www.unitedconsumers.com
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 31

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Distributie-riem + waterpomp vervangen. 2.0 TDI FR 170PK

Expert Member Cordoba's Avatar
    TS zit maar 40 min vanaf Nuenen, Smirnoff woont bij mij in de regio dat betekent dat Dieverbrug verder weg is dan Nuenen.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

naar mijn weten is het echt een goede garage, alles wordt precies gedaan zoals bij de dealer, werd mij vertelt, zeker kun je het nooit weten maar dat weet je bij de dealer ook niet
    krijg ook netjes een stempel en bon met alles wat vervangen is enz

kleine beurt is : oliefilter, oliewissel, lampen controleren, alle vloeistoffen, uitlezen op eventueel foutcodes, ik laat hem gewoon compleet nakijken...

Op hoeveel km zit je eigenlijk ? Ik hoorde eerst dat het bij 140k moest, later zag ik in een .pdf iets van 160k staan dacht ik. En op de sticker die ik vorige week zag onder de voorklep staat weer 120k.
    Bij hoeveel moet de distributieriem van een BMN nou eigenlijk vervangen worden.
    Seat Leon 1P 2.0 TDI Fr ->>> Foto's , Nu met-zonder-DPF

Senior Member Dinky's Avatar
    90000 km

Bij de meeste motorversies is het inspectie vanaf 90k km/5 jaar, bij sommige blokken (diesels) is het 120k km/5 jaar en bij blokken met distributieketting i.p.v. getande distributieriem is het nog weer anders.

bij 120.000 moet hij vervangen worden, dit is volgens het seat schema! vanaf 90.000 enkel inspectie

Dit hoorde ik van de dealer:
    OTO Bergsma & Van den Brug
    Distributieriem hebben wij uitgezocht en is voor modeljaar 2007 om de 150.000 km wordt door de fabriek voorgeschreven

Senior Member Dinky's Avatar
    Hmm beetje jammer, ben ik dus mooi verkeerd ingelicht en is mn distributie veel te vroeg vervangen....

Inderdaad veranderen de intervals wel eens door de ervaringen in de loop der jaren. Zo weet dat bijvoorbeeld Ford in de 80-er jaren zoveel problemen had dat zij hun interval verkortten naar 60k, en zo af en toe wordt een interval ook wel eens langer (waardoor de onderhoudsboekjes met schema's in feite achterhaald zijn).

Quote Originally Posted by Dinky View Post
    Hmm beetje jammer, ben ik dus mooi verkeerd ingelicht en is mn distributie veel te vroeg vervangen....
    Of ik.. Zodat ze de auto konden verkopen, met het verhaal dat er binnenkort niks aan hoefde te gebeuren. Gezien de andere informatie die ik kreeg... Geen aanrader dus.. (OTO Bergsma & Van den Brug)
    Offtopic:
    Krijg ik dit per email, auto is echt in heel goede staat:
    Voorbanden: +/- 5mm een nieuwe is 7mm = goede kwaliteit
    Achterbanden: +/- 6mm een nieuwe is 7mm = goede kwaliteit
    Kom ik daar langs op te kijken. Krijg ik een APK rapport te zien, staat er 3.0 tot 4.3mm op de banden.
    Ga ik kijken naar de banden, hebben ze het profiel gemeten ergens op de buitenrand. Terwijl de vorige eigenaar met denk ik 4bar heeft rond gereden.
    Midden stuk van de banden was echt wel tegen de 2mm, gezien het feit dat de hoppeltjes in de groeven niet dieper lagen dan het profiel. Dus als teken dat ze al vervangen moeten worden.
    Wel korting gekregen om 2 nieuwe banden aan te schaffen, want 4 wilde hij niet betalen, gezien de banden volgens hem echt goed waren. Auto toch maar mee genomen.
    Bij de kwikfit laten meten, kwam hij inderdaad op 2.0-2.4mm. Die idioten hebben mij dus toen het hier net sneeuw storm was met banden zonder profiel de auto verkocht en mee gegeven.
    Ik kwam de volgende dag niet eens meer het parkeervak uit met die gladde banden..

On topic:
    Tot zover dus de geloofwaardigheid van mijn post, dat 150.000km het juiste aantal is.

www.hendrikselectricalsolutions.nl