[SEAT] [Leon 1M] Welke banden voor 250+pk

passiewassie

Active member
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
3.170
Ik ben net even op pad geweest met vier nieuwe Michelin Pilot Sport 4 banden. Ten opzichte van de Toyo's vallen twee dingen enorm positief op. Vooral op snelheid stuurt de auto veel makkelijker in (lang zo zwaar niet). Echt een groot verschil en geeft een beter gevoel van controle. De banden voelen harder aan.. stevigere wang denk ik! Op de limiet nog niet getest.. komt later :)
 

Jeroenn

New member
Lid geworden
23 mei 2011
Berichten
328
Ik denk dat je met geen enkele een miskoop doet en voornamelijk de Michelin, Goodyear en Conti's aan elkaar gewaagd zijn en boven de menigte uitsteken!
 

RicooCardoo

Active member
Lid geworden
18 sep 2013
Berichten
3.342
Ik ben net even op pad geweest met vier nieuwe Michelin Pilot Sport 4 banden. Ten opzichte van de Toyo's vallen twee dingen enorm positief op. Vooral op snelheid stuurt de auto veel makkelijker in (lang zo zwaar niet). Echt een groot verschil en geeft een beter gevoel van controle. De banden voelen harder aan.. stevigere wang denk ik! Op de limiet nog niet getest.. komt later :)

Ben erg benieuwd naar je verdere ervarimg pascal :)
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Heb op mijn Exeo ST rondom Michelin 225/40ZR18 (92Y) PS4 XL zitten, daarvoor PS3 gehad. Bocht gedrag van de PS4 is beter dan van de PS3.
 

passiewassie

Active member
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
3.170
Vandaag de auto mee naar het werk genomen om de nieuwe PS4 banden te testen. Ik kom onderweg een mooie kronkelweg tegen, waar je alle overzicht hebt en lekker op de auto kunt leunen en ik kan vergelijken met de Toyo T1-Sport band, die ik op deze weg vaak heb gereden.

Het valt mij op dat de band veel fijner instuurt als er wat gewicht op ??n kant van de auto komt. De band voelt dan steviger aan en je kunt makkelijker corrigeren in een bocht, zonder dat dit veel kracht kost. De band stuurt veel lichter in deze situatie. Dit geeft gek genoeg een bepaalt soort vertrouwen dat je daardoor aanzienlijk harder gaat pushen. Ik was me op een gegeven moment echt aan het afvragen waarom hij zo beheerst met behoorlijke snelheden door de weilanden ging. En dat met 2 graden buitentemperatuur vanochtend! Het stuurgevoel op lage snelheden is vrijwel gelijk, bijvoorbeeld in de stad. Ga je eenmaal wat meer pushen en hangen met de auto, dan is het een wereld van verschil met de Toyo T1-Sport. Dit lijkt mij nu toch meer een band voor lichtere auto's. Je merkt dat de Toyo band veel grip heeft, maar hij heeft moeite om controle te houden met de zware Leon op zijn schouders.

Het zelfde gebeurt met hard remmen of accelereren, de auto blijft wat mooier zijn lijn houden zonder dat er stuurcorrecties nodig zijn. De grip in een bocht met uit accelereren is ongeveer gelijk. Je merkt dat dit toch in de auto zit, want het binnenste wiel trek je wat omhoog en dan spin je toch een beetje door met het binnenste wiel. Als het al beter is met de Michelins, dan is het hooguit iets progressiever en wat minder "shit daar gaat hij".

Het bandengeluid is ongeveer gelijk en de grip met nat weer moet ik nog testen. Dit zal nog wel even duren, want ik rij alleen in nood met nat weer in de Leon :D

Hoop dat jullie er wat aan hebben. De Michelin Pilot Sport 4 is van harte aanbevolen.

 
Laatst bewerkt:

RicooCardoo

Active member
Lid geworden
18 sep 2013
Berichten
3.342
Mooie review pascal!
Maakt de keus alleen maar makkelijker om de ps4 te nemen straks :)

Eerst nog ff 4.5mm profiel oprijden :p
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Vandaag de auto mee naar het werk genomen om de nieuwe PS4 banden te testen. Ik kom onderweg een mooie kronkelweg tegen, waar je alle overzicht hebt en lekker op de auto kunt leunen en ik kan vergelijken met de Toyo T1-Sport band, die ik op deze weg vaak heb gereden.

Het valt mij op dat de band veel fijner instuurt als er wat gewicht op ??n kant van de auto komt. De band voelt dan steviger aan en je kunt makkelijker corrigeren in een bocht, zonder dat dit veel kracht kost. De band stuurt veel lichter in deze situatie. Dit geeft gek genoeg een bepaalt soort vertrouwen dat je daardoor aanzienlijk harder gaat pushen. Ik was me op een gegeven moment echt aan het afvragen waarom hij zo beheerst met behoorlijke snelheden door de weilanden ging. En dat met 2 graden buitentemperatuur vanochtend! Het stuurgevoel op lage snelheden is vrijwel gelijk, bijvoorbeeld in de stad. Ga je eenmaal wat meer pushen en hangen met de auto, dan is het een wereld van verschil met de Toyo T1-Sport. Dit lijkt mij nu toch meer een band voor lichtere auto's. Je merkt dat de Toyo band veel grip heeft, maar hij heeft moeite om controle te houden met de zware Leon op zijn schouders.

