PDA

View Full Version : [SEAT] [Leon 1M] Klasse 3 alarm

Nick20VT
12-05-2011, 09:58
Beste Leden,

Ik kan voor een mooi prijsje een klasse 3 alarm laten inbouwen in mijn Leon Topsport van 2003. Wie heeft dit ook allemaal? Zijn er nog bijzonderheden?Dingen waar ik op moet letten (eventuele storingen, andere functies die komen te vervallen?)

Alarm heeft een SCM certificaat, hier een link naar de advertentie;
http://link.marktplaats.nl/445727466

Misschien handig om te vermelden; ik heb af fabriek alarm met bewegingsdetectie.

Ik hoor het graag van jullie.

Richard
12-05-2011, 10:02
Ik had in de V6 een fabrieksalarm en heb deze laten vervangen door een Defa klase III alarm en heb daar geen problemen van ondervonden. Zelfs de originele afstandbediening werkte gewoon, maar dat kan waarschijnlijk verschillen per alarm?

Nick20VT
12-05-2011, 10:11
Ja volgens die kerel van dat bedrijf gaat alles gewoon via de originele afstandbediening.

Richard, als bijvoorbeeld iemand een deur opengooit tegen je auto, reageert het alarm daar ook op?

Richard
12-05-2011, 10:44
Ik heb de auto niet meer, maar het is inderdaad wel een voorgekomen dat iemand het nodig vond tegen de auto aan te leunen en toen ging het alarm wel af. Volgens mij is de gevoeligheid nog wel wat af te stellen. Ik heb bijvoorbeeld het alarm iets minder gevoelig laten zetten toen ik tijdens een hagelbui om de paar minuten het alarm moest uitzetten. :mrgreen:

Nick20VT
12-05-2011, 10:51
Ik heb de auto niet meer, maar het is inderdaad wel een voorgekomen dat iemand het nodig vond tegen de auto aan te leunen en toen ging het alarm wel af. Volgens mij is de gevoeligheid nog wel wat af te stellen. Ik heb bijvoorbeeld het alarm iets minder gevoelig laten zetten toen ik tijdens een hagelbui om de paar minuten het alarm moest uitzetten. :mrgreen:

OK dat is wel beter dan. Dat vind ik namelijk wel belangrijk.Met mijn vorige auto is het namelijk 2 keer voorgekomen dat (gewoon een van de buren waarschijnlijk) ik portierschade aan mn zijkant had, zonder dat iemand ff een briefje achter laat. Achja was uiteindelijk uitdeuken zonder spuiten, maar toch...!!

Deze gevoeligheid, hoe is dit in te stellen? In de auto of met de originele AB of iets anders..??

Richard
12-05-2011, 11:30
Gevoeligheid instellen is bij de garage gedaan, ik weet dus niet hoe dat gedaan is, maar ik neem aan dat het op het alarm zelf in de auto gedaan is.

Nick20VT
12-05-2011, 12:08
Gevoeligheid instellen is bij de garage gedaan, ik weet dus niet hoe dat gedaan is, maar ik neem aan dat het op het alarm zelf in de auto gedaan is.

Ahaaa OK, duidelijk. Bedankt.Als ik mag vragen wat heb jij daarvoor betaald Richard?

Voor 449-, Euro bouwen ze het in bij mij thuis voor de deur of op mijn werk adres. Best netjes toch...??

LEON TOPSPORT
12-05-2011, 12:16
ik heb voor ietsje meer een DEFA klasse 3 alarm erin zitten, en door iemand ingebouwd die vertrouwd is.

Nick20VT
12-05-2011, 12:21
ik heb voor ietsje meer een DEFA klasse 3 alarm erin zitten, en door iemand ingebouwd die vertrouwd is.

Hey Leon,

OK en hoe bevalt dit alarm jou..?? Welke functionaliteit heeft jouw alarm allemaal? Bouwt die vertrouwde persoon ook in, in regio Roosendaal of Breda..??

LEON TOPSPORT
12-05-2011, 12:52
ja super goed, staat niet te scherp afgesteld,

functies weet ik zo niet allemaal uit mijn hoofd, maar een defa hoort bij de beste zover ik weet , effe google op defa klasse 3

Richard
12-05-2011, 13:09
Ahaaa OK, duidelijk. Bedankt.Als ik mag vragen wat heb jij daarvoor betaald Richard?

Voor 449-, Euro bouwen ze het in bij mij thuis voor de deur of op mijn werk adres. Best netjes toch...??

Ik heb een paar jaar geleden 600 euro betaald voor het Defa klasse III alarm.

Nick20VT
12-05-2011, 13:19
OK Cool, inclusief inbouw..??

Richard
12-05-2011, 13:26
OK Cool, inclusief inbouw..??

Ja, en dat is maar goed ook. ;)

Nick20VT
12-05-2011, 13:29
Haha OK dan, bedankt.

RobertV6
12-05-2011, 14:09
Weet je welk merk? Heb er inmiddels al een paar versleten: MED klasse 3 (inbouwstation had ze uit het programma gehaald vanwege storingen, in ongeveer 3 jaar nooit last gehad), GT klasse 3 (wel storingsgevoelig in mijn geval en een zender die het af en toe liet afweten), nu GEMINI klasse 3, ook op handzender/CANBUS (ongeveer ook 3 jaar en heeft z'n dienst bewezen 8)). Was allemaal rond de 600/650 incl. inbouw, certificaat. Belangrijkste lijkt mij een professioneel inbouwstation, juist afstellen scheelt een hoop ellende. Maat reed met een Clifford rond met alle toeters en bellen van dien, maar maandelijks een buurtconcert.

Dinky
12-05-2011, 14:38
Welk merk alarm heb je dan en is dat inclusief origineel SCM certificaat?

Nick20VT
12-05-2011, 14:42
Merk weet ik niet, ga ik nu meteen vragen. Ja dat is inclusief SCM certificaat. Maar wat vreemd is; Richard zei dat zijn alarm afging wanneer er bv iemand tegen de deur aan leunt, bij dit bedrijf zeggen ze het volgende:

'''Het alarm reageert niet op gebeurtenissen buiten de auto enkel als een deur geopend word, of beweging in de auto zelf of opkrikken/wegslepen, de zaken die je omschrijft zijn niet toegestaan binnen de SCM regelgeving, dit zou alleen maar veel vals alarm genereren.'''

Ik ga ff mailen om te vragen naar het merk.

Nick20VT
12-05-2011, 14:46
Zojuist gemaild. Dit is hun website btw, kent iemand dit bedrijf???

http://www.alarmscm.nl/

Dinky
12-05-2011, 14:51
'''De zaken die je omschrijft zijn niet toegestaan binnen de SCM regelgeving, dit zou alleen maar veel vals alarm genereren.'''
Kan heel goed kloppen, SCM heeft specifieke eisen om een certificaat af te geven.

Nick20VT
12-05-2011, 17:00
Dit merk en type bieden ze aan voor die prijs+inbouw op locatie:

Cobra type 4415/4435

Nick20VT
17-05-2011, 20:50
Niemand die dit merk of type kent?

faiz
18-05-2011, 06:00
Ik zie dat veel mensen hun alarm op de centrale portier vergrendeling / afstandsbediening van de sleutel laten werken. Maarrrrr, zoals bekend gezien het aantal verdwenen VAG autootjes, lopen er gasten rond met sleuteltjes die elke VAG auto open krijgen, dan heb je er toch eigenlijk weinig aan het alarm, omdat ie dan ook uitschakelt? Ik zou kiezen om het alarmsysteem los van de centrale portiervergrendeling te laten werken.

PvdH
18-05-2011, 07:21
Mijn DEFA klasse 3 ging gewoon af als ik m'n auto opende met de sleutel (Audi A3 8L)

Nick20VT
18-05-2011, 09:11
Ik zie dat veel mensen hun alarm op de centrale portier vergrendeling / afstandsbediening van de sleutel laten werken. Maarrrrr, zoals bekend gezien het aantal verdwenen VAG autootjes, lopen er gasten rond met sleuteltjes die elke VAG auto open krijgen, dan heb je er toch eigenlijk weinig aan het alarm, omdat ie dan ook uitschakelt? Ik zou kiezen om het alarmsysteem los van de centrale portiervergrendeling te laten werken.

