probleem heb ik ook. Mijn gare 10 euro samsung telefoon heeft 0 problemen maar mijn E72 kan ik niet gebruiken tenzij je hem elke keer weer paired. Wat ik dus niet wil doen :P
Dat is wel mooi klote want mijn vriendin heeft net een nieuwe E72 en die gebruikt de auto voornamelijk. Wat zou de dealer zeggen als je dit probleem voorlegt? Ze leveren je dan toch een niet deugelijk product?

ibizascsport
18-02-2011, 21:47
Ben er overigens vandaag ook achter gekomen dat via de spraak toets ook het telefoonboek voorgelezen kan worden!!
Hier ben ik wel benieuwd naar, hoe doe je dit precies? Niet dat het me verder een hele handige optie lijkt, want ik neem aan dat 'ie bij de A begint en om dan met ongeveer 300 contacten bij iemand wiens naam begint met een Z te komen gaat me toch echt te lang duren vrees ik...

Erik H
23-02-2011, 15:21
Kan je meerdere telefoons aansluiten? Dus, als ik en m'n vrouw in de auto zitten, allebei BT aan... werken ze dan allebei?

My1stIbi
23-02-2011, 15:42
Nope. Je kunt zelfs niet voorspellen wie er 't eerste koppelt. Sowieso heeft de bijrijder de handen vrij en kan die dus gewoon zijn/haar eigen telefoon opnemen, toch?

Erik H
23-02-2011, 15:56
Hm ja, dan is het niet anders :) Had wel fancy geweest als het systeem multi-bluetooth verbindingen aankon.

DannyNL
01-03-2011, 11:18
Hier ben ik wel benieuwd naar, hoe doe je dit precies? Niet dat het me verder een hele handige optie lijkt, want ik neem aan dat 'ie bij de A begint en om dan met ongeveer 300 contacten bij iemand wiens naam begint met een Z te komen gaat me toch echt te lang duren vrees ik...

Dat duurt ook best lang met een behoorlijke telefoonlijst, maar om het te horen is het heel simpel.

je drukt de spraaktoets in die achter je stuur zit,
je zegt: telefoonboek (als je BT op chinees/nederlands is gezet)
je krijgt een 2 opties - noem een naam of zeg voorlezen !
je zegt: voorlezen.

en voila je telefoonboekt wordt voorgelezen !

trotse seat bezitter
25-03-2011, 01:08
Bj: 2011
Toestel: Nokia E71
Werkt: verbinden; bellen (opnemen); naam weergave beller; voice dial
Werkt niet: Telefoonboek via radio, maar dat kan volgens mij niet....iemand opties???

Ik zou heeeeeel graag weten wie dit al wel voor elkaar heeft dat ie via zijn radio een naam uit zijn telefoonboek kan kiezen en daarna bellen????

smilie
25-03-2011, 10:47
@trotse seat bezitter:
Ik doe als het volgt:

Ik druk op de knop achter het stuur (spraaktoets, kleinste toets);
Vervolgens, krijg ik te horen een piep en "Hoofdmenu".
Dan spreek ik het volgende uit:
"Achternaam voornaam bellen"
Eventueel - als je in je telefoon hebt meerdere nummers bij genoemde contact persoon staan, dan krijg je te horen:
"Zegt u: mobiel, thuis, werk" (afhankelijk hoe veel nummers je hebt staan).
En dan moet jij zeggen: "Mobiel";

Andere mogelijkheid is om gelijk aan te geven welke van de meerdere nummers wil je bellen, dus:
"Achternaam voornaam mobiel bellen"

En dat is het.

Ik heb zelf nog niet 'doorgebladerd' door de telefoon boek, zal het even proberen vanmiddag.

Rogier21
03-04-2011, 23:53
Na verhalen te hebben gehoord over de Nokia E72 was ik bang dat het niet zou werken, maar mijn Nokia E72 werkt echt perfect, ik kan door telefoonboek bladeren en bellen. Ook reconnecten gaat prima. Ik heb wel mijn Nokia e72 eergisteren nog geupgrade dus misschien dat sommige mensen niet de laatste versie hebben.

Desire HD werkt ook prima.

Maar waar ik niet achter kon komen: hoe speel ik muziek vanaf mijn telefoon door de auto af? Als ik gewoon afspreel blijft de radio gewoon spelen en nergens een optie om naar BT te schakelen.

My1stIbi
04-04-2011, 21:15
Ik heb wel in VCDS een optie gezien om BT-audio aan te zetten. Ik kan 't alleen niet testen omdat ik geen BT-audio op m'n telefoon heb...

Rogier21
04-04-2011, 22:32
Is dit niet activeerbaar door dat geheime menu? Heb niet echt toegang tot een VCDS helaas hier :P

salvolin
06-05-2011, 13:10
Ibiza ST 1.2 Ecomotive
Oude HTC Mini met Windows Mobile en Outlook contactpersonen
http://www.chinawholesaleonline.org/images/l/200907/0210-mini-htc-dimond-0.jpg
Opnemen werkt
Voice bellen werkt (overigens ook Achternaam Voornaam zoals iemand hier eerder vertelde, terwijl de opslag in mijn telefoon voornaam achternama is.
Bellen via scrollen op de Radio kan volgens mijn dealer niet. Overigens werkt de stemherkenning zo goed dat ik het eigenlijk ook niet nodig heb. In het begin miste ik het omdat ik overstapte van een parrot.
enige nadeel is 1 persoon met een achternaam die lijkt op "annuleren". Die is lastig te bellen :)
Rogier21 geeft aan dat een desire HD bij hem goed werkt. Bij mij geeft die problemen met de naamsamenstelling, tussenvoegsels vallen weg ook al staan ze in het achternaam veld. Bij twee tussenvoegsels valt ook de voornaam weg. Dat is lastig als je familienaam Van den Akker is (is bij mij niet, maar als voorbeeld). Want dan staat je hele familie onder "Den Akker".

Rogier21
06-05-2011, 13:16
Mja ok, dat is bij mij ook, maar opzich werkt het naambellen prima. Ik heb trouwens van de dealer een lijst gekregen met alle telefoons die ondersteund worden vanuit Seat.

