www.vagtechniek.nl
View RSS Feed

FRchippie

Hoe Pon zichzelf belachelijk maakt.

Rating: 5 votes, 4.20 average.
Allereerst een excuus aan de lezers. Niet schrikken van de [B]lay-out[/B], sorry. Ik weet het, het is vreselijk, al die [B]dikgedrukte[/B] woorden en die [B]links[/B], geen gezicht. Maar het dient een [B]doel[/B]. Welk doel? Dat is nou precies waar ik het met u over wil hebben. Er is namelijk [B]goed nieuws[/B] voor alle [B]ontevreden VAG-bezitters [/B]in [B]Nederland[/B]. Uw [B]importeur[/B] is namelijk [B]chantabel.[/B] Men is bij [B][URL="http://www.pon.nl"]Pon’s automobielhandel [/URL][/B]zeer gevoelig voor een [B]mediahetze[/B]. Zo gevoelig dat ze overgaan tot bijzonder [B]interessante[/B] (uit paniek geboren?) [B]oplossingen[/B] als een [B]ontevreden klant [/B]er in slaagt de [B]’nieuwe’ media [/B]te [B]mobiliseren[/B].

Enige tijd geleden meldde zich op ons [B][URL="http://www.seat-online.nl"]forum[/URL][/B] een [B][URL="http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Monique+Anr%C3%B6chte&meta=&aq=f&oq="]mevrouw Anröchte[/URL][/B]. Zij had een [B][URL="http://www.seat-online.nl/showthread.php?2779-SEAT-Ibiza-6J-Ecomotive-tdi-heeft-6-weken-geleden-bedacht-dat-lopen-gezonder-is"]probleem[/URL][/B] met haar [B][URL="http://www.seat.nl/ibiza/ibiza/uitvoeringen/e-ecomotive.aspx"]Ibiza Ecomotive[/URL] [/B]en wilde, zo leek het, van ons weten wat wij daarvan dachten. Al snel bleek dat het haar helemaal niet ging om[B] meedenken [/B]over [B]oplossingen[/B] en technische mensen die zich bogen over haar probleem, maar om een simpele [B]heksenjacht[/B]. Haar [B]frustratie[/B] was dusdanig groot dat ze besloten had er een[B] [URL="http://geenklantenservice.nl/2011/02/seat-ibiza-ecomotive/"]blog[/URL] [/B]aan te wijden. En niet zomaar een [B]blog[/B]. Nee, nee, ze [B]twitterde[/B], [B]facebookte[/B], zorgde voor de juiste [B]tags[/B] en [B]dikgedrukte woorden [/B]in haar stukjes, ze [B]linkte[/B] rechtstreeks naar alles en iedereen die ook maar enigszins, soms zelfs zijdelings, volgens haar [B]betrokken[/B] was bij het ‘[B]probleem[/B]’. Elke vorm van[B] ‘nieuwe’ media [/B]werd gebruikt in een[B] mediale [/B][B]terreuraanval[/B] op [B][URL="http://www.adriejonk.nl"]dealer[/URL][/B], [B][URL="http://www.pon.nl/producten-diensten/personenauto-s.24.lynkx"]importeur[/URL][/B], zelfs het [B]bergingsbedrijf[/B] dat geen [B]website[/B] heeft, werd met [B]naam en toenaam [/B]genoemd. Haar [B]‘probleem’ [/B]werd zelfs besproken op de [B][URL="http://prof.autokiosk.nl/2011/02/21/adrie-jonk-vs-monique-anrochte-tijd-voor-een-claim/"]site[/URL][/B] van een [B]serieuze [URL="http://prof.autokiosk.nl/2011/04/02/2011-dossier-adrie-jonkpon-car-vs-monique-anrochte/"]automotive organisatie[/URL][/B].

