www.oliewereld.nl
Page 8 of 9 FirstFirst ... 6789 LastLast
Results 71 to 80 of 89

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] Parrot MKI9200 i.c.m. stuurbediening

de dealer belde zojuist , en er is ietsje meer duidelijkheid.. het probleem was reeds bekend bij de importeur van Parrot. Ze schijnen in samenwerking met PON / VAG bezig te zijn om een aangepaste kabel te ontwerpen, die dit probleem tackelt. Maar ze konden niet aangeven hoe lang dit nog ging duren.. dit zou zomaar eens langer kunnen gaan duren dan me lief is.....
    '11 Seat Ibiza ST Style. gemiddeld

Senior Member Tom's Avatar
    Dat denk ik ook ja.. Is er een (tijdelijke) oplossing geboden?

Ik hoor het graag als je deze nieuwe kabel hebt
    Seat Leon 5F FR 2013 | 1.4 TSI 171,8 Pk & 324 Nm| Emocionrood | Eibach verlaagt |
    Like ook de Seat Leon Owners Facebook pagina | Flickr | Youtube |

ze hebben zich er in elk geval op ingeschreven, of hoe dat ook mag heten.. in elk geval zodra die beschikbaar is, komt ie richting de dealer. een tijdelijke oplossing is er niet geboden, ik zou ook niet weten in welke vorm dat zou moeten zijn....

Vriend van SEAT-Online! My1stIbi's Avatar
    Als ze een aangepaste kabel moeten 'ontwerpen' zou je denken dat draadje A niet op pin 2 maar pin 3 moet oid. En dat zou ook door een monteur gedaan kunnen worden, lijkt mij. Of er zou elektronica in de kabel noodzakelijk moeten zijn...

Zoiets zat ik ook te denken inderdaad. Ik heb toendertijd ook heel simpel bijvoorbeeld met krimpstekkers de voor en achterboxen op de kabelboom van mijn parrot omgedraaid, ivm voorboxen die over een versterker speelde.

Maar de meeste dealers zitten daar niet op te wachten.

klopt, natuurlijk is het gewoon draadje A omleggen, ik heb dat ook voorgesteld dat ze zelf aan de slag gingen, hoe moeilijk kan het zijn...
    maar daar wilden ze inderdaad niet aan, de monteur althans niet.. komop, dan moet je zelf nadenken maar ik heb m'n kruit nog niet verschoten

op de blue box wordt nu een bepaalde output gebruikt, die naar de phone-input gaat van de radio. (en in die input gaat het mis)
    wat er moet gebeuren is dat die verbinding wordt verbroken, en dat de output van de radio naar de speakers toe via de blue box gaat, zodat de parot de speakers kan overpakken indien ie dat nodig acht. gebruikelijk als je 'm via ISO stekkers zou aansluiten.

Quote Originally Posted by Blo3to3t View Post
    klopt, natuurlijk is het gewoon draadje A omleggen, ik heb dat ook voorgesteld dat ze zelf aan de slag gingen, hoe moeilijk kan het zijn...
    maar daar wilden ze inderdaad niet aan, de monteur althans niet.. komop, dan moet je zelf nadenken maar ik heb m'n kruit nog niet verschoten

op de blue box wordt nu een bepaalde output gebruikt, die naar de phone-input gaat van de radio. (en in die input gaat het mis)
    wat er moet gebeuren is dat die verbinding wordt verbroken, en dat de output van de radio naar de speakers toe via de blue box gaat, zodat de parot de speakers kan overpakken indien ie dat nodig acht. gebruikelijk als je 'm via ISO stekkers zou aansluiten.
    Ik dacht inderdaad al dat dat de oplossing was. Normaal zou dit vanzelf gaan door de isostekkers, maar nu niet.

Aan de ene kant zeg ik, je hebt er dik voor betaald dus je moet niet zelf willen rommelen, aan de andere kant denk ik: het probleem is zo simpel (zelf) te verhelpen dat je bijna de neiging krijgt om het gewoon zelf te doen, in plaats van van derden afhankelijk te zijn..

precies, alleen is er 1 nadeel, ik heb de originele bekabeling van de parrot niet, de kabel die nu gemonteerd is, is er eentje die speciaal voor deze auto is.
    je zou zeggen dat dit de kabel is die je ook op de website van parrot terug kunt vinden, de PC000018AA.. maar dat is dus niet zo.

met de kabel die er nu in zit wordt de kabel die parrot standaard bijlevert niet gebruikt, ik kwam daar achter omdat de originele kabel volledig bedraad is vanuit de blue box, en bij deze dus niet.
    alleen de +, de geschakelde +, een - (min) kabel, een mute kabeltje en 2 kabeltjes die naar de phone-ingang gaan van de radio.
    alle kabeltjes die naar en van de speakers en radio moeten gaan ontbreken.

het heeft er bij mij alle schijn van dat dit een kabel is die uitsluitend door dealers kan worden besteld, want een reguliere car2ISO kabel is het dus niet.

EDIT: handig dat google, ik heb (denk ik!) deze interface kabel: http://www.mytrendyphone.com/shop/in...ot-10860p.html
    en vervolgens zit daar een voertuigspecifieke kabel aan, namelijk: http://www.mytrendyphone.nl/shop/3g-...ds-46858p.html

ik begrijp dus niet waarom ze niet gewoon de originele kabel van parrot gebruiken, met daaraan vast die PC0000018AA kabel, dan heb je in elk geval de vrijheid om kabels anders te doen als je tegen dit soort problemen aan loopt,
    Last edited by Blo3to3t; 13-06-2011 at 14:19.

Maar jij hebt de parrot gekocht. Dus eventuele niet gebruikte onderdelen / materialen die bij de parrot horen zijn toch jou eigendom? Die heb je zeker niet gekregen? Zullen ze wel niet doen denk ik..

Page 8 of 9 FirstFirst ... 6789 LastLast
www.jdengineering.nl