[SEAT] [Leon KL] PHEV accu percentage

RWleon

New member
Lid geworden
14 mrt 2017
Berichten
20
Hallo allen,

Ik ben al sinds 2017 lid maar nooit actief.
Sinds vorige week ben ik aan mijn vierde Leon begonnen, eentje uit 2021. Hiermee heb ik alle modellen gehad😁 Tussendoor (2013-2017) nog een Octavia Combi gehad waarmee ik op het SKODA forum wel actief was.

Maar dat terzijde. Ik heb nu de PHEV 5deurs en ofschoon we nog niet helemaal vrienden zijn (m'n ST uit 2016 met naderhand ingebouwde lerenbekleding heb ik een beetje in een opwelling weggedaan) ben ik er best blij mee.

Wat me wel opvalt.. de accu loopt terug waar je bijstaat. Als ie 100% is opgeladen en ik ga 5 minuten in de auto zitten om snel iets in te stellen of op te zoeken is de accu alweer 3% kwijt. Wie herkent dit nog meer?

Groet, Rob
 

Adibo

Well-known member
Lid geworden
17 mei 2022
Berichten
650
Ik had een bmw 330e. Zou 50km elektrisch kunnen rijden. Ik reed de straat uit, letterlijk 50 meter en er ging al 10km er van af...
 

Noppie

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
367
Elektrisch rijden doen we op de kermis….:cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Snah

vdmeddy

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
7.615
Wat me wel opvalt.. de accu loopt terug waar je bijstaat. Als ie 100% is opgeladen en ik ga 5 minuten in de auto zitten om snel iets in te stellen of op te zoeken is de accu alweer 3% kwijt. Wie herkent dit nog meer?
Heeft ook te maken met de temperatuur, kon net meer dan 50 km electisch rijden (vorige week net 40)
 
  • Leuk
Waarderingen: Fura

Fura

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
6.065
Hallo allen,

Ik ben al sinds 2017 lid maar nooit actief.
Sinds vorige week ben ik aan mijn vierde Leon begonnen, eentje uit 2021. Hiermee heb ik alle modellen gehad😁 Tussendoor (2013-2017) nog een Octavia Combi gehad waarmee ik op het SKODA forum wel actief was.

Maar dat terzijde. Ik heb nu de PHEV 5deurs en ofschoon we nog niet helemaal vrienden zijn (m'n ST uit 2016 met naderhand ingebouwde lerenbekleding heb ik een beetje in een opwelling weggedaan) ben ik er best blij mee.

Wat me wel opvalt.. de accu loopt terug waar je bijstaat. Als ie 100% is opgeladen en ik ga 5 minuten in de auto zitten om snel iets in te stellen of op te zoeken is de accu alweer 3% kwijt. Wie herkent dit nog meer?

Groet, Rob
Je kachel gaat ook stroom verbruiken als je het contact aan zet... Kijk maar eens naar je elektrische actie radius, als je de kachel uit zet... Die loopt dan gelijk op!
 

matn

New member
Lid geworden
11 dec 2013
Berichten
26
Ik heb precies het zelfde, maar er gaat natuurlijk ook diverse zaken aan zodra je de auto op contact zet. De afgelopen weken kon ik tussen de 35 en 40 km electrisch rijden. Nu weer iets meer.
 

RWleon

New member
Lid geworden
14 mrt 2017
Berichten
20
Gister met de resterende lading (93%) gaan rijden en kwam uiteindelijk tot 48km electrische kilometers.

De snelle terugloop als je voor de deur wat aan het pielen bent zal inderdaad wel door bepaalde verbruikers komen maar vond het gevoelsmatig wel erg snel. Het is wat het is🙂
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.040
Als je de auto aanzet, dan gaat er van alles werken. Denk alleen al aan de kachel. Bij een ICE is dat niet anders Dan start je de motor ook.

Het blijft natuurlijk een klein accupakketje zonder zaken als een warmtepomp zoals bij een echte BEV.

De volgende generatie PHEV's is alweer verder (zag gisteren de nieuwe Golf). 3-fasenladen, bijna 20kWh accu, snelladmogelijkheid, 100 km theoretische range.
 
Laatst bewerkt:

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.729
Idd, bij een EV is het een 1:1 keuze of je kiest voor warmte of range. Bij een ICE is de warmte een bijproduct van de werking van de verbrandingsmotor uiteraard
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.040
Idd, bij een EV is het een 1:1 keuze of je kiest voor warmte of range. Bij een ICE is de warmte een bijproduct van de werking van de verbrandingsmotor uiteraard
Waarbij het verbruik van een koude verbrandingsmotor ook 2 x zo hoog is. Alleen zie je dat niet direct op je brandstofmetertje.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.729
En zonder standkachel moet je de eerste minuten kou lijden 🥶, terwijl jullie er al warmpjes bijzitten 🥵😇
 

Alan Harper

Active member
Lid geworden
15 mrt 2021
Berichten
110
En zonder standkachel moet je de eerste minuten kou lijden 🥶, terwijl jullie er al warmpjes bijzitten 🥵😇
Gelukkig ontwikkeld een 5.5 V8 nog een beetje temperatuur. Moet je na gaan als je met zo'n eco blokkie op pad bent. Dan ben je een ijslollie tegen de tijd dat je op plaats van bestemming bent
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.729
Hahah die blijft ook nog erg lang nagloeien. Onze Lupo 1.4 duurt er langer over om warm te worden dan de CLS
 

adjego

Administrator
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
4.597
Stuk karton voor de radiateur doen in de winter ;)
 
Bovenaan