[SEAT] [Leon KL] PHEV omschakeling electrisch/brandstof

Robn_1977

Member
Lid geworden
18 dec 2023
Berichten
34
Herkent iemand dat het omschakelen tussen volledig elektrisch rijden en hybride met brandstofmotor hapert? Met deze kou dacht ik een paar keer dat te voelen. Dan is het net alsof als je gas geeft de brandstof motor te traag erbij komt en de elektrische motor wegvalt. Of misschien dat ik teveel rondom dat omschakelpunt reed (niet teveel % accu, druk op de weg en koud…)
 

matn

New member
Lid geworden
11 dec 2013
Berichten
26
Ik zou het nog even afwachten tot het weer wat warmer wordt. Bijna alles aan de auto gaat iets moeizamer met deze temperaturen. Ik zelf heb het nog niet als haperen ervaren, wel dat het iets minder vloeiend gaat allemaal met deze kou.

Ik heb nog wel even een vraagje aangezien we dezelfde auto hebben. Hoeveel KM kun je ongeveer op een volle accu rijden?
 

Robn_1977

Member
Lid geworden
18 dec 2023
Berichten
34
Ik zou het nog even afwachten tot het weer wat warmer wordt. Bijna alles aan de auto gaat iets moeizamer met deze temperaturen. Ik zelf heb het nog niet als haperen ervaren, wel dat het iets minder vloeiend gaat allemaal met deze kou.

Ik heb nog wel even een vraagje aangezien we dezelfde auto hebben. Hoeveel KM kun je ongeveer op een volle accu rijden?
Ik weet het nog niet echt zeker maar ergens tussen 45-50 km denk ik. Misschien als ik goed oplet en zuinig rijd dat 50 wel kan halen.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.040
Ik zou het nog even afwachten tot het weer wat warmer wordt. Bijna alles aan de auto gaat iets moeizamer met deze temperaturen. Ik zelf heb het nog niet als haperen ervaren, wel dat het iets minder vloeiend gaat allemaal met deze kou.

Ik heb nog wel even een vraagje aangezien we dezelfde auto hebben. Hoeveel KM kun je ongeveer op een volle accu rijden?
Mijn vrouw redt in de zomer zo''n 45 a 50 km (verdeeld over heen en terugreis) en in de winter zo'n 35 a 40 (inclusief voorverwarmen aan de laadpaal op de heenreis). Auto staat op 18".

Toevallig afgelopen week voor de eerste keer getankt (auto in augustus gekocht).
 
Laatst bewerkt:

matn

New member
Lid geworden
11 dec 2013
Berichten
26
Mijn vrouw redt in de zomer zo''n 45 a 50 km (verdeeld over heen en terugreis) en in de winter zo'n 30 a 35 (inclusief voorverwarmen aan de laadpaal op de heenreis). Auto staat op 18".

Toevallig afgelopen week voor de eerste keer getankt (auto in augustus gekocht).
Bedankt voor je reactie. Ik zit nu ook rond de 35-40 km. Doe ik het toch niet zo heel slecht
 

Robn_1977

Member
Lid geworden
18 dec 2023
Berichten
34
Ik weet het nog niet echt zeker maar ergens tussen 45-50 km denk ik. Misschien als ik goed oplet en zuinig rijd dat 50 wel kan halen.
Vandaag ook 38 gehaald met deze kou. Mijn 45-50 was een beetje optimisch ingeschat op basis eerdere ritjes en steeds tussendoor weer laden.
 

Khaelos84

Member
Lid geworden
12 aug 2023
Berichten
80
Wat ik wel merkte is dat mijn blauwe electrische power meter niet helemaal vol was ( onderste dunne blauwe lijn)
En dat daardoor ondanks dat ik in electric mode rij de auto alsnog zelf de brandstof motor bij schakelt, wat is best irritant vindt.. geeft me dan gewoon minder power.
Tevens is het rijbereik echt aanzienlijk minder met -6/-7 wat logisch is natuurlijk, rond de 35KM maximaal😆
 

Fura

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
6.065
Mijn Tarraco had met de kou van afgelopen week een bereik van 44km
 

vdmeddy

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
7.615
En dat daardoor ondanks dat ik in electric mode rij de auto alsnog zelf de brandstof motor bij schakelt, wat is best irritant vindt.. geeft me dan gewoon minder power.
Heeft ook te maken met het aantal verbruikers Stuurverwarming , Stoelverwarming en de ruit op volle toeren schoonblazen, heeft bij mij ook de motor bijgeschakeld
 
Laatst bewerkt:

Fura

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
6.065
Netjes. Heeft jouw Tarraco ook dr bruto 12,8 kWh batterij?
Ja, inderdaad de 12.8 batterij. Geen snelweg kolometers overigens, en 's morgens de auto nog aan de stekker voorverwarmen, tempert het verbruik ook.
 
Bovenaan