Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 37

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Armsteun (af-fabriek) zit muurvast

Vriend van SEAT-Online! HenriVT TS's Avatar
    Ik heb die armsteun destijds met gepast geweld terug naar beneden getrokken er kraakte wel wat en hij stond meteen een paar centimeter lager dan voorheen maar het was nog steeds een bruikbare armsteun
    2010- ? Seat Leon 1.2 TSi BL MY2011 Magic black(armsteun,uitlaatsierstuk,17" Agra velgen). 2007-2010:Seat leon 1.8 20VT Topsport 2003 210pk Magic black.

Member Skunk's Avatar
    Quote Originally Posted by faiz View Post
    Maar 170 voor een nieuwe??? Dat is best een hoop centen.
    Vind ik nog mee vallen, toen ik mijn Leon ging halen bood de dealer hem aan om in te bouwen voor zo'n 400,-. Dat heb ik toen maar niet gedaan, had al 400 uitgegeven aan het plaatsen van een cruise controle
    Vrrrrrrrrrrrrr6

Senior Member Tom's Avatar
    400 voor een nieuwe cruise control? Die is nieuw nog goedkoper dan een armsteun bij Marja"s Cruisecontrol in Zevenhuizen wordt een originele ingebouwd voor 150 euro inclusief materiaal, een bekend adres op dit forum. Zal jij balen haha

Quote Originally Posted by Tom View Post
    Dat topic over dat reparatie setje heb ik toen ook in gepost, topic starter was volgens mij Lauri. In ieder geval een dame.zij heeft die nummers, maar als je de dealer belt moet het ook wel lukken om daaraan te komen. Of dit setje dit probleem kan oplossen weet ik verder niet.
    Nummer is: 1M0898173 40N.............Dit is alleen het hendeltje aan de voorkant, ik dacht ongeveer €14, beter dan €170 dacht ik. Aan de binnen kant moet je ff een beetje stof weg snijden om 4 torx schroefjes los te kunnen draaien. Oude eruit, nieuwe erin, met het veertje heb ik even zitten knoeien. Maar als je armleuning rechtop vast staat, vooral NIET forceren........ bij mij is de linker plastic kap een beetje open gescheurd.

En gast........... in mijn paspoort staat bij geslacht gewoon: M Kan zijn dat Lauri gewoon een nickname is voor mijn voornaam?
    Seat Altea XL 1.9TDI

Haha GAST Dat kan ik toch niet ruiken. Zo mannelijk vind ik Lauri niet, sorry

No hard feelings, en blij dat je meeleest

Niet forceren??? Komtie nu pas mee Volgens mij is alles nog heel, maar vanavond even kijken als ik de asbak eruit haal, hoe ik de armsteun kan demonteren. Of is het achterste gedeelte van de middenconsole apart los te halen?
    Problemen? Oploskoffie!

Quote Originally Posted by Tom View Post
    Haha GAST Dat kan ik toch niet ruiken. Zo mannelijk vind ik Lauri niet, sorry

No hard feelings, en blij dat je meeleest
    Maar no hard feelings hoor........ Ik moest alleen ff lachen om jouw opmerking

Niet forceren??? Komtie nu pas mee Volgens mij is alles nog heel, maar vanavond even kijken als ik de asbak eruit haal, hoe ik de armsteun kan demonteren. Of is het achterste gedeelte van de middenconsole apart los te halen?
    Asbak hoeft er niet uit, je moet de twee ronde kappen loshalen. Daaronder zitten links en rechts twee klemringen, die heb ik los kunnen halen dmv een schoerendraaier. Wel met beleid, je moet ze wel weer kunnnen gebruiken. Ik weet ff niet meer precies hoe het er verder uitziet, maar ik geloof dat ik daarna de twee ronde zijkappen uitelkaar kon trekken, net genoeg om het geheel over de as heen te krijgen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Succes

Oh ja, bij "interieur" heb ik toen mijn probleem gepost.
    Seat Altea XL 1.9TDI

@lauri: is wat jij hierboven beschrijft voor het vervangen van de hendel met de reparatie set (1m089817340n)? Waar kan je de reparatieset halen? Bij mijn dorpsdealer heb ik niet zoveel vertrouwen dat het goed gaat komen. En oja, ik heb de "sport" armsteun, dus de vierkante.

Ik heb zelf deze site nog gevonden
    http://www.cupra.net/Leon/Mein_Cupra/MAL/page_01.html
    Problemen? Oploskoffie!

Faiz: Wat kan er mis gaan bij je dorpsdealer? Het artikelnummer is overal hetzelfde en kan dus bij elke dealer besteld worden, je hoeft pas te betalen als het binnenkomt.. Wat kan er foutgaan...?

@lauri: is wat jij hierboven beschrijft voor het vervangen van de hendel met de reparatie set (1m089817340n)? Waar kan je de reparatieset halen? Bij mijn dorpsdealer heb ik niet zoveel vertrouwen dat het goed gaat komen. En oja, ik heb de "sport" armsteun, dus de vierkante.

Ik heb zelf deze site nog gevonden
    http://www.cupra.net/Leon/Mein_Cupra/MAL/page_01.html
    Ik heb ook de "sport" steun. Ik heb het gewoon bij de VW dealer besteld. 11 euro was ie afgelopen november. Succes!
    Seat Altea XL 1.9TDI