Benzine slang temperatuur tolerantie

witalik

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
805
Wie o wie kan mij helpen. ik moet voor mijn niet BOV twee vacuum leidingen hebben. nu ben ik even langs de brezan gereden maar die hebben benzine slang. maar hij wist niet tot welke temperaturen dit bestand is. kan iemand mij vertellen of deze slang geschikt is om vanaf mijn inlaat naar de BOV te gaan. niet dat het hele zaakje gaat smelten of iets ?
 

jurianleon20vt

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
116
Ik heb ook gewoon benzine slang gebruikt op mijn auto , rij al dik een jaar zo rond en het ziet er allemaal nog gewoon goed uit .
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Als de onderdruk niet te groot wordt moet het wel lukken met benzineslang met een inlage. Ligt wel aan de diameter. Anders wordt hij plat.
 

witalik

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
805
hij is 3.2 mm binnen diameter geloof ik, het was behoorlijk stevig ik krijg de uiteindes van de slang niet op elkaar als ik het met me vingers in druk.
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Watje :mrgreen: [Serieus mode] dan moet het wel lukken lijkt mij.
 

witalik

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
805
ja het gaat mij er eigenlijk meer om wat voor temperatuur dattie tegen kan. niet dat het dalijk gaat smelten ofzo
 

Redhead

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
8.942
Een slang van NBR kan zeker tegen 90 graden. Dus hij kan gewoon rond de motor gebruikt worden. Als je dicht langs uitlaat gaat moet je hem wel afschermen met een mantel.
 

witalik

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
805
hij gaat via mijn inlaat naar de BOV toe. met een t stuk ertussen omdat deze 2 vacuum nippels heeft.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.390
ja het gaat mij er eigenlijk meer om wat voor temperatuur dattie tegen kan. niet dat het dalijk gaat smelten ofzo

Lang voordat ie smelt heb je al helemaal niets meer wat op vacuum lijkt. In serieuze vacuumtoepassingen (in autotechniek is het eigenlijk alleen maar onderdruk) is van belang hoe het materiaal ontgast bij vacuum en in gevallen waar het van toepassing is bij hoge temperatuur. Ontgassing wil zeggen, dat het materiaal onder vacuum en temperatuur zoveel damp genereert uit het eigen materiaal dat er weinig vacuum meer over blijft. Overigens smelten/verdampen materialen onder vacuum bij een lagere temperatuur dan bij normale luchtdruk, bij echt vacuum (heel veel lager dan 1 millibar) kan dat bij een materiaal als wolfraam zomaar 500 graden schelen in de smelttemperatuur.
 
Bovenaan