1e SEAT-Online rondrit door Europa

Status
Niet open voor verdere reacties.

10.806
Sommige weten het al, maar het lijkt mij gaaf om een keer een rondrit te doen met een groepje Seat's. Aangezien er meerder zijn op het forum die het er wel eens over hebben dacht ik kom ik ga een route vastleggen en kijken ofdat er genoeg animo voor is.

Let wel op!
- Graag alleen serieuze reacties van mensen die graag mee willen
- Groepje zal gaan bestaan uit ongeveer een auto of 6. Anders word het lastig om hotels te boeken
- Er kan natuurlijk ook samen worden gereden in 1 auto. Met zijn 2e is wel zo handig en gezellig in de auto
- Rondit is ongeveer 3000 km en heeft overnachtingen
- Alle kosten zijn voor jezelf. Dus kosten hotel, benzine, tol, eten/drinken enz. enz.
- Dit zal rond 20 juli gaan plaatsvinden

Route die ik had bedacht

Dag 1
-Aankomt in de ochtend bij het Porsche museum te Stuttgard
Daar rustig en op ons gemak kwijlen bij de auto's
-Daarna door richting de Stelvio pas
In die omgeving gaan we dan overnachten

Dag 2
-Richting de Stevlio pas en daar genieten van de mooie weg en uitzichten!
-Daarna door naar Maranello
-Bezoek aan het Ferrari museum aldaar (eventeeul mocht je willen kun je daar tegen betaling in een ferrari rijden, wat een hele gave beleving is)
-Overnachten in Maranello

Dag 3
-Naar Modena
Daar gaan we bezoeken: Ferrari museum, lekker rondkijken in Modena daar staan ook de fabriek van maserati
-Overnachten in Maranello

Dag 4
(eventeeul nog naar het Lamborghini museum)
Vertrekken in de richting van de Grossclockner
Daar overnachten in de buurt bij Lienz

Dag 5
-Naar de Grossclockner, daar overheen en genieten van alles wat daar te beleven valt
-Daarna door naar Bergtesgaden daar overnachten in de buurt

Dag 6
-Bezoek aan Bergtesgaden het zomerhuis aan Hitler
-Vervolgens teruug naar huis en zit deze (hopenlijk) geweldige rit erop

Hopenlijk is er genoeg animo zodat we deze rit kunnen laten doorgaan!

1. Erwin1988 (tot op heden 1 persoon)

Fluxx

Well-known member
27 jun 2013
6.453
Lijkt me hartstikke gezellig, maar 6 dagen is wel aan de lange kant.

Sty-lance TDI

6 sep 2010
19.712
Mooie rit Erwin. Helaas mag ik niet mee. Mss een andere keer als je het buiten de zomervakantie laat vallen, bijvoorbeeld in Mei/ Juni.

Maar succes met je rit. Ik volg je via S-O.

vdmeddy

7.615
Heel mooie rit Erwin, heb alle Passen en bijna alle musea al gezien op Lamborghini na, maar ik kan in juli en augustus geen snipperdagen op nemen buiten de vakantieperiode.
Het zomerverblijf van Hitler is erg interesant, om eens te zien o.a de spiegel lift

Leapp

22 aug 2010
2.756
Ter info....1 en 2 februari is het gratis entree bij het Porsche museum.

FR-Power

New member
16 aug 2012
2.226
Pff 3000km.. dat is wel effe 500 euro brandstof :|
Nog eens goed over na denken. Maar ben bang dat ik het toch niet ga doen. Wil best mee doen aan een europa rond rit. Maar heb nog altijd plannen om voor 8 weken naar Australi? te gaan wat ook al duur genoeg is (a 3.000 euro)

Arends

New member
5 sep 2010
2.489
Leuk idee Erwin, maar vraag me af of dit van de grond komt.

7.455
Vind het ook zeker een mooi idee en wil dit ook nog wel een keer gaan doen maar niet op die korte termijn :q Plus dat de brandstofkosten (en de rest) me ook niet in de kouwe kleren zouden gaan zitten.. Ga ik voor die centen toch liever een tijdje op een zonovergoten eilandje op 't achterwerk chillen 8)

D20VT

1.594
Mooi idee, leuk om zo'n rondje te rijden, ben ook bang dat je weinig mensen gaat vinden die huis en haard 6 dagen achter kunnen laten om deze ronde te rijden.

