www.jdengineering.nl
Page 2 of 7 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 69

Thread: [SEAT] [Leon 1M] topsport bumper vervangen door een cupra R bumper....

Expert Member J.B.'s Avatar
    link heb ik ook al geplaatst. Nederlandse heb ik niet kunnen vinden, maar die ik heb geplaatst is duidelijk genoeg lijkt mij toch
    Seat LCR278 & 403 NM | Project: Brembo's Repaint

Omdat mij Nederlands altijd nog beter is als mijn Englisch, en ik niet weet hoe mijn topsport bumper los moet komen heb ik deze question gepost!
    Dus heb je nog pix, ik ben je eeeeuwig dankbaar!
    ex Leon 1.8T Topsport nu Leon cupra310

Vriend van SEAT-Online! petraimon's Avatar
    Montage-overzicht
    1 - Deksel van het roosterkader
    Het rooster uitbouwen door te drukken op de flenzen → Subhoofdstuk
    2 - Bovenste rooster van de bumper
    De hendel -A-71101- gebruiken om de bevestigingsdoppen te verwijderen
    3 - Afdekking van de sleephaak
    Om dit te verwijderen, de flenzen indrukken met de hendel -U-30800-.
    4 - Embleem
    5 - Bout
    Aantrekmoment: 3 Nm
    3 stuks
    6 - Bout
    Aantrekmoment: 20 Nm
    4 stuks
    Om de bovenste bouten van de bekleding van de bumper te bereiken, de beschermkap verwijderen met de hendel -U-30800-
    7 - Bekleding bumper
    Materiaal: PP + EPDM
    Demontage van het deksel van het roosterkader → Subhoofdstuk
    Demontage van de bekleding bumper → Subhoofdstuk
    Montage → Subhoofdstuk
    8 - Vaste geleider van de bekleding van de bumper
    Deze samen met de bekleding van de bumper uitbouwen
    9 - Bout
    4 stuks
    10 - Moer
    Aantrekmoment: 1,5 Nm
    4 stuks
    11 - Plug
    12 - Bout
    Aantrekmoment: 1,5 Nm
    6 stuks
    13 - Sierstrip van de wielholte
    Materiaal PP + EPDM

Het deksel van het roosterkader verwijderen door te drukken op de flenzen -pijlen- in de richting van het slot.
    De klemmen -1- losmaken door deze voorzichtig naar boven te trekken.

De doppen verwijderen die het deksel van het roosterkader bevestigen

De drie bouten losdraaien -pijlen- die de onderste stootplaat van de bumperbekleding bevestigen.
    De afdekkingen van de bovenste bevestigingsbouten van de bekleding van de bumper op volgende wijze verwijderen:

De vier bouten losdraaien die de bumperbekleding bevestigen aan het frontpaneel.

De zes bouten losdraaien die de bekleding van de bumper bevestigen aan de sierstrip van de wielholte, een korte schroevendraaier gebruiken. (torx)
    Bovendien de bout -1- verwijderen die de bekleding van de bumper bevestigt aan de voorvleugel. (kruiskop)
    De sierstrip van de wielholte naar achter verwijderen en de bevestigingsmoeren van de vaste geleider van de bekleding van de bumper verwijderen. (binnenkant bumper/spatbord 2x dop 8
    De bekleding van de bumper verwijderen met behulp van een tweede monteur, gelijktijdig trekken aan elk van de hoeken van de voorvleugels (links en rechts), om de bekleding van de verankering aan de zijkant (vaste geleider) eruit te halen.
    Tijdens het trekken aan de bekleding van de bumper, de stekerverbindingen van de mistlampen en van de buitentemperatuursensor lostrekken.
    Bij het laten steunen op een willekeurig deel, tussen de bekleding van de voorbumper en het steunvlak een geschikt materiaal plaatsen om de bekleding van de bumper te beschermen.
    Last edited by petraimon; 24-09-2010 at 18:25.
    Leon 1M 20VTAUQ, ,Led raw in spiegels,Spiegels inklapbaar via ab,JD chip op maat @ 2??PK/3??NM,3" Downpipe met sportkat

Ik wil nog even wat zeker weten voordat ik mijn topsport bumper er gaat af peuteren: JB bedoel jij met bumperbalk het gedeelte wat 1 geheel is met de cupra-gril (zie bovenstaande link met foto), ik heb nu deze spulletjes en vandaag de gespoten bumper opgehaald, mistlampjes zijn onderweg. Ik hoop dat het compleet is....

thanx alvast!

Expert Member J.B.'s Avatar
    Bumperbalk is het gedeelte waar de 2 grilletjes aan zitten naast de grill met het seat logo.
    Deze balk maar dan met lamellen ipv de honingraat. Die honingraat heb ik er zelf aangemaakt.
    Seat LCR278 & 403 NM | Project: Brembo's Repaint

Vriend van SEAT-Online! petraimon's Avatar
    Weet je zeker dat dit de bumperbalk is?? In etka staat dit als grille vermeld. Volgens mij is de bumperbalk de stalen balk waar deze overheen valt. die zit op je voorfront gebout en is neem ik aan voor de topsport anders omdat je daar de 2 bouten indraait die op de hoeken van de bumper zitten.
    Leon 1M 20VTAUQ, ,Led raw in spiegels,Spiegels inklapbaar via ab,JD chip op maat @ 2??PK/3??NM,3" Downpipe met sportkat

Voorbalk (staal) is voor een topsport/cupra(r) of standaard uitvoering allemaal gelijk, bij een topsport/cupra en een standaard zitten er idd boutjes in de balk geschroefd door de bumper heen, bij een Cupra r zitten er in die moeren in de balk 2 geleiderpennetjes geschroefd waar de plasic binnenbumper/grille overheen schuift
    Jarig zijn is gezond Uit onderzoek is gebleken dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven

Ok, guys bedankt! ik was bang dat ik het zaakje nog niet compleet had.... Ik zal foto's posten van de Leon als ie eronder zit!

En, hoe is het resultaat?
    Seat Leon 1M Cupra 4 V6 (Ovni Geel), Haldex Performance Controller, Eibach verlaging, Cupra R onderlip, Fabia wisser, K&N filter gesloten box, Dension 100 Gateway, Xenon 6000k

www.unitedconsumers.com