PDA

View Full Version : [SEAT] [Toledo 1M] Airco pomp rammelt

max
04-06-2013, 15:17
Weer een topic erbij.. :')

even kort samengevat, ongeveer half jaar terug motor vervangen, airco pomp overgezet etc. systeem was dus leeg
gister laten vullen, man was niet blij omdat hij niet wist hoeveel smeermiddel hij er nu bij moest doen? hij heeft 3mm erbij gedaan
als ik het goed zeg.. nou airco werkt goed maar sinds ik thuis ben hoor ik een rammel bij de pomp.

Nu ben ik bang dat er te weinig smeermiddel in zit? of komt dit bij de koppeling vandaan (poelie zeg maar) anders moet ik hem weer laten vullen en kost ook weer geld, en dan weet hij nog niet hoeveel smeermiddel erbij moet..

Hoop dat iemand hier meer over weet. (hoe doen mensen dit dan die bijvoorbeeld radiateur moeten vervangen, dan weet je ook niet hoeveel smeermiddel erin moet.)

dave
04-06-2013, 18:17
Normaal haal je hem leeg met een aircokast en niet om een leiding eraf te trekken!

max
04-06-2013, 19:16
Tja, jij weet de situatie. kon toen niet anders.
(iemand vertelde mij vandaag, olie zit er wel genoeg in dat krijg je niet zomaar eruit..)

zag dat de spanner best wel wat wiebelt als airco aan is, dus misschien is het toch alleen het gedeelte waar de riem over loopt.

bassochist
04-06-2013, 21:33
Weer een topic erbij.. :')

even kort samengevat, ongeveer half jaar terug motor vervangen, airco pomp overgezet etc. systeem was dus leeg
gister laten vullen, man was niet blij omdat hij niet wist hoeveel smeermiddel hij er nu bij moest doen? hij heeft 3mm erbij gedaan
als ik het goed zeg.. nou airco werkt goed maar sinds ik thuis ben hoor ik een rammel bij de pomp.

Nu ben ik bang dat er te weinig smeermiddel in zit? of komt dit bij de koppeling vandaan (poelie zeg maar) anders moet ik hem weer laten vullen en kost ook weer geld, en dan weet hij nog niet hoeveel smeermiddel erbij moet..

Hoop dat iemand hier meer over weet. (hoe doen mensen dit dan die bijvoorbeeld radiateur moeten vervangen, dan weet je ook niet hoeveel smeermiddel erin moet.)

naar een aircoboer gaan die er wel verstand van heeft, en weet hoe en wat ie moet vullen, die hoeveelheden zijn gewoon op te zoeken, ik heb mijn airoco toen in lelystad bij iemand laten doen, en die meneer kon het gewoon opzoeken in zijn computer wat waarvan en hoeveel erin moet, te weinig olie en je hebt een probleem, maar gooi er teveel in heb je ook een probleem, en zomaar een leiding eaf rossen om 'm leeg te laten lopen is ook niet echt verstandig, zo kan er troep in komen, en dat vinden die onderdeeltjes van dat systeem niet leuk, dan komt er wel wat meer bij kijken als even op de gok wat olie erin doen, en bijvullen.

maar smeermiddel in je radiateur?? ik doe daar altijd koelvloeistof in.

max
04-06-2013, 21:56
hoeveelheden zijn idd op te zoeken, kan ik ook.. maar smeermiddel kan je niet zien schijnbaar. er blijft hangen in het systeem en je moet dan iets bijvullen. Heb nog even gekeken en denk iets met de poelie van de pomp, want je ziet de spanner telkens bewegen en ook voel ik het in het stuur (door de stuurbekr) dus zal wel niet in de pomp zelf zitten hoop ik.

/ flauw - ik gooi altijd kvs in mijn kvs reservoir niet rechtstreeks in mijn radiateur hoor.. (je weet best dat ik de Condensor bedoelde)

bassochist
04-06-2013, 22:11
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

ja er blijft geloof ik iets van 50% in de pomp zitten, die vulhoeveelheden geldt alleen als de hele pomp vervangen is.

max
04-06-2013, 22:30
Goed, dan zien we wel wanneer het sneuveld net als de versnellingsbak :') (druklager piepte, dat is ineens weg.. dus als de aircopomp nu eens hetzelfde doet)

dave
04-06-2013, 22:36
Dat je stuur trilt komt miss door die fan die extra gaat draaien..als je stiurpomp trilt trilt je stuur niet hoor

max
05-06-2013, 17:10
Vond op internet dit filmpje: http://s1127.photobucket.com/user/corsasheridan/media/IMG_3199.mp4.html
dat is dus precies wat die bij mij doet..

max
08-06-2013, 13:20
Nou topic mag slotje, ben bij Lucas geweest (Vagtechniek) en de pomp is stervende en kan deze dus niet gebruiken :(

Thnx voor het nakijken Lucas :)