Het zelfde gebeurt met hard remmen of accelereren, de auto blijft wat mooier zijn lijn houden zonder dat er stuurcorrecties nodig zijn. De grip in een bocht met uit accelereren is ongeveer gelijk. Je merkt dat dit toch in de auto zit, want het binnenste wiel trek je wat omhoog en dan spin je toch een beetje door met het binnenste wiel. Als het al beter is met de Michelins, dan is het hooguit iets progressiever en wat minder "shit daar gaat hij".

Het bandengeluid is ongeveer gelijk en de grip met nat weer moet ik nog testen. Dit zal nog wel even duren, want ik rij alleen in nood met nat weer in de Leon :D

Hoop dat jullie er wat aan hebben. De Michelin Pilot Sport 4 is van harte aanbevolen.


Ervaar het zelfde, mijn Exeo ST ook een zware auto, die PS4?s geven geen krimp.
En niet onbelangrijk (vind ik), de PS4 ziet er goed uit.
 

Jeroenn

New member
Lid geworden
23 mei 2011
Berichten
328
Klinkt precies zoals ik het met de Goodyears ervaar ivm het stuurgedrag in de bochten. Michelins wil ik stiekem toch ook graag nog eens proberen, misschien als volgende band :)
 

frenkieshenkie

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
5 mrt 2013
Berichten
7.452
Rijd nu een paar weekjes op de Nankang NS2-R :)

Ook heel fijn rubber en wat een grip! Echt super

Rolgeluid is ietsje meer als een conventionele straatband maar nog steeds niet storend terwijl ik haast geen interieur meer over heb

Denk dat je er niet te zware auto's op moet zetten maar een Leon gaat prima vind ik tot nu toe :mrgreen:

Ook in bochtgedrag heel stabiel en het geeft je vertrouwen om die bocht net dat beetje harder uit te knallen als voorheen

Kortom: voor het geld wat je betaald (nog geen €100,- per band in 18'') is het echt een hele goede sportieve straat/circuit band

Nu nog echt een keer ''pijn'' doen op het circuit! 8)
 

Jeroenn

New member
Lid geworden
23 mei 2011
Berichten
328
Rijd nu een paar weekjes op de Nankang NS2-R :)

Ook heel fijn rubber en wat een grip! Echt super

Rolgeluid is ietsje meer als een conventionele straatband maar nog steeds niet storend terwijl ik haast geen interieur meer over heb

Denk dat je er niet te zware auto's op moet zetten maar een Leon gaat prima vind ik tot nu toe :mrgreen:

Ook in bochtgedrag heel stabiel en het geeft je vertrouwen om die bocht net dat beetje harder uit te knallen als voorheen

Kortom: voor het geld wat je betaald (nog geen €100,- per band in 18'') is het echt een hele goede sportieve straat/circuit band

Nu nog echt een keer ''pijn'' doen op het circuit! 8)

Zo lang het niet regent valt een Nankang nog mee, met ??n druppel regen is het een ramp. Dat is met alle Nankangs zo door hun rubbercomponent. Daarom dat hun semislicks goed zijn want die gebruik je enkel met droog weer :)

Ik haal mij wel premium Goodyears voor €98/band in 225/40R18 want zonder goed rubber valt er met een LCR niet te rijden bij nat wegdek.
 

frenkieshenkie

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
5 mrt 2013
Berichten
7.452
Zo lang het niet regent valt een Nankang nog mee, met ??n druppel regen is het een ramp. Dat is met alle Nankangs zo door hun rubbercomponent. Daarom dat hun semislicks goed zijn want die gebruik je enkel met droog weer :)

Ik haal mij wel premium Goodyears voor €98/band in 225/40R18 want zonder goed rubber valt er met een LCR niet te rijden bij nat wegdek.

Nou zal het je vertellen.. Reed laatst terug van Fast 8 met een paar maten :) En toen regende het licht maar wegdek was wel goed nat en ze deden het (ook in bochten) verbazingwekkend goed voor semi-slicks.. Beter als de Toyo R888 bijv. waar 'k ook op heb rondgereden
 

JoSa

Member
Lid geworden
30 jan 2015
Berichten
245
Ik heb mijn oog laten vallen op de Michelin Pilot Sport 4S (235/35 R19), ga deze denk ik in mei of juni eronder laten zetten. Verwacht dan een enorme verbetering t.o.v. de huidige Bridgestones
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Ik heb mijn oog laten vallen op de Michelin Pilot Sport 4S (235/35 R19), ga deze denk ik in mei of juni eronder laten zetten. Verwacht dan een enorme verbetering t.o.v. de huidige Bridgestones

Krijg je geen spijt van...optisch staan ze ook erg goed en Michelin is een top merk.
 

Corne11

Member
Lid geworden
10 feb 2014
Berichten
299
Heb nu de Goodyear eagle F1 asymetric 3 binnen gekregen.
Morgen gaan ze eronder.
 

Corne11

Member
Lid geworden
10 feb 2014
Berichten
299
Ik had achter ook Sportmaxx RT, erg goede banden met veel grip maar deze waren gauw genoeg versleten.
 

Namaz

New member
Lid geworden
21 dec 2016
Berichten
248
SportMaxx RT2 nemen, onlangs mee op de ring gereden. De limieten van de band liggen hoog en voor de prijs moet je ze zeker niet laten staan.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
 
Bovenaan