Auto's massaal opengeknipt

VeeX

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
23 aug 2010
Berichten
2.563
Ik vind deze oplossing nog steeds ideaal

 

VeeX

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
23 aug 2010
Berichten
2.563
Yep ;)

Helaas moet je haast wel tot zulk soort maatregelen overgaan om je RNS te beschermen....:X
 
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
1.901
Hadden ze hier een aantal jaar geleden ook al niet een oplossing voor:

Trunk_Monkey.jpg

Ja deze geloof ik:
 

Wijdbeens

New member
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
783
Bij renault schijnt de unit ergens achter het dash kastje te zitten en alleen de bediening 'in het zicht'.

Het systeem (op)splitsen lijkt dus een aardige oplossing ....

(He monkey assistance, die waren wel grappig ja)
 

DDX

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
26 aug 2010
Berichten
1.063
Maakt niet uit, trekken ze gewoon je hele dashboard uit je auto.
 

RS3

New member
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
147
Oplossing is eenvoudig,net als bij een A6/A8 de navi unit in de achterbak en het scherm in de cockpit. als het uit elkaar gehaald wordt treed de komponent-protectie in werking welke er alleen door de fabriek zelf (online) uitgehaald kan worden.

Als een auto gejat wordt dan wordt het chassisnummer doorgegeven aan de fabriek en als een apparaat getracht wordt te unlocken via de fabriek en de gestolen chassiscode komt tevoorschijn dat wordt ie onbruikbaar gemaakt.

Werkt naar mijn weten perfect.
 

DDX

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
26 aug 2010
Berichten
1.063
En in de fabriek werken geen mensen die wat willen bijverdienen ? Idee is leuk, maar als ze dat op alle Golfjes gaan doen komen daar ook trucjes voor.
 

My1stIbi

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.395
De luxe versie van de MagnaVolt heeft ook een afzuigsysteem, stinkt 't niet zo als je 's morgens instapt :+
 

D20VT

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.594
Oplossing is eenvoudig,net als bij een A6/A8 de navi unit in de achterbak en het scherm in de cockpit. als het uit elkaar gehaald wordt treed de komponent-protectie in werking welke er alleen door de fabriek zelf (online) uitgehaald kan worden.

Als een auto gejat wordt dan wordt het chassisnummer doorgegeven aan de fabriek en als een apparaat getracht wordt te unlocken via de fabriek en de gestolen chassiscode komt tevoorschijn dat wordt ie onbruikbaar gemaakt.

Werkt naar mijn weten perfect.

Alleen een A6 is ook niet veilig, heb er al meerdere gezien met inbraakschade, ravage is dan helemaal enorm. Er loopt een glasvezelkabel door de auto die bij het hardhandig demonteren van de naviunit in de koffer stuk gaat, dan moet de gehele auto zo'n beetje uit elkaar om die weer te kunnen monteren, daar word je ook niet vrolijk van
 

ThomasTDI

New member
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
615
En in de fabriek werken geen mensen die wat willen bijverdienen ? Idee is leuk, maar als ze dat op alle Golfjes gaan doen komen daar ook trucjes voor.

Dit is dus de reden dat er geen plastic portemonnee sleutels meer worden geleverd bij nieuwe VAG's... Er was een golf van mysterieuze inbraken zonder braakschade. Wat bleek er waren wat mensen werkzaam binnen de organisatie die de dummies achterhielden om vervolgens een paar weken later een bezoekje te brengen aan de gelukkige eigenaren. Via chassis werd het adres opgezocht en de auto's leeg gehaald...
 

RS3

New member
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
147
Dat gaat wel erg ver steef......dan moet er bij de dealer corruptie zijn en bij de fabriek zelf...lijkt me stug,maar t kan wel.
 

Tom

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.045
Achja, iedereen heeft wel een prijs..
 
Bovenaan