Rogier21
24-05-2011, 17:57
Ik heb hier nog even de lijst van de fabriek/dealer met alle ondersteunde toestellen:
http://www.versluis.ca/m/001.jpg
http://www.versluis.ca/m/002.jpg

smilie
24-05-2011, 17:58
Deze heb ik ook, echter daar staat bijvoorbeeld mijn toestel niet erbij (HTC Desire). Lijst is volgens mij uit 2008 :(

Rogier21
24-05-2011, 20:07
oh ja, deze lijst is behoorlijk oud, maar toch gaan alle dealers met deze lijst, wat best jammer is.

Dutch Devil
24-05-2011, 20:31
Ik heb hier nog even de lijst van de fabriek/dealer met alle ondersteunde toestellen:
http://www.versluis.ca/m/001.jpg
http://www.versluis.ca/m/002.jpg

Volgens die lijst, werkt een Nokia N97 wel. Maar mijn N97 mini (die niet op de lijst staat) werkt niet, echter is deze volgens mij identiek. Wel jammer.

Weet iemand of er al nieuwe lijsten in omloop zijn?

sischi
25-05-2011, 17:12
De HTC 7 Trophy werkt ook prima i.c.m. de BT

H.E.
25-05-2011, 22:01
De Blackberry 7800G en Nokia 5800 werken allebei prima. Ben zeer tevreden met het systeem

My1stIbi
28-05-2011, 10:29
Nadat ik woensdag over m'n telefoon gereden ben (van m'n riem af gevallen...):
Bj: augustus 2010
Toestel: HTC Wildfire S (Android V2.3.3)
Werkt: verbinden; bellen (opnemen); telefoonboek upload; naam weergave beller; voice dial
Werkt niet: Sommige namen worden via voice dial niet opgepakt, je krijgt dan een lijst te horen met alternatieven;

Eigenlijk 't zelfde als met m'n E50 dus, het werkt naar behoren. Alleen heeft de radio dus een hekel aan de naam Jeanet. Die moet je uitspreken als Jee-a-net. Of de taal op Frans instellen, maar dan begrijp ik 't waarschijnlijk niet meer :)
@smilie: 't Ligt dus niet zozeer aan de Nokia als wel aan de radio. Mogelijk dat je dat in je PDF kunt aanpassen?

Dutch Devil
28-05-2011, 12:26
Kwam laatst deze lijst nog tegen op het internet: http://ssl.seat.de/pdf/service/2011/Bluetooth-Kompatibilitaet-Mobiltelefone_alle%20Modelle.pdf

Wellicht hebben we er nog wat aan:)

My1stIbi
28-05-2011, 21:59
Mooie lijst. Wel apart dat BT-audio streaming vermeld wordt. Volgens mij staat die in mijn radio uit. Zal 'ns kijken of ik dat met de HTC aan de praat kan krijgen.

smilie
30-05-2011, 11:35
Ik moet dat ook nog even door testen als ik tijd heb. Namelijk, op mijn HTC staat (als ik op de telefoon zelf geluid aanpas) melding "BT Audio volume". Vreemd omdat ik gewoon via AUX uit muziek afspeel :) Zonder kabeltje werkt het ook niet. Ik zal kijken of ik het ook via BT kan laten werken.

My1stIbi
30-05-2011, 22:07
Ik heb 't nog niet getest, maar volgens mij moet er in VCDS een bitje uitgezet worden om A2DP te kunnen gebruiken (byte 4, bit 0).

gekko
31-05-2011, 12:06
hallo heren en dames, op de volgende site kun je zien welke telefoons te gebruiken zijn

http://www.seat.de/seat_/service/teile-und-zubehoer/bluetooth.html

My1stIbi
31-05-2011, 23:10
Bitje aangezet. In het menu op de radio is hier niets van terug te vinden. In het spraakgestuurde menu is er een optie 'Muziek' bijgekomen, waarmee de BT audio afgespeeld kan worden. Zo kan er ook spraakgestuurd naar een ander nummer geskipt worden. Maar dus NIET via de knoppen op de radio. Nog afgezien van de batterijduur van de telefoon komt het wat onhandig over. Bediening via de telefoon kan ook, maar die mag je tijdens het rijden niet in je hand hebben...
Maar mocht iemand het willen gebruiken dan lijkt het met een HTC Wildfire S in ieder geval te werken.

Rogier21
01-06-2011, 14:28
Zijn er nog andere bitjes die je kan zetten mbt de BT optie? Ben wel benieuwd :P

ron_esther
01-06-2011, 19:43
Nu de auto geleverd is ook de originele bluetooth kunnen proberen (versie na week 48, technic pakket met auto stand voor de verlichting), alles werkt met een Nokia 6303 classic met meest recente firmware.

My1stIbi
01-06-2011, 22:02
Zijn er nog andere bitjes die je kan zetten mbt de BT optie? Ben wel benieuwd :P
- Het uitzetten van de bevestigingstoon als je telefoon verbinding heeft gemaakt met de radio, "Bluetooth acknowledgement signal". Heb ik zelf wel gedaan, is een stuk rustiger als je instapt :)
- de BT-naam van de radio (SEAT_BT)
- BT-pin (kan ook via spraak-menu)
- 'Delay of audio ouput', al heb ik geen idee wat dat precies doet...
- Gevoeligheid van de microfoon (heb ik niet aangepast, werkt bij mij standaard al goed genoeg).

Ik zag gister nog wel een 'verkeersschool optie', al heeft die niet zoveel met BT te maken. Daarmee zou je de snelheid kunnen aflezen op de radio. Hiervoor moet er op de radio zelf ook nog iets aangepast worden, al heb ik nog niet gevonden hoe. (Dit is dacht ik wel in een topic opgenoemd, maar welke...!)

ron_esther
01-06-2011, 22:35
Het enige wat ik kon vinden mbt de radio is het service menu (http://www.seat-online.nl/showthread.php?337-SEAT-Ibiza-6J-quot-weetjes-quot&p=15384&highlight=radio+service+menu#post15384) door langdurig om de menu toets te drukken (in de radio stand). Bij het type radio dat in mijn ibi zit heb ik geen optie gevonden om parameters weer te geven, ik krijg iets anders te zien dan in de youtube video waar de link naar verwijst.

