www.carclean.nl
Results 1 to 6 of 6

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Storingscode blijft p0441

[SEAT] [Leon 1M] Storingscode blijft p0441

Beste Leden,

Ik zit al een tijdje te obben met de storingscode po441.... Ik heb echtr al alles gecontrolleerd. Nu heb ik gehoord dat het koolstoffilter kan zijn. Is er iemand misschien met dezelfde ervaring of met dezelfde storing ?

Bedankt
    | Seat Leon 1.6 16V SPORT | Topsport Interieur | Fabia Achterwisser | Xenon 6000K | Cupra R Spoiler |

foutcode: 16825 P0441
    nl Brandstofdamp afzuigsysteem stroming onjuist
    du Tankentlüftungssystem Durchsatz fehlerhaft
    en Evaporative (EVAP) Emission Control System Incorrect Flow
    Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:
    Storingslampje brandt
    Waarschijnlijk geen 'drivability' problemen

Mogelijke oorzaken:
    Stroomcircuit tussen ECU en EVAP niet in orde
    Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) zit vast of is defect
    Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) zit vast of is defect
    Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing defect
    Lek en/of blokkade in de slang(en) tussen de ontluchting van de tank en het gasklephuis
    Lek in de inlaat

Mogelijke oplossingen:
    De oplossing bij deze foutcode is vaak niet zo makkelijk te vinden. begin met de brandstofdop opnieuw en goed vast te zetten, reset de foutcode en kijk het een paar dagen aan
    Check op lek in de inlaat
    Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)
    Perform Output Test
    Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)
    Check Evaporative Emission (EVAP) Canister
    Perform Basic Setting
    Controleer de slangen tussen de tank-ontluchting en het gasklephuis (Throttle Body)

Extra info:
    Het brandstofdamp afzuigsysteem bestaat uit vele onderdelen, o.a. de brandstofdop, brandstofleidingen, opvangbak en kleppen. Het brandstof afzuigsysteem voorkomt het vrijkomen van brandstofdamp naar de buitenlucht. Die brandstofdampen worden via leidingen naar een opvang geleid. Later, wanneer de motor op temperatuur is, opent een klep en worden die dampen de motor in gestuurd.
    Misschien heb je hier wat aan, dit heb ik van Gerritspeek.nl

Bedankt maar dat is dus wat ik al had gevopnden en heb bekeken. Ik zoek eingelijk iemand die exact weet wat het is en dus met hetzelfde probleem. Ik heb namelijk alles gecontrolleerd inmiddels en ben er nog niet echter, en ik wil dit zelf oplossen i.v.m naar de garage te gaan. Ik heb gehoord dat het hier vaak om een koolstoffilter gaat maar weet niet of dit zo is.
    | Seat Leon 1.6 16V SPORT | Topsport Interieur | Fabia Achterwisser | Xenon 6000K | Cupra R Spoiler |

er wordt gesproken over twee kleppen N80 en N115, het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat daar iets mis mee is

Ik zoek eingelijk iemand die exact weet wat het is en dus met hetzelfde probleem.
    En al heb je persoon gevonden dan nog kun jij een andere oorzaak hebben....
    Last edited by Spinal; 08-12-2011 at 21:03.

Ja dat snap ik maar vaak heb je wel dat bij zo'n storing vaak hetzelfde defect voorkomt. Il weet wel dat soms als me auto afslaat ik hem vaak moeilijker krijg gestart alsof die verzopen is ik ruik dan ook een sterke benzine.lucht

Niemand ?

www.fineline-imports.nl