Aangenaam kennismaken. Ik zal me nog voorstellen vandaag in het daarvoor bestemde draadje. Vooralsnog een paar vraagjes.
Voor mijn vriendin heb ik een Arosa 1.4 uit 2000 gekocht met 190dk op de teller zonder een instructieboekje :? Erg leuke en best fijn rijdende wagen op 195/45/15 banden met originele seat sportvelgjes.
-Nu wil ik de olie verversen, is het raadzaam om hier 10W/40 halfsyntheet of 5W/40 volsyntheet. Heb Shel Helix HX7 en Helix Ultra in huis.
-Welke bougies zijn raadzaam.
-De temperatuur loopt op af en toe, soms bij stilstand maar pas ook op tijdens rijden. Ik verdenk de thermostaat ervan soms te laat open te gaan. Dus maar beginnen die te vervangen. Maar waar zit die ergens?
-Ik vind ook dat de koelfan niet echt machtig hard draait maar heb geen referentie bij een Arosa. Is daar een trucje voor?
Dan het ramenvraagje. De wagen is uitgerust met raamslingers. Na het demonteren van de deurpanelen en de vochtfolie zag ik dat de onderste kabel is gebroken bij de aansluiting van slingermechaniek. Is die kabel te vervangen, en is er ergens een instructie van te vinden?
Nou best wel even wat vraagjes, maar ben niet geheel onhandig als bezitter van een aantal Saab Turbo klassiekers.
Alvast bedankt voor geboden adviezen en hulp.
Voor mijn vriendin heb ik een Arosa 1.4 uit 2000 gekocht met 190dk op de teller zonder een instructieboekje :? Erg leuke en best fijn rijdende wagen op 195/45/15 banden met originele seat sportvelgjes.
-Nu wil ik de olie verversen, is het raadzaam om hier 10W/40 halfsyntheet of 5W/40 volsyntheet. Heb Shel Helix HX7 en Helix Ultra in huis.
-Welke bougies zijn raadzaam.
-De temperatuur loopt op af en toe, soms bij stilstand maar pas ook op tijdens rijden. Ik verdenk de thermostaat ervan soms te laat open te gaan. Dus maar beginnen die te vervangen. Maar waar zit die ergens?
-Ik vind ook dat de koelfan niet echt machtig hard draait maar heb geen referentie bij een Arosa. Is daar een trucje voor?
Dan het ramenvraagje. De wagen is uitgerust met raamslingers. Na het demonteren van de deurpanelen en de vochtfolie zag ik dat de onderste kabel is gebroken bij de aansluiting van slingermechaniek. Is die kabel te vervangen, en is er ergens een instructie van te vinden?
Nou best wel even wat vraagjes, maar ben niet geheel onhandig als bezitter van een aantal Saab Turbo klassiekers.
Alvast bedankt voor geboden adviezen en hulp.
Laatst bewerkt: