Nils
New member
- Lