PDA

View Full Version : [SEAT] [Leon 1P] Vraag over gegroefde remschijven

JeroenTechno
09-03-2013, 12:44
Beste seat rijders,

Ik heb een seat leon cupra 1p uit 2007. Ik ben van plan om gegroefde remschijven rondom de auto te plaatsen. Laatst heb ik van iemand gehoord dat gegroefde schijven problemen op ten duur kunnen leveren tijdens het remmen (trillen, bonken) Heeft iemand daar ervaring mee? en weet iemand waar ik deze schijven kan bestellen?

pat85
09-03-2013, 12:50
waarom zou je het dan uberhaubt doen?
remmen de originele niet goed genoeg?

of ben je van plan om vol gas op een rood stoplicht aan te rijden en 10m ervoor vol op je rem te gaan staan??

en als je de verkeerde pakt heb je kans dat je niet eens meer door de apk kom...

JeroenTechno
09-03-2013, 13:05
tuurlijk remmen ze perfect, maar het gaat mij erom dat ik ze 10 keer mooier vind.
Daarom wil ik weten of het geen problemen gaat veroorzaken.

Williamvhal
09-03-2013, 13:12
Als ze goed remmen zou ik zo lekker laten zitten

Hier op het forum rijden er een aantal met national schijven
Ze zijn niet gegroefd maar geboort

pat85
09-03-2013, 13:15
zou eerst eens kijken welke er zonder probleem door de keuring komen..

zonde om er hoop tijd en geld in te steken en dan telkens voor de keuring moeten wisselen..
en krijg je onderweg ineens een steekproef van oom agent dan ben je als nog de lul....

staad idd mooi, dat ben ik met je eens maar als je al hoor dat het waarschijnlijk problemen kan geven na verloop van tijd,
zou ik er bij voorbaat er al vanaf zien.
als je mooie velgen heb, vallen je schijven toch int niet, denk ik :mrgreen:

maar ik heb er geen ervaring mee..
zal toch wel genoeg over te googlen zijn??

Williamvhal
09-03-2013, 13:19
zou eerst eens kijken welke er zonder probleem door de keuring komen..

zonde om er hoop tijd en geld in te steken en dan telkens voor de keuring moeten wisselen..
en krijg je onderweg ineens een steekproef van oom agent dan ben je als nog de lul....

staad idd mooi, dat ben ik met je eens maar als je al hoor dat het waarschijnlijk problemen kan geven na verloop van tijd,
zou ik er bij voorbaat er al vanaf zien.
als je mooie velgen heb, vallen je schijven toch int niet, denk ik :mrgreen:

maar ik heb er geen ervaring mee..
zal toch wel genoeg over te googlen zijn??

Huh..? Waarom zou het APK afkeur zijn met nationals of andere merk remschijven
Zijn forum leden die er mee rijden en ook gewoon mee door de APK komen

JeroenTechno
09-03-2013, 13:28
ja ik vraag me ook af waarom je niet door de apk keuring zou komen. wat is de reden daar dan van? alle mercedesen rijden dan wel met geboorde schijven, en die komen ook gewoon door de keuring.

erwin1988
09-03-2013, 13:38
Kijk eens bij EBC remmen, heb deze maandag besteld uit Engeland en donderdag binnen gekregen. Ziet er goed uit en zijn niet te duur. Kan je nog niks zeggen over hoe ze remmen maar ga er vanuit dat het goed gaat komen is ook wel wat over te vinden op het forum. National hebben er ook een aantal en die zijn er tevreden over. Alleen als je heel doorboorde remmen wilt moet je wel wat meer op tafel leggen de goedkopere geboorde willen wel eens kleine haarscheurtjes inkomen doordat het materiaal wat goedkoper is.

http://www.ebcbrakeshop.co.uk/files_ebc.v1 Ik heb de Ultimax brakes en redd stuff blokken alleen dan voor de FR

Keuring is ook geen enkel probleem is alleen afkeur als je blokken of schijven op zijn

pat85
09-03-2013, 13:59
ik had gelezen op een forum uit belgie dat je bij bepaalde gegroefde/ geperforeerde schijven niet door de keuring kom...
dus vandaar dat ik zei dat je daar wel ff op moet letten..

bassochist
09-03-2013, 14:01
we zitten alleen in nederland hier, dus niks te maken met die bekrompen apk regeltjes van daar.

mart20vt
09-03-2013, 16:17
Dan mogen verlagingsveren, sportieve dempers, powerflex rubbers, stalenremleidingen, veerpootbruggen en spoorverbreders zeker ook niet....8)7

De regels voor de APK zijn redelijk soepel in Nederland, het moet allemaal deugdelijk gemonteerd zijn en race blokken mogen officieel niet (zoals ds3000) maar dat is moeilijk te controleren. Ook mogen spoorverbreders maar niet breder dan zoveel procent en met de juiste verlengde bouten enz. enz.

Ik zou voor Tarox gaan of Brembo:

http://www.tarox.nl/product.php?model=1&productid=4

erwin1988
09-03-2013, 16:30
Volgens mij mag het allemaal wel maar moet je laten herkeuren. (met verlaging is het wel zo in Belgie)

JeroenTechno
09-03-2013, 17:14
zijn er ook brembo schijfen gegroefd voor mijn seat leon cupra 1p 2007...?

mart20vt
09-03-2013, 17:29
Ja natuurlijk...;)

http://www.xtreme-tuning.nl/product.details.cfm?ProductID=923&VariantID=779&ReferenceID=9022

JeroenTechno
09-03-2013, 18:21
dank je wel, hier kan ik wat mee...:)

Bartje1
11-03-2013, 21:15
In Belgie is het bij keuring verboden aan het remsysteem te raken. Hier aanpassingen aan te doen. Het is zelfs zo dat als je een opgereden remschijf, moet kunnen bewijzen (van fabrikant uit natuurlijk) dat de kwaliteit dezelfde is als ervoor. Geperforeerde(geboorde) schijven zijn hier verboden. Wel toegestaan als het standaard(OEM)op de auto's geleverd wordt. (vb; Porch, Ferrari...)

nd-photo.nl
11-03-2013, 22:12
Gewoon de schijven kopen die voor jouw model bestemd zijn en dan is er niets aan de hand. Amc heeft Tarox G88 of F2000 schijven, volgens mij heeft hij ze nog niet gemonteerd.

Volgens mij is er niets mis met gegroefde schijven, je remblokken zouden er wel sneller doorheen moeten gaan als ik het goed begrepen heb. Verder zou je een hardere initiŽle "bite" moeten hebben tov normale schijven.

Dat je schijven kromtrekken kan zowel met gegroefde/geboorde als met normale schijven. Je moet je remmen "inbedden" en je moet gewoon normaal weten te remmen. Dus niet keihard op de rem staan om af te remmen voor het stoplicht en dan met je rempedaal nog ingedrukt wachten totdat het licht op groen springt. Dan kan je erop wachten dat ze scheef gaan trekken...