Hmm dat is een goede van jou ja, totaal niet aan gedacht.

Nick20VT
18-05-2011, 09:13
Mijn DEFA klasse 3 ging gewoon af als ik m'n auto opende met de sleutel (Audi A3 8L)

OK dus die kon echt alleen geopend worden met de originele AB? En als je dan de auto opende met sleutel en het alarm ging af, dan kon je neem ik aan de auto niet starten met de sleutell?Want dan moet je toch eerst het alarm en daarmee de startonderbreker uitschakelen met de origniele AB?

PvdH
18-05-2011, 09:23
Dat heb ik nooit gedaan, ding maakte zoveel herrie :mrgreen:

Dinky
18-05-2011, 09:31
Het enige wat gebeurd is dat de comfortmodule in de auto het alarm in en uitschakeld via de originele afstandbediening. Daar is helemaal niets mis mee, je moet er alleen voor zorgen dat het alarm niet uitschakelbaar is via het portierslot (dmv loper), als je een SCM goedgekeurd alarm hebt dan kan dit officieel ook niet (technisch wel mogelijk maar niet toegestaan). Het is namelijk een van de eisen van SCM om aan een certificaat te voldoen.

De boefjes die met een loper (sleutel dus en geen afstandbediening) rondlopen die kunnen je auto dus wel opendraaien maar dan gaat het alarm gewoon netjes af zoals het hoort, precies wat PvdH beschrijft.

Nick20VT
18-05-2011, 09:39
Het enige wat gebeurd is dat de comfortmodule in de auto het alarm in en uitschakeld via de originele afstandbediening. Daar is helemaal niets mis mee, je moet er alleen voor zorgen dat het alarm niet uitschakelbaar is via het portierslot (dmv loper), als je een SCM goedgekeurd alarm hebt dan kan dit officieel ook niet (technisch wel mogelijk maar niet toegestaan). Het is namelijk een van de eisen van SCM om aan een certificaat te voldoen.

De boefjes die met een loper (sleutel dus en geen afstandbediening) rondlopen die kunnen je auto dus wel opendraaien maar dan gaat het alarm gewoon netjes af zoals het hoort, precies wat PvdH beschrijft.

Kijk bedankt voor de uitleg, is natuurlijk wel belangrijk anders heb je nog niks aan een Klasse 3 alarm.

Ben nog steeds benieuwd of iemand eerder genoemd merk/type kent. Zo niet dan zegt het al genoeg want dan is het gewoon een of ander rommelding.

Dinky
18-05-2011, 09:42
OK dus die kon echt alleen geopend worden met de originele AB? En als je dan de auto opende met sleutel en het alarm ging af, dan kon je neem ik aan de auto niet starten met de sleutell?Want dan moet je toch eerst het alarm en daarmee de startonderbreker uitschakelen met de origniele AB?
Openen kun je de auto altijd maar het alarm zal afgaan, het alarm uitschakelen kan alleen via een ingeleerde handzender op de auto of alarm centrale. Zolang het alarm is ingeschakeld zal de auto niet starten.

Dinky
18-05-2011, 09:52
Ben nog steeds benieuwd of iemand eerder genoemd merk/type kent. Zo niet dan zegt het al genoeg want dan is het gewoon een of ander rommelding.
Als je zoekt op Google dan kom je bij Clifford terecht. Mijn mening: niet doen, geef iets meer uit voor een GT of Defa dan weet je zeker dat het goed is de komende jaren.

Nick20VT
18-05-2011, 09:52
OK perfect duidelijke uitleg..!!

VeeX
18-05-2011, 09:57
Als je zoekt op Google dan kom je bij Clifford terecht. Mijn mening: niet doen, geef iets meer uit voor een GT of Defa dan weet je zeker dat het goed is de komende jaren.
Waar baseer je deze mening op? Clifford is (was) een gerenomeerd merk die een slechte naam heeft gekregen door veel slechte inbouw.

Dinky
18-05-2011, 10:02
Ik zeg ook, Mijn mening. Die is puur gebaseerd op persoonlijke ervaring met diverse systemen.

VeeX
18-05-2011, 10:13
Tsja, niets zo verschillend als meningen en ervaringen :) Ik heb zelf goede ervaringen met Clifford, maar de goede en betrouwbare werking valt of staat met de inbouw. Defa is zo'n beetje de standaard voor VAG auto's, dat weten de hh autodieven ook ;)

Nick20VT
18-05-2011, 10:18
Tsja, niets zo verschillend als meningen en ervaringen :) Ik heb zelf goede ervaringen met Clifford, maar de goede en betrouwbare werking valt of staat met de inbouw. Defa is zo'n beetje de standaard voor VAG auto's, dat weten de hh autodieven ook ;)

Hmm daar heb je ook weer een punt. Lastig zeg.

Welk bedrijf adviseren jullie mij dan om een klasse 3 alarm te laten inbouwen? Het liefste in het zuiden van het land.

Dinky
18-05-2011, 10:32
de goede en betrouwbare werking valt of staat met de inbouw.
Ben ik het absoluut mee eens!

Defa is zo'n beetje de standaard voor VAG auto's, dat weten de hh autodieven ook ;)
Ik denk dat het de dieven er niet uitmaakt welk alarm er opzit (zolang het een VAG is), zodra er een certificaat is afgegeven op het kenteken dan pakken ze eerder de auto van de buren ;)

Nick20VT
18-05-2011, 10:44
Word dat dan automatisch geregistreerd op je kenteken? Hmm toch nog maar eens dat SCM gebeuren lezen.

RobertV6
18-05-2011, 11:04
Hmm daar heb je ook weer een punt. Lastig zeg.

Welk bedrijf adviseren jullie mij dan om een klasse 3 alarm te laten inbouwen? Het liefste in het zuiden van het land.
Kijk even op de site van SCM, bij "SCM erkende bedrijven" kun je zoekcriteria ingeven voor een inbouwstation in de buurt.

Nick20VT
18-05-2011, 11:08
Ahaaa cool, bedankt.

Smokey-RR
08-06-2011, 16:57
Nick, ik weet niet of je nog op zoek bent naar een goed alarmsysteem met inbouw. Als ik dalijk zelf mijn nieuwe Leon heb (ik ga vrijdag proefrijden) dan laat ik er een Defa DVS90 klasse III in plaatsen. Een adres wat ik tegen kwam via google (die ook inbouwen op locatie!) is deze: http://www.wolffsolutions.nl/onze-producten/autobeveiliging/index.php?id=254

Daar zijn de kosten € 569 incl. inbouw. Vind ik een erg redelijke prijs! Ik weet niet of er ook meerkosten gerekend worden omdat in de Leon nu een af-fabriek alarm zit en die (denk ik) er eerst uitgehaald moet worden...?

Aangezien ik niet al te ver van hun vestiging vandaan woon, denk ik dat ik het toch daar laat doen i.p.v. op locatie. Vind het toch niet zo'n lekker gevoel dat ze dan weten waar de auto staat...

Edit:
Nog een adresje en voor dezelfde prijs: http://www.klassealarm.nl/klasse-3-alarm.html

Ik heb nog niet naar ervaringen gezocht op internet over deze bedrijven. Dat doe ik wel als het zover is...

Smokey-RR
08-06-2011, 17:15
En als je wil weten hoe de Defa zingt als ie af gaat:

http://aus.defa.com/nl/alarmlydene.html

Nr 2 it is :P

Race Eend
08-06-2011, 19:42
ik heb nr 4 ingesteld, die is irritanter. Dan reageert men tenminste.

Smokey-RR
08-06-2011, 19:48
Ik kon alleen nergens het geluid vinden bij het openen/sluiten van de auto. Kun je dat ook instellen?

Vind de simpelheid van de Clifford wel erg mooi: http://www.youtube.com/watch?v=H_WCRRzDHWM&feature=related

Race Eend
08-06-2011, 19:52
volgens mij kan dat niet met mijn defa, kan wel via vag-com bij de Leon 1P etc.

Smokey-RR
08-06-2011, 20:06
Maakt de Defa een veel ander geluid? Kon nergens een filmpje vinden op YUtoeb...