My1stIbi
01-06-2011, 22:56
Die bedoelde ik! Merci! Ik zal 'ns kijken wat dat oplevert.

My1stIbi
02-06-2011, 10:31
:-( Niets dus... Om dit topic niet verder te vervuilen heb ik dat hier (http://www.seat-online.nl/showthread.php?306-SEAT-Ibiza-6J-Mogelijkheden-Vag-Com&p=84742&viewfull=1#post84742) beschreven.

Rogier21
03-06-2011, 08:07
My1stIbi zou jij eens kunnen kijken of het mogelijk is de besturing van de stuurbediening aangepast kan worden. Ik heb nu met BT+USB niet meer de optie om van radio preset te veranderen :( Als ik aan het wieltje draai dan gaat ie frequenties scannen, maar wat heb ik daar nou aan :S

smilie
03-06-2011, 12:20
@Rogier: volgens mij is dat niet mogelijk. Daar we op BT extra knopjes hebben (t.b.v. telefoon) is preset eruit gesloopt. Naar mijn weten kan je het alleen middels radio zelf schakelen. Wel kan je radio instellen dat ie bij wieltje tussen stations springt en niet 0,001 MHz gaat schakelen.

Rogier21
03-06-2011, 19:50
Wel kan je radio instellen dat ie bij wieltje tussen stations springt en niet 0,001 MHz gaat schakelen.
Dat wil ik graag, waar kan je dit instellen precies?

smilie
03-06-2011, 19:56
Euhm, ik heb het ergens beschreven... kan niet zo 1-2-3 vinden.
Als je radio aan hebt, dan menu - en dan ergens in de instellingen ervan. Ik weet niet precies welke het is, zal vanavond kijken als ik naar huis rij.

My1stIbi
03-06-2011, 20:56
Ik ben het met smilie eens:
- via VCDS is het niet aan te passen
- wel via het menu in de radio
- ik heb 't stukje van smilie ook ergens gelezen
- maar weet ook niet meer waar :+

ron_esther
03-06-2011, 21:53
Hier? (http://www.seat-online.nl/showthread.php?1487-SEAT-Ibiza-6J-Het-grote-problemen-topic&p=77591#post77591)

My1stIbi
03-06-2011, 23:47
:Y

Roel87
25-06-2011, 17:27
Ik ben in mijn zoektocht naar een nieuwe auto uit gekomen bij de ibiza (oog laten vallen op de copa/copa plus editie). Alleen nu zegt dealer a dat de bluetooth functie met alle 'normale' nieuwe telefoons gewoon werkt, en dealer b zegt dat de bluetooth functie niet goed is voor welk toestel dan ook (en adviseert meteen om er een parrot in te bouwen). Toestellen waar het om gaat zijn op dit moment een HTC Desire en een Samsung Jet

Als ik kijk naar de duitse lijst in dit topic zou bluetooth gewoon moeten werken, maar zulke tegenstrijdige berichten bij dealers maken me nogal aan het twijfelen. Gaat het werken zoals het moet? Of zou ik dan een parrot moeten laten inbouwen? (Wat nogal tegen mijn gevoel in gaat, nieuwe auto met BT kopen en dan alsnog een carkit inbouwen...)

My1stIbi
25-06-2011, 17:40
M'n HTC Wildfire S doet 't prima, ik ga er vanuit dat de Desire 't dan ook doet (en dat dealer B aandelen Parrot heeft).

rob
25-06-2011, 20:30
zou het gewoon even testen in de showroom. Zelf niet genomen. Maar een parrot laten plaatsen.

Rogier21
26-06-2011, 01:55
Desire HD, Desire en Wildfire S doen het hier ook prima. Heb daarom ook mijn oude Nokia E72 ingeruild voor een Android.

Roel87
26-06-2011, 10:53
Dank voor de reacties :) Zo te lezen werken de Android toestellen dus prima. Maar inderdaad, even checken bij de dealer in de showroom kan geen kwaad (dingen staan er niet voor niets toch? :P).

Nu hopen dat de dealer verder nog mee wil in wat ik vraag :P

supernova
26-06-2011, 11:36
Ik heb een samsung omnia BT7330 geloof ik met Windows Mobile en die werkt ook prima. Mijn Sony Ericsson W900I werkt ook goed.

smilie
26-06-2011, 23:47
Zoals anderen al hebben aangegeven, Desire (zonder toevoegingen Z, HD etc.) werkt prima (heb zelf ook een).
Ook een HTC met Windows Mobile gehad (leen toestel) - deze werkte ook prima. Naar mijn mening, vrijwel alle nieuwere modellen zouden werken.

Rinkel
28-06-2011, 12:21
zou het gewoon even testen in de showroom.
Zelf niet genomen. Maar een parrot laten plaatsen.

Precies!

Als je het wilt weten moet je gewoon gaan testen! Heb ik destijds ook gedaan. Geen betrouwbaardere check dan dat.

Mijn Motorola Defy, met Android 2.2 functioneert prima met de radio. Kan alleen niet via voice-command bellen, maar denk dat dat aan mijn telefoon ligt. Gesproken telefoonnummers werkt wel goed.

magico
01-07-2011, 19:25
Ervaringen SEAT_BT met Samsung Galaxy S2.

Afgelopen woensdag de auto opgehaald en in de showroom geprobeerd de BT te verbinden. Deze gaf een foutmelding dat ie niet kon verbinden. De iPhone4, van de dealer, deed het wel probleemloos.

Thuisgekomen de LG optimus 2X geprobeerd gaf ook een foutmelding.
M'n HTC Snap maakte wel verbinding. Vervolgs de SGS2 weer geprobeerd en prompt kreeg ik contact, vreemd.

Volgend probleem was het importeren van het telefoonboek. Kreeg dit maar niet voor mekaar. Tot vanmiddag...
In de SEAT_BT instellingen van de telefoon ÚÚn van de 3 vinkjes weggehaald en gelijk weer aangevinkt en prompt kwam het verzoek om de lijst te importeren.

Ben blij dat het nu wel werkt.:mrgreen:

errorrr
05-07-2011, 10:51
Ik heb sinds kort ook een Samsung Galaxy SII. Helaas krijg ik de bluetooth-verbinding met geen mogelijkheid aan de praat. Voorheen had ik een iPhone 3GS en dat heeft altijd zonder problemen gewerkt, maar nu blijf ik de melding krijgen "koppeling onmogelijk SEAT_BT" – heel frustrerend.

Wat me ook verbaast is dat ik er echt helemaal niets van op internet kan vinden. Kennelijk is er niemand – behalve mijn bovenbuurman magico – die ook problemen heeft ondervonden aan de combinatie SGSII/SEAT_BT, dus ook geen oplossingen.

Iemand hier inmiddels door schade en schande wijs geworden of zal ik toch even contact moeten zoeken met de dealer?

Alvast bedankt!

smilie
05-07-2011, 11:15
Samsung Galaxy SII heeft Android, wat op zich vlot zou moeten werken.

Voor de goede orde, je zou volgende nog kunnen proberen:
1. Alle eerste, wellicht overbodig - maar Seat Radio is alleen eerste 30 seconden nadat je contact hebt gegeven 'discoverable' en kan pairen met de toestel;
2. Op je galaxy, in Instellingen, Verbindingen > Bluetooth - schakel alle extra opties uit voor de zekerheid (FTP transfer en eventueel andere opties die je hebt staan);
3. Verander toestel naam (voor BT) naar een woord (zonder spaties / vreemde tekens);
4. Verwijder bestaande koppeling met de Seat Radio (optie 'vergeten' ofzo);
5. Zet op je Galaxy 'discoverable' aan;
6. Schakel vervolgens BT uit en weer aan;
7. Probeer nogmaals te pairen met de radio, hopelijk zal het dan wel lukken.

Succes!

errorrr
05-07-2011, 13:03
Samsung Galaxy SII heeft Android, wat op zich vlot zou moeten werken.

Voor de goede orde, je zou volgende nog kunnen proberen:
1. Alle eerste, wellicht overbodig - maar Seat Radio is alleen eerste 30 seconden nadat je contact hebt gegeven 'discoverable' en kan pairen met de toestel;
2. Op je galaxy, in Instellingen, Verbindingen > Bluetooth - schakel alle extra opties uit voor de zekerheid (FTP transfer en eventueel andere opties die je hebt staan);
3. Verander toestel naam (voor BT) naar een woord (zonder spaties / vreemde tekens);
4. Verwijder bestaande koppeling met de Seat Radio (optie 'vergeten' ofzo);
5. Zet op je Galaxy 'discoverable' aan;
6. Schakel vervolgens BT uit en weer aan;
7. Probeer nogmaals te pairen met de radio, hopelijk zal het dan wel lukken.

Succes!

Ik ga het straks meteen proberen, alvast erg bedankt voor de reactie! Ik houd je op de hoogte.

Rogier21
06-07-2011, 08:02
Als je gezeur hebt met je adresboek helpt het behoorlijk om de carkit naar fabrieksinstellingen te resetten via "Meer opties", dan wordt je telefoonboek op de carkit gewist.

Enige waar ik nog mee zit is dat hij op mijn Android telefoons ook mijn Facebook contacten download, wat nogal irritant is want het zijn er meer dan 250 met een nummer die ik toch niet ga bellen.

Rinkel
06-07-2011, 20:50
Ik kwam er dus vandaag achter dat mijn telefoon met Android 2.1 of 2.2 (motorola defy) vroeg om een toegang tot het adresboek. Dat heb ik maar eens toegestaan.
Dus sindsdien kan ik ook naambellen :D

supernova
12-07-2011, 13:17
Mijn Acer Liquid E met Android 2.3.4 werkt prima met de Seat BT :D

joostlease
15-07-2011, 23:27
Ik ga binnenkort mijn auto bestellen en zit sterk te twijfelen tussen een Parrot en de ingebouwde carkit.
Ik wil vooral zeker weten dat je er goed mee kunt bellen (geluidskwaliteit). Wat zouden jullie adviseren? bevalt de Seat carkit goed met bellen?

Heb een Android telefoon (nexus one) dus dat zal probleem niet zijn.

smilie
16-07-2011, 11:11
Ik kan geen echte vergelijking maken met Parrot aangezien ik dergelijke apparaat nooit heb gebruikt. Wat ingebouwde Seat BT / carkit betreft, vind ik geluid zeker goed. Middels radio kan je ook uitkomende geluid harder / zachter zetten en ik hoef gewoon normaal te praten, dan ben ik ook goed bij de andere partij te verstaan. Vanzelfsprekend - indien het keihard regent of heb je alle ramen open - dan ben je minder te verstaan :)

joostlease
16-07-2011, 11:15
@smile Bedankt voor de input, misschien toch maar voor de Seat gaan dan. Heb nu een bluetooth carkit op mijn Sony radio en daar moet ik dus echt schreeuwen en dan werkt het nog niet goed.
Andere mensen met positieve of negatieve ervaringen zijn uiteraard welkom.

H.E.
16-07-2011, 11:35
Ik ga binnenkort mijn auto bestellen en zit sterk te twijfelen tussen een Parrot en de ingebouwde carkit.
Ik wil vooral zeker weten dat je er goed mee kunt bellen (geluidskwaliteit). Wat zouden jullie adviseren? bevalt de Seat carkit goed met bellen?

Heb een Android telefoon (nexus one) dus dat zal probleem niet zijn.

Ik bel dagelijks in de auto, ben goed te verstaan en vindt het systeem prima werken en gebruiksvriendelijk. Menu werkt intuitief en vlot. kan het syteem van harte aanbevelen.

Rogier21
16-07-2011, 11:36
Hier ook positief met de SEAT_BT, misschien zijn de voicecommando's niet altijd even duidelijk maar vaak herkent ie mijn stem in 1x en laat ie netjes de naam van de beller op je ingebouwde radio zien, dat vind ik een stuk mooier staan dan weer zo'n gaar kastje op je dashboard.

joostlease
17-07-2011, 20:58
Bedankt voor de feedback! Dan wordt mijn ibiza toch helemaal full option :)

Daninho67
17-07-2011, 22:34
Mijn Nokia X3-00 werkt prima met de SEAT BT. Ik moest even wennen aan het feit dat ik middels spraak het hele zaakje moest aansturen, maar je went er snel aan moet ik zeggen.
Wat werkt wel: bellen via spraakgestuurde commando's, gesprek aannemen, herkennen telefoonboek door SEAT BT
Wat werkt niet: door het telefoonboek scrollen via de radio (als je lang de telefoontoets op de stengel links van het stuur inhoudt, gaat-ie het laatstgekozen nummer pakken, terwijl ik gewoon mijn telefoonboek wil zien. Maar misschien is dit wel helemaal geen optie?)