Persoonlijk zou ik het mercedesmuseum in Stuttgart zeker aan doen, is echt de moeite waard architectuur van het museum op zich is al super.
En persoonlijk vond ik het ferrarimuseum bij de fabriek tegenvallen, misschien had ik er meer van verwacht. Ferraririjden kan daar idd op elke hoek van de straat, maar reken ook op serieus geld voor een rondje geloof dat toen ik er was het 50 a 75 voor 15 min was. Hoe langer je huurt hoe goedkoper verhoudingsgewijs natuurlijk. Dit zijn trouwens verhuurbedrijven die niets met het museum en of de fabriek te maken hebben.
Lamborghini vond ik weer wel leuk, lekker kleinschalig en alles wat ze ooit hebben gemaakt staat daar. Met een beetje geluk kun je dan gelijk de factorytour krijgen, museum zit nl in de fabriek.
En pagani is een aanrader, daar zie je tenminste echt hoe ze de auto's bouwen.

Ik zou zeggen mocht het niet lukken om de mensen hiervoor te vinden zou ik hem alsnog rijden desnoods alleen.

10.806
Ferrari museum ben ik zelf al 2x geweest maar wisseld ook elke keer van samenstelling (gedeeltelijk) Maar het museum in Modena schijnt nog veel groter te zijn. Ferrari rijden is nog iets duurder Italia was 130 voor 15 minuten maar ik vond het het waard en heb me er best in vermaakt. Beetje met 200+ over de weg gaan in een supercar doet natuurlijk nooit pijn

Dat van Lamborghine had ik ook gelezen en lijkt mij heel erg gaaf om een kijkje in de fabriek te nemen!

Daarom het is ook een idee en dat er weinig animo voor is had ik ook wel verwacht en de kans is groot dat ik de tour sowieso ga doen en misschien in een iets andere samenstelling dan maar dat zie ik tegen die tijd wel. Persoonlijk ga ik veel liever met de auto op vakantie en ben ik elke dag in beweging met bezoeken en rondrijden, maar dat is mijn mening

kiwicupra

4.272

Tja, dat is ook een beetje mijn probleem. Naast het feit dat ik niet zomaar even 6 dagen extra vrij kan nemen op de zaak...
Maar het idee is geweldig!

J.B.

Active member
9.392
Zeker mooi idee. Als ik het kan regelen qua dagen ga ik zeker mee. Was dit vorig jaar ook al van plan maar door technische problemen niet door gegaan. Maar met een paar extra mensen is het alleen maar leuker.

Sty-lance TDI

6 sep 2010
19.712
Hey Erwin,

Hoe gaat het met je rondrit ?

Mss een idee om dit (ook) in het voorjaar 2015 te doen, zodat de mensen er nu al rekening mee kunnen houden ?
Het lijkt me namelijk erg leuk om te doen, maar op korte termijn (voorjaar 2014) krijg ik (en vele met mij denk ik) niet geregeld.

Tis maar een idee :)

Arjen,

Heb inmiddels besloten dat ik deze zomer een vakantie ga overslaan. Wil toch een beetje gaan sparen gezien het feit dat er volgend jaar een nieuwe auto moet komen en ik dus een beetje ga bezuinigen dit jaar :)

Zeker voor om in het voorjaar van 2015 wat te gaan doen. Wie weet dan wel met de nieuwe auto. Kijken ofdat er meer mee kunnen en het daar mee eens zijn?

7.455
Misschien een idee om volgend jaar in de periode W?rthersee te gaan 8)

10.806
Dat lijkt me ook wel dik om een keer mee te maken. En rondom is er nog genoeg te zien en te rijden. Aan bergpassen enz enz zit ook nog een mega gaaf reptielenhuis in de buurt :D

7.455

Hoef daar idd ook niet de hele periode rond te sjouwen maar lijkt me superdik het een keer mee te maken! 8) En daar omheen zijn genoeg mooie weggetjes en andere bezienswaardigheden idd!

Status
Niet open voor verdere reacties.