www.carclean.nl
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 24 of 24

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Hoe remblokken achter demonteren ?

2 weken geleden de schijven en blokken aan de achterkant vervangen (zo'n zuiger terugdraaisetje raad ik iedereen aan). De afdekplaat voor de remschijven (nummer 8 op de tekening klik) is aardig aan het roesten en er vallen gaten in. Wat voor functie heeft deze plaat nu aan de achterkant, gezien er aan de voorkant niets zit wat eventueel vuil bij de schijf weghoudt.

Met andere woorden, wat is wijsheid (vervangen of niet vervangen).

Ps, tot hoever behoren de remzuigers eigenlijk terug gedraaid te worden.

Quote Originally Posted by jeroen30jr View Post
    2 weken geleden de schijven en blokken aan de achterkant vervangen (zo'n zuiger terugdraaisetje raad ik iedereen aan). De afdekplaat voor de remschijven (nummer 8 op de tekening klik) is aardig aan het roesten en er vallen gaten in. Wat voor functie heeft deze plaat nu aan de achterkant, gezien er aan de voorkant niets zit wat eventueel vuil bij de schijf weghoudt.

Met andere woorden, wat is wijsheid (vervangen of niet vervangen).

Ps, tot hoever behoren de remzuigers eigenlijk terug gedraaid te worden.

Ik heb ze ook vervangen onder mijn Toledo3 vorige week. Zonder een terugstelset kan je het vergeten! Die afdekplaten heb ik wat opgeschuurd en daarna getectyleerd. Volgens mij houden die idd vuil tegen.

Terugstellen kan ook zonder terugstelsetje hoor. Heb die van mij teruggesteld met een kleine lijmtang en een waterpomptang. Lijmtang met het vaste deel onderop de remklauw, het draaihandvat midden op de zuiger, dan heb je ruimte genoeg om de zuiger in te draaien. Klusje van niets, heb mijn Leon gedaan. De A3 van mijn broer en de Citroen C3 Picasso van een collega..

Ik wil niet zeggen dat zo'n setje niet handig zou zijn maar het is wel heel goed mogelijk om het zonder zo'n setje te doen.. Binnen het uur beide kanten de remblokken vervangen vind ik best netjes..

toevallig vorige week nog gedaan met een lijmtang en een sleutel van de slijptol(past echt precies op de zuiger) Dan is het terugdraaien ook echt een eitje en nog geen minuut werk.
    Heb beide achterkanten binnen uurtje voorzien van nieuwe blokken. Incl opruimen

Page 3 of 3 FirstFirst 123
www.vagtechniek.nl