Maar de [B]oplossing[/B] van haar [B]technische probleem [/B]was helemaal niet waar het om ging, dat werd al snel duidelijk in alle stukjes die ze op haar [B]blog[/B] schreef. Ze was op zoek naar [B]genoegdoening[/B]. Er moest en zou iemand[B] lijden[/B], er moesten [B]reputaties[/B] [B]gesloopt[/B] worden, [B]slachtoffers[/B] moesten er vallen. Daar was deze, in mijn ogen wat [B]doorgedraaide[/B], mevrouw op uit. Dus toen er een (volgens het [B]consumentenrecht[/B]) [B]aanvaardbare oplossing [/B]kwam, weigerde ze, [B]principieel[/B] als ze was, ook die.

Maar hoe [B]principieel[/B] blijkt deze [B]mevrouw[/B] nu eigenlijk echt te zijn? Dat valt te lezen op de [B]laatste pagina[/B] van haar [B][URL="http://geenklantenservice.nl/"]blog[/URL][/B]. Als een blad aan een boom. Even door de [B]zelfverheerlijking[/B] heen lezen en wat blijkt? Wat een paar flesjes [B]wijn[/B], een [B]TomTom[/B] en een [B]nieuwe auto [/B]al niet kunnen doen met een [B][URL="http://www.degelukkigehuisvrouwdefilm.nl/"]overspannen huisvrouw[/URL][/B]. Daarnaast wordt mevrouw ook nog eens opgenomen in de [B][URL="http://www.recensiekoning.nl/wp-content/uploads/2010/10/theekransje.jpg"]'werkgroep nieuwe media’[/URL] [/B]van [B]Pon[/B]. Dat belooft wat!

Dat [B]mevrouw Anröchte [/B]een [B]nieuwe auto [/B]heeft gekregen met [B]TomTom[/B] en wat flesjes [B]wijn[/B], dat schept een interessant [B][URL="http://nl.wikipedia.org/wiki/Precedent"]precedent[/URL][/B], daarover direct meer. Maar dat van die [B]werkgroep nieuwe media[/B], dat is toch een [B]grap[/B] neem ik aan? Dat is toch een zoethoudertje in de trant van "Als je lief bent krijg je een snoepje"? Iedere [B]13-jarige[/B] met meer dan een [B]VMBO[/B]-verstand knalt zo’n [B]blogje[/B] inclusief [B]linkjes, tags en vetgedrukte woorden [/B]in een paar minuten in elkaar. Even wat hulp van [B][URL="http://www.dot.tk/nl/pageA00.html"].tk[/URL][/B] voor een [B][URL="http://www.dot.tk/nl/pageB00.html"]gratis domeinnaam[/URL][/B] en met de vrienden van [B][URL="http://nl.wordpress.org/"]Wordpress[/URL][/B] erbij kun je een leuke [B][URL="http://nl.forums.wordpress.org/"]blog[/URL][/B] maken. Vervolgens ram je je [B]verhaal [/B]de wereld van [B][URL="http://twitter.com/"]Twitter[/URL][/B] en [B][URL="http://facebook.com"]Facebook[/URL][/B] op en na [B]een uurtje werk [/B]heb je het begin van een [B]media-aanval [/B]op poten. Dan is het alleen nog een kwestie van [B]volharden[/B], regelmatig [B]updaten[/B], [B]eigenwijs[/B] zijn, niet reageren op [B]redelijke voorstellen [/B]en uiteindelijk gaat de [B]importeur [/B][B]door het stof[/B].

Welnu heren bij [B]Pon[/B], even over dat [B]precedent[/B]. Bedankt namens alle [B]ontevreden eigenaren [/B]van [B]VAG-producten[/B]. We hebben hier op het[B] forum [/B]een vrij groot aantal [B][URL="http://www.seat-online.nl/showthread.php?376-SEAT-Leon-1P-het-grote-Cupra-310-LE-problemen-topic"]ontevreden Cupra310 eigenaren[/URL][/B]. Iets met [B][URL="http://www.seat-online.nl/showthread.php?2887-SEAT-Leon-1P-310-eigenaar-gezocht&p=65614&viewfull=1#post65614"]vermogen[/URL][/B] wat er niet is en[B] [URL="http://www.seat-online.nl/showthread.php?2887-SEAT-Leon-1P-310-eigenaar-gezocht&p=66237&viewfull=1#post66237"]slechte software[/URL] [/B]van [B][URL="http://www.abt-sportsline.de/tuning/shop/Seat-Leon-1P-bis-2009-Motortechnik_385_121_5/produkt/ABT-Leistungssteigerung-935/"]ABT[/URL][/B]. Dan zijn er nog wel wat problemen met de [B][URL="http://www.seat-online.nl/showthread.php?2098-Seat-Leon-1M-Gebruikers-ervaringen-1.8-20vt&p=36508&highlight=geel+lak+verkleuren#post36508"]lak[/URL][/B] (met name [B]geel[/B]) van de oudere [B]Leon1M[/B] modellen. En zo zijn er nog wel wat andere [B][URL="http://www.seat-online.nl/showthread.php?1487-SEAT-Ibiza-6J-Het-grote-problemen-topic"]probleempjes[/URL] [/B]te vinden. En of die [B]problemen[/B] nou redelijk opgelost kunnen worden of niet, dat is, zo heeft u zelf aangetoond, helemaal niet belangrijk. Dus daar gaan we eens wat aan doen. Maar eerst ben ik aan de beurt!

Beste lezer, wilt u dit [B]aanvalsplan[/B] op de[B] importeur [/B]alstublieft doorsturen via [B][URL="http://twitter.com"]Twitter[/URL][/B], [B][URL="http://facebook.com"]Facebook[/URL][/B], ja zelfs via[B] [URL="http://www.hyves.nl"]Hyves[/URL][/B]. Vertel het aan uw [B][URL="http://www.autoweek.nl/forum/"]vrienden[/URL][/B], [B][URL="http://www.telegraaf.nl/autovisie/?cid=rav"]bekenden[/URL][/B], [B][URL="http://www.seat-club.nl/"]buren[/URL][/B] en zelfs [B][URL="http://geenstijl.nl"]vage kennissen[/URL] [/B]zodat dit [B]blog[/B] veel, heel veel gelezen wordt. En [B]Pon[/B], pas op, want dit is nog maar het begin! Ik ga nog veel meer [B]schrijven[/B] en al uw [B]ontevreden klanten [/B]helpen bij hun [B]frustraties [/B]door de volgende keer uitgebreid in te gaan op de betekenis van[B] tags [/B]en hoe ze op de juiste manier te gebruiken. Ik beschik over een vrijwel [B]ongelimiteerde hoeveelheid webruimte [/B]en zo’n [B][URL="http://www.seat-online.nl/forum.php"]2500 potentiële lezers[/URL] [/B]en de nodige andere [B]connecties[/B] binnen de[B] ‘nieuwe’ media[/B]- en [B]automotivewereld[/B], die allemaal ook weer [B]vriendjes [/B]en [B]vriendinnetjes[/B] hebben met [B]Twitter[/B] en [B]Facebook accounts[/B]. En daarnaast heb ik nog wel een paar [B]interessante tips [/B]voor hen die u als [B]importeur [/B]maar een stel [B]arrogante kwastjes [/B]vinden. Als u wilt dat ik hiermee stop dan heb ik het volgende [B]redelijke voorstel[/B]:

momenteel rijden mijn vrouw en ik allebei [B][URL="http://seat.nl"]SEAT[/URL][/B], zij een [B][URL="http://www.google.nl/images?hl=nl&safe=off&biw=1345&bih=622&tbs=isch%3A1&sa=1&q=seat+arosa+2001+geel&btnG=Zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq="]Arosa[/URL][/B], ik een [B][URL="http://www.seat-online.nl/showthread.php?216-SEAT-Leon1P-2.0TFSI-FR-Zo-n-saaie-zilvergrijze"]Leon 1P[/URL][/B]. Mijn vrouw heeft echter veel liever een [B]SEAT [URL="http://www.seat.nl/ibiza/ibiza-sc/uitvoeringen/cupra-bocanegra.aspx"]Ibiza 6J Cupra[/URL] [/B]( [B][URL="http://www.volkswagen.nl/home/modellen/polo/gti/overzicht/0,18332,Polo_GTI_D0Lnl,00.html"]VW Polo GTI [/URL][/B]mag ook, zegt ze net) en ik vind een [B][URL="http://www.audi.nl/nl/brand/nl/modellen/a5/rs_5_coupe.html"]Audi RS5[/URL] [/B]wel een [B]redelijke beloning[/B].

Ik hoor van u.

Submit "Hoe Pon zichzelf belachelijk maakt." to Google Submit "Hoe Pon zichzelf belachelijk maakt." to Twitter Submit "Hoe Pon zichzelf belachelijk maakt." to Facebook Submit "Hoe Pon zichzelf belachelijk maakt." to Myspace Submit "Hoe Pon zichzelf belachelijk maakt." to StumbleUpon Submit "Hoe Pon zichzelf belachelijk maakt." to Digg Submit "Hoe Pon zichzelf belachelijk maakt." to Delicious

Comments

  1. RichyK's Avatar
    Richard jij schavuit !
  2. Milco.'s Avatar
    Naast de bovenstaande genoemde ellende hebben we nog het BKD verhaal, toen kon er ook al helemaal niets, als ik/we dat geweten hadden dat PON voor dit soort aanvallen zwicht, hadden ze een paar jaar geleden al de volle laag gekregen.
  3. emilio3333's Avatar
    Goed stuk. Blijft helaas de macht van de grote.
  4. Cojones's Avatar
    Haha, held!
  5. vdmeddy's Avatar
    Is een S5 niet voldoende
  6. VeeX's Avatar
    De waarheid als een koe.
  7. Rick's Avatar
    En zo is het.
  8. Menaz's Avatar
    Zó treffend! Hulde!
  9. Genieter's Avatar
    Is ook een manier. Ik heb Top Gear Magazine voor mijn karretje gespannen. Met de advocaat op de bok! 5 april gaat PON mijn software aanpassen! Niet dat iets gaat opleveren, maar dan haal ik de advocaat van de bok.
  10. RichyK's Avatar
    En het gaat als een lopend vuurtje http://prof.autokiosk.nl/tag/monique-anrochte/
  11. driver111's Avatar
    Had het verhaal van Monique ook gelezen.En las dat ze nu een nieuwe auto had gekregen.Ik was ook met stomheid geslagen.
  12. Genieter's Avatar
    Monique RULES!!!!!
  13. D20VT's Avatar
    OMG ongeloofelijk, als jullie mij even kwijt zijn ga ik ook in de pen klimmen. Zo'n nieuwe R20 lijkt me ook wel wat
  14. McDonald's Avatar
    Lekker zakevrouwtje. Ze maakt zo ook slechte reklame voor zichzelf.
    Updated 03-04-2011 at 18:36 by McDonald
  15. ralphh's Avatar
    Hoe PON zich zelf ziet:

    Pon heeft als doel om haar (potentiële) klanten elke dag het beste te bieden. Wat Pon te bieden heeft is gebaseerd op hoogwaardige producten van de beste fabrikanten, aangevuld met services als onderhoud, reparatie, lease, verhuur, en financiering. Het zijn de mensen bij Pon die het verschil maken: zij werken met veel trots voor de merken en voor Pon.
    bron:http://www.pon.nl/over-pon.14.lynkx
  16. Cordoba's Avatar
    Schitterende blog, met verrassende ontwikkelingen. Wanneer gaat Pon in de badkamerbranche, en dopen ze Fabia's en Leon's om van auto's naar zelfrijdende baden?
    Overigens missen er nog wel meer zaken: problemen met de raammechanismen, en diverse gedownsizede motortypes die bij strenge vorst spontaan vast kunnen lopen door een constructiefout.
  17. J.B.'s Avatar
    echt respect. hopen dat het iets teweeg brengt
  18. Thijs van Tilborg's Avatar
    Maar ik las dat je tegenwoordig wel nieuwe bobines mag gaan halen bij je dealer, omdat die (na jaren) nog steeds kudt zijn.
  19. Cupraatjesmaker(CPM)'s Avatar
    Ik heb nog ergens een rekening van een Bobine liggen ja!
  20. Andy's Avatar
    Respect!