Heb hiervoor in mijn Mazda 6 een Parrot CK3100 gebruikt naar volle tevredenheid. Systeem van SEAT is iets veiliger omdat je via spraaksturing werkt en dus je ogen op de weg kunt houden.

Rinkel
18-07-2011, 17:33
Ook ik ben positief over de Seat_BT.

Ben goed te verstaan, kan anderen duidelijk verstaan en het is eenvoudig via stuurwielbediening en spraakgestuurd bellen te bedienen. Dus geen gepruts met een extra kastje en bijbehorend draaiknopje en dus ook afleiding van de weg. Je kunt niet kijken naar je Parrot en kijken op de weg.

Huif
07-08-2011, 19:43
Bj: juni 2011
Toestel: Samsung Galaxy ACE (S5830) (Android V2.2.1)

Echter:

Ik heb het eerste probleem met BT al achter de rug.

De knop achter het stuur (spraaktoets, kleinste toets) weigerde. Je kunt je spraakcommando menu & je toestel niet oproepen. En als je gebeld wordt, kun je met de knop opnemen niet eens geen gesprek opnemen! Echter als je via je toestel iemand belde, nam de BT het gewoon via de speakers over!
Eerst de zekeringen maar eens gecheckt, en hier was niks mis mee.

De Seat dealer in Hoofddorp gebeld, en daar was dit probleem ook nog nieuw. Ik kon gelijk langs komen. Aan de computer gehangen / andere type telefoons geprobeerd / opnieuw gepaired, het hielp allemaal niet.

Uiteindelijk de Blue Tooth module omgewisseld met een auto in de showroom. Het werkte gelijk weer. Alles kosteloos vervangen onder garantie. Toppie.

RiesB
08-08-2011, 21:29
Ik krijg geen melding via BT als ik een sms'je krijgt, heeft iemand dit wel voor elkaar? (ik heb een HTC Desire)

smilie
09-08-2011, 11:39
Ik heb ook HTC Desire, maar krijg inderdaad ook geen geluid / signaal via BT. Wel op de telefoon zelf. Wellicht dat je in de instellingen van de Desire (o.a. bij profiles) kan overrulen wanneer melding gegeven moet worden. Misschien gaat Desire op 'silent' eenmaal BT connectie gemaakt is, ik weet het niet zeker...

SI5C+
09-08-2011, 20:16
Volgens mij heeft Seat een nieuwe lijst (http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/Bluetooth/Bluetooth/SEAT_Bluetooth_Ibiza.pdf) online gezet (of had iemand dat al opgemerkt?)

Mijn Nokia N97 mini had eerst wat probleempjes met de BT module. Geen automatische reconnectie en geen geluid bij het bellen. Het starten van gesprekken en opnemen werkte wel dus. Na een update van mijn telefoon verloopt alles vlekkeloos. Zelfs beter dan verwacht. Voice commands verlopen zelfs met mijn stem goed... en dat is al heel wat.

smilie
09-08-2011, 20:25
Dat is inderdaad nieuwe lijst, want op vorige stond mijn HTC Desire niet erbij :) Wel leuk om te zien...

Rogier21
10-08-2011, 18:52
Wel grappig om te zien dat er dus verschillende versie van software in omloop zijn... Wat ik niet snap hoe je nou dat BT streaming aan de praat krijgt, ik heb Desire HD met Android 2.3 en volgens dat document dus ondersteund, maar ik krijg het niet aan de praat. Of kan het alleen bij Duitse seats :P

Roel87
12-08-2011, 13:34
Vanmorgen auto opgehaald, alles werkte direct vlekkeloos. Ook telefoonboek geen enkel probleem (wat bij het testen bij een ander exemplaar bij de dealer eerder nog niet lukte).
Alleen voorlezen telefoonboek begint ie bij de Z? :? Nou ja, geen functie die ik ooit gebruik gok ik zo :p

BT streaming van audio moet ik nog even rustig testen. In eerste instantie leek het erop dat de telefoon (desire) wel gemute werd, maar auto verder niets deed.

My1stIbi
13-08-2011, 22:36
Wel grappig om te zien dat er dus verschillende versie van software in omloop zijn... Wat ik niet snap hoe je nou dat BT streaming aan de praat krijgt, ik heb Desire HD met Android 2.3 en volgens dat document dus ondersteund, maar ik krijg het niet aan de praat. Of kan het alleen bij Duitse seats :P
Had (http://www.seat-online.nl/showthread.php?2543-SEAT-Ibiza-6J-Welke-mobiele-telefoons-werken-met-originele-BT-(radio)&p=70741&viewfull=1#post70741) je dat al aan laten zetten in de radio?

supernova
14-08-2011, 20:43
De BT Pakt sommige namen eerst met de achternaam en sommige gewoon eerst met de voornaam. Ik heb alle nummers op dezelfde manier opgesloten Voornaam dan achternaam. Iemand enig idee hoe dit kan of is dit iets wat in te stellen is in de BT? Ik heb het nog niet gevonden....

Dutch Devil
15-08-2011, 09:49
Volgens mij heeft Seat een nieuwe lijst (http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/Bluetooth/Bluetooth/SEAT_Bluetooth_Ibiza.pdf) online gezet (of had iemand dat al opgemerkt?)

Mijn Nokia N97 mini had eerst wat probleempjes met de BT module. Geen automatische reconnectie en geen geluid bij het bellen. Het starten van gesprekken en opnemen werkte wel dus. Na een update van mijn telefoon verloopt alles vlekkeloos. Zelfs beter dan verwacht. Voice commands verlopen zelfs met mijn stem goed... en dat is al heel wat.

Welke softwareversie heb je nu op je Nokia N97 mini als ik vragen mag? Bij mij werkte hij laatst nog niet, weet niet of er nu weer nieuwe software is. Problemen zijn zoals jouw omschrijving.

SI5C+
15-08-2011, 11:04
Softwareversie van mijn Nokia N97 mini is 30.0.004.290.02 van 3 augustus 2011. Dus vrij recent.

Dutch Devil
15-08-2011, 12:51
Heb net ook die softwareversie erop gezet en nu werkt het allemaal super! Eindelijk kan ik dus gebruik maken van me BT!

My1stIbi
15-08-2011, 21:33
De BT Pakt sommige namen eerst met de achternaam en sommige gewoon eerst met de voornaam. Ik heb alle nummers op dezelfde manier opgesloten Voornaam dan achternaam. Iemand enig idee hoe dit kan of is dit iets wat in te stellen is in de BT? Ik heb het nog niet gevonden....
Lijkt me eerder een dingetje van je telefoon. AFAIK zit 'r niks in de radio mbt sortering oid.

grshdw
27-12-2011, 17:39
Beste,

zojuist seat Ibiza ST opgehaald en problemen met Samsung Galaxy S2 (android 2.3.5) en de BT van de seat..

uiteindelijk oplossing gevonden.

installeer Astro en Astro BT
zet in Astro BT OBEX FTP Server aan
zoek naar bt apparaten en connect met de SEAT bt
dan word op de pin gevraag... zodra je deze invoert krijg je 2 mappen te zien.

ga nu naar je bt instellingen van je telefoon zelf hier zie je de Seat BT al staan met status gekoppeld.
selecteer deze en kies connect.
vanzelf krijg je de melding of je carkit je telefoonboek mag lezen.

Momenteel heb ik in Astro BT OBEX FTP server nog aan staan (nog niet getest zonder dit vinkje aan.)

suc6

Rinkel
30-12-2011, 21:39
Beste,

zojuist seat Ibiza ST opgehaald en problemen met Samsung Galaxy S2 (android 2.3.5) en de BT van de seat..

uiteindelijk oplossing gevonden.

installeer Astro en Astro BT
zet in Astro BT OBEX FTP Server aan
zoek naar bt apparaten en connect met de SEAT bt
dan word op de pin gevraag... zodra je deze invoert krijg je 2 mappen te zien.

ga nu naar je bt instellingen van je telefoon zelf hier zie je de Seat BT al staan met status gekoppeld.
selecteer deze en kies connect.
vanzelf krijg je de melding of je carkit je telefoonboek mag lezen.

Momenteel heb ik in Astro BT OBEX FTP server nog aan staan (nog niet getest zonder dit vinkje aan.)

suc6

Geweldige tip! Ook de Samsung Galaxy Ace van mijn vriendin werkt hiermee.
Nu nog het spraakgestuurd bellen in orde zien te maken.... :)

cerbere
31-12-2011, 07:36
Ik snap de problemen niet met samsung telefoons. Ik heb een Samsung Galaxy mini en die werkt perfect op de BT van de seat ibiza ST.

Simon4all
31-12-2011, 09:46
Niet alle Samsungs zijn hetzelfde ;)

Sommige werken op Android, sommige op Samsung zijn eigen OS... Waarschijnlijk ook nog verschillende BT modules in de telefoons, dus dat zal niet altijd goed werken dan ;)

Rinkel
31-12-2011, 14:29
Niet alle Samsungs zijn hetzelfde ;)

Sommige werken op Android, sommige op Samsung zijn eigen OS... Waarschijnlijk ook nog verschillende BT modules in de telefoons, dus dat zal niet altijd goed werken dan ;)

En ook nog verschilllende android versies wellicht?

Simon4all
31-12-2011, 14:36
Nog over gedacht om dat er ook bij te zetten, maar denk, ik ben al genoeg aan 't zeuren haha :P

Maar daar zullen ongetwijfeld ook weer verschillen inzitten in hoe de BT werkt op de verschillende Android versie's...

MLigt
10-01-2012, 10:25
Softwareversie van mijn Nokia N97 mini is 30.0.004.290.02 van 3 augustus 2011. Dus vrij recent.

heb je die nokia software gewoon via nokia suite software update verkregen, mijn nokia suite geeft namelijk nog aan dat versie 12. nogwat de laatste is. of gebruik je toevallig een buitenlandse versie of zo. Ik wil mijn N97 mini heel graag goed werkend krijgen in mijn Ibiza,

P.S. iemand ervaring met een HTC touch pro 2, deze functioneert goed in mijn ibiza, maar als ik langer dan ongeveer 30 minuten onderweg ben (voor mij dagelijks) , is de bluetooth verbinding verbroken, als ik dan illegaal hand telefoneer komt tijdens het gesprek de verbinding weer tot stand en neemt de carkit het over?? beetje vreemd, ben benieuwd naar ervaringen.

SI5C+
10-01-2012, 21:19
Volgens mij toen nog via de OVI Suite maar gewoon Nederlandse versie ja.
Wat geeft je N97 mini aan wanneer je *#0000# intoetst?

MLigt
10-01-2012, 22:51
dan zegt ie versie 12.0.110.238.04
datum 14-07-2010.

Alle mogelijke updater software van nokia, ook de ovi suite zegt dat ik hiermee reeds over de nieuwste versie beschik, maar dat is kennelijk niet waar, zeer bijzonder allemaal.

Ik wil na een jaar mijn bluetooth systeem wel eens ten volle benutten.

theRICH
11-01-2012, 09:43
Sony Xperia Arc, Samsung Galaxy S, Nokia 6300, Nokia E71 werken perfect bij mij, automatisch koppelen, spraaksturing, alles erop en aan.
Nokia E72 koppelt wel, gaat wel over bij bellen, maar soms kan ik de andere kant niet horen terwijl zij mij perfect verstaan. Opnieuw handmatig koppelen, dan werkt het wel.

Joe
11-01-2012, 19:02
Hallo allemaal,

Sinds een week in het bezit van een Estrella zilveren ST 1.4 Copa+ en kan melden dat de samsung galaxy gio het doet. Wel moet de Astro software ge´nstalleerd zijn. De Obex ftp server hoeft niet aangevinkt te zijn.

tinusz
28-02-2012, 23:23
Hallo allemaal,

Heeft iemand al ervaring met de BT en de Samsung Galaxy Nexus? Heb nu net mijn nieuwe ST, maar het koppelen wil niet lukken, ik zie de auto wel, maar bij een poging om te koppelen geeft ie gelijk aan "kan niet koppelen". Ik krijg de keuze voor de pin invoeren dus niet eens, iemand een idee?

Edit: gezocht op ASTRO app en daarmee is het gelukt!

Dus Samsung Galaxy Nexus werkt ook met de BT!!

Dutch Devil
07-06-2012, 19:08
Zijn hier mensen die de Iphone 4S hebben? Eerst werkte het bij mij goed, maar nu merk werkt alleen bellen nog.
Als ik gebeld wordt heb ik dat helemaal niet meer door, heel vreemd.

Nu heb ik ook de Iphone houder van Seat erbij gekocht om muziek via me Iphone te luisten, maar zodra ik dan connect met bluetooth werkt dat ook niet meer:S lekker hoor..

MexxT
07-06-2012, 19:23
Kwam er vandaag achter dat met een RNS 315 alles wel werkt, alleen voor je telefoonboek MOETEN je contacten op de telefoon staan, als ze op de simkaart staan werkt het niet .
Was een nokia E5 ofzo of E50 ik weet eht neit meer :p

Leapp
07-06-2012, 22:26
Zijn hier mensen die de Iphone 4S hebben? Eerst werkte het bij mij goed, maar nu merk werkt alleen bellen nog.

Gewoon de boel even herstellen en de reservekopie terugzetten via iCloud. Dan zou het allemaal weer moeten werken.

pietje.puck
08-06-2012, 10:28

Nu heb ik ook de Iphone houder van Seat erbij gekocht om muziek via me Iphone te luisten, maar zodra ik dan connect met bluetooth werkt dat ook niet meer:S lekker hoor..

kopie uit andere thread:
Bij mij werkt de combinatie dus al niet. Als ik BT uit laat dan werkt het allemaal super, maar zodra ik me BT op de Iphone aan zet en hij verbinding heeft met de radio, dan werkt de muziek niet meer.[/QUOTE]

Ik heb niet de cradle, maar wel een kabel met aan 1 kant de iPhone connector, en de andere kant USB en zo'n headphone jack. Als je Bleutooth hebt gebruikt om te bellen, gaat de iPhone de muziek ook over bluetooth uitzenden. De radio pikt dat echter niet op (althans, dat is mij nooit gelukt). Op de iPhone kun je in de Muziek app aangeven dat de muziek via de connector weergegeven moet worden (er verschijnt een tekentje dat lijkt op [^] als de iPhone is aangesloten). Dan doet de muziek het weer. Dat tekentje heb ik alleen in de Muziek app gezien; niet in ander apps die geluid geven. Dus na het bellen even muziek aan, uitgang iPhone instellen, en dan kun je alle apps met geluid (internet radio) weer gebruiken.

Als iemand weet hoe je de radio aan zijn verstand kan brengen de bluetooth te gebruiken, hoor ik het graag.

Trouwens, belt er iemand met het spraak systeem? Ik heb tientallen Contacten in mijn iPhone, velen met verschillende telefoonnummers. "De dame van de radio" snapt dat bij mij nooit; ik gebruik de iPhone (een app met grotere knoppen) om een contact te kiezen. Even checken of er geen agent meekijkt en dan bellen...

Dutch Devil
08-06-2012, 14:05
Kwam er vandaag achter dat met een RNS 315 alles wel werkt, alleen voor je telefoonboek MOETEN je contacten op de telefoon staan, als ze op de simkaart staan werkt het niet .
Was een nokia E5 ofzo of E50 ik weet eht neit meer :p

Deze staan op me telefoon, bellen is ook geen probleem. Maar gebeld worden werkt niet, krijg niets te horen zien... dus ik merk niet dat ik gebeld wordt.

Gewoon de boel even herstellen en de reservekopie terugzetten via iCloud. Dan zou het allemaal weer moeten werken.

Ik zal hier even naar kijken:)

kopie uit andere thread:
Bij mij werkt de combinatie dus al niet. Als ik BT uit laat dan werkt het allemaal super, maar zodra ik me BT op de Iphone aan zet en hij verbinding heeft met de radio, dan werkt de muziek niet meer.

Ik heb niet de cradle, maar wel een kabel met aan 1 kant de iPhone connector, en de andere kant USB en zo'n headphone jack. Als je Bleutooth hebt gebruikt om te bellen, gaat de iPhone de muziek ook over bluetooth uitzenden. De radio pikt dat echter niet op (althans, dat is mij nooit gelukt). Op de iPhone kun je in de Muziek app aangeven dat de muziek via de connector weergegeven moet worden (er verschijnt een tekentje dat lijkt op [^] als de iPhone is aangesloten). Dan doet de muziek het weer. Dat tekentje heb ik alleen in de Muziek app gezien; niet in ander apps die geluid geven. Dus na het bellen even muziek aan, uitgang iPhone instellen, en dan kun je alle apps met geluid (internet radio) weer gebruiken.

Als iemand weet hoe je de radio aan zijn verstand kan brengen de bluetooth te gebruiken, hoor ik het graag.

Trouwens, belt er iemand met het spraak systeem? Ik heb tientallen Contacten in mijn iPhone, velen met verschillende telefoonnummers. "De dame van de radio" snapt dat bij mij nooit; ik gebruik de iPhone (een app met grotere knoppen) om een contact te kiezen. Even checken of er geen agent meekijkt en dan bellen...

Ik ga even onderzoeken of ik er wat mee kan... Contacten via spraak kan ik gewoon bellen, alleen vaak verstaat "de dame van de radio" mij niet goed en noemt opties wie het zouden kunnen zijn. Deze kan je dan vervolgens d.m.v. een druk op je spraaktoets selecteren (op het moment dat het contactpersoon wordt genoemd). Wellicht dat je de namen in je contactenlijst anders moet instellen (lees; volgorde veranderen)

pietje.puck
08-06-2012, 19:58
Wellicht dat je de namen in je contactenlijst anders moet instellen (lees; volgorde veranderen)

Nou om tientallen contacten om te zetten die ook met de PC gesynched worden om tegen "de dame van de radio" te gaan schreeuwen.... (ze begrijpt me meestal niet). Dit is echt een systeem uitgedacht vˇˇr de introductie van de SmartPhone.

Rogier21
10-06-2012, 16:55
Al eens geprobeerd eerst de achternaam en dan de voornaam te zeggen? Dat werkt bij mij namelijk prima.

Dutch Devil
20-06-2012, 17:15
Vorige week werkte het opeens wel beide, ik kon muziek luisteren na het koppelen met bluetooth.
En tijdens die rit werd ik ook nog eens gebeld en dat werkte opeens ook goed.

Even afwachten of het zo blijft, heb geen idee wat ik anders heb gedaan.

EDIT: Ik heb het hier over de BT i.c.m. de Iphone/Ipod houder

horcus
12-07-2012, 11:27
Weet iemand waar je kan zien welk merk en type radio je hebt? Ik wil het graag weten van mijn Leon 1p.
Daarnaast ga ik naar de dealer vragen of er een update is voor mijn radio...

collie
06-11-2012, 13:49
Ik heb op het moment ook een beetje een raar probleem, en ik vroeg me af of een van jullie dit toevallig ook al heeft gehad?

Mijn telefoon (iPhone 4s) maakt prima connectie met mijn bluetooth en ik kan ook gewoon bellen (ook via Voice dailing). Maar alleen als ik gebeld wordt dan neemt mijn telefoon het niet meer over. vanaf het moment dat iemand mij gebeld heeft dan kan ik vervolgens ook niet meer zelf diegene terugbellen.... Ik heb al mijn bluetooth instelling in mijn telefoon gewist en hersteld en ik heb zelfs mijn telefoon volledig gereset en hersteld, maar probleem blijft hetzelfde.

Klinkt dit iemand bekend? Zou het kunnen als ik A2DP aan laat zetten dat dit het probleem verhelpt?

pkoopmanpk
06-12-2012, 23:42
Ik heb sinds kort een Ibiza met het business pakket. Ik heb al heel wat lopen zoeken hoe ik mijn HTC One X goed aan de praat krijg met de radio.

De meest recente lijst van Seat (pdf) (http://www.seat.ie/content/medialib/seat/market_master/downloads/brochures/bluetooth---multimedia/brochure-bluetooth-seat-ibiza/_jcr_content/renditions/rendition.file/2011-06-10-bluetooth_ibiza_en_2.pdf), die ik kon vinden, is alweer van mei 2011.

Op dit moment werkt het hands free telefoneren prima. Voice dailing via de knoppen achter het stuur werkt ook, al moet ik eerst de achternaam en dan de voornaam gebruiken om op naam te kunnen bellen. Daarmee samenhangend hebben we dan vastgesteld dat het downloaden van je telefoonboek naar de autoradio werkt. ;)

Waar de telefoon afhaakt is bij het streamen van media. Tijdens het bellen komt er wel eens wat navigatie geluid door, maar meer niet. De telefoon beweert weliswaar soms dat er een media verbinding is, maar meestal staat er in je BT menu van de telefoon '(No media)'. Maar wat de telefoon ook beweert, de autoradio geeft geen kik.

Nu lees ik hier dat je met VAG-COM en een kabel A2DP zou kunnen aanzetten. Mijn vraag is, heeft iemand daar ervaring mee? En zo ja, hoe zijn die ervaringen? Is de geluidskwaliteit bijvoorbeeld goed? Ik wil het vooral gebruiken voor de navigatie, maar soms luister ik ook naar podcasts of muziek.

En dan natuurlijk de vraag, is er iemand in mijn regio (Meppel) met zo'n kabel die me daarmee eens zou kunnen helpen? Zijn er risico's bij dit soort tweaks, speelt mijn auto straks Yanky Doodle als ik probeer te starten?

(Ps. Nieuw hier, lees wel eens mee, maar dit is mijn fipo, dus ik hoop dat ik dit niet in de verkeerde topic heb geplaatst)

pkoopmanpk
07-12-2012, 20:22
Klinkt dit iemand bekend? Zou het kunnen als ik A2DP aan laat zetten dat dit het probleem verhelpt?Ik ben niet bekend met je probleem, maar ik denk wel dat het aanzetten van A2DP niet de oplossing is voor jouw probleem.
Volgens Wikipedia:

A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) is een bluetooth-profiel waarmee mono- of stereohifigeluid over een draadloze bluetoothverbinding verzonden kan worden en moet daarom onderscheiden worden van bluetoothaudio dat slechts bedoeld is voor spraakoverdracht.
Ik zou het testen met een tweede toestel. Van een kennis, collega, vriend, familielid of iets dergelijks. Werkt het dan wel, dan is jouw telefoon het probleem, en anders kan je met je auto naar de dealer.

My1stIbi
10-12-2012, 22:41
Ik vond zelf de geluidskwaliteit via A2DP niet je-dat, zacht en dof (HTC Wildfire S met CM7) en heb het dan ook weer uitgezet.

En inderdaad, ik denk dat A2DP niet helpt voor 't probleem wat collie heeft.

pkoopmanpk
11-12-2012, 23:27
Ik vond zelf de geluidskwaliteit via A2DP niet je-dat, zacht en dof (HTC Wildfire S met CM7) en heb het dan ook weer uitgezet.Hmm, niet het antwoord waarop ik gehoopt had natuurlijk. ;)

Volgens de PDF van Seat hoort de Wildfire sowieso media streaming te supporten naar de autoradio. Heb jij daarvoor toch A2DP aan moeten zetten?

De ellende is, dat de dealer het best aan wil zetten, maar daar zal ik wel voor moeten betalen. Op zich is dat niet een enorm probleem, maar dan wil ik wel graag weten wat ik ervan kan verwachten. Zoals het nu is vind ik het wat bezopen. Dan heb je je telefoon aan bluetooth hangen, kan je nog steeds de navigatie op je telefoon niet horen. Terwijl het op mijn el-cheapo headsetje wel perfect werkte. Dan had ik misschien beter een basis radio kunnen nemen en een parrot toe kunnen voegen. Ik vind het jammer dat je dit soort dingen niet van tevoren ziet aankomen. ;(

In elk geval bedankt voor je reactie. Ik ben toch weer een stapje verder.