www.carclean.nl
Results 1 to 6 of 6

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Kosten reparatie versnellingsbak

[SEAT] [Leon 1M] Kosten reparatie versnellingsbak

Ik heb een vraag, ik heb een Leon Topsport 20 VT van 2004.

Ik hoorde een heel duidelijk geluid in de versnellingsbak en was er al bang voor dat er een reparatie aan zat te komen.

Nu heb ik de auto bij een bekende in onderhoud.

Die heeft aangegeven dat het vermoedelijk de lagers in de versnellingsbak zijn, en dat het tevens verstandig is meteen de koppeling te vervangen.
    Ok, hij is dus aan de gang met de reparatie. Nu blijkt echter het vliegwiel ook stuk te zijn. (2-deling vliegwiel?)

Wat ik graag zou willen weten is het volgende:

Hoeveel uur heb je nodig om de versnellingsbak uit te bouwen en weer terug in te bouwen. Met koppeling en vliegwiel.
    Hoeveel uur heb je nodig om de versnellingsbak uit elkaar te halen en weer terug ineen te zetten, met vervanging van de lagers?
    Wat zijn de kosten van koppelingspaten, vliegwiel en versnellingsbak lagers?

Wat zou hiervoor een redelijke prijs zijn, wat kost zoiets bij de Seat garage, en wat is redelijk bij iemand die dit thuis doet?

Ik weet het, had het allemaal beter van te voren kunnen vragen, maar ja....
    Last edited by VeeX; 07-11-2011 at 10:03. Reason: tags toegevoegd

heey pauln

ik heb een maandje geleden me koppeling + vliegwiel vervangen, ik had een sachs koppelingset + vast vliegwiel besteld bij Vag-techniek. Kosten 465 euro dacht ik.
    ik ben er in totaal een dag mee bezig geweest op een brug, als je het op straat moet doen lijkt het me echt een K*t klus.

Bij de seat dealer zijn de onderdelen + uurloon best prijzig dus je zit minimaal boven de 1000 euro, zelf de onderdelen bij vag-techniek bestellen is vele malen goedkoper en betere onderdelen (vast vliegwiel in plaats van 2 massa vliegwiel).

Succes
    Seat Ibiza Cupra R 1.8 - 20VT

Niemend die hier nog iets zinnigs over kan zeggen????

ik zou zeggen bel een seat dealer die kunnen zo de prijzen standaarttijden

Kan ook gewoon een versleten druklager zijn, is het geluid weg als je het koppelingspedaal intrapt? Anders kan het een dure reparatie zijn.
    Seat Toledo 1M2 1.6 16V Sport (2003)

mijn bak had ik er met 2-3 uurtjes onder weg, en met 2 uurtjes weer onder en afgebouwd. koppeling en vliegwiel en alles netjes schoonmaken kost misshien een anderhalf uur. dus zeg maar een dagje voor montage en demontage. Bak reviceren word meestal uitbesteed, omdat het zelfdoen niet rendabel genoeg is.

Een vliegwiel kost zo'n 500 euro orgineel nog duurder volgensmij. en koppelingsset zo'n 300. Al met al ben je denk ik zo 2 rooitjes verder.

www.fineline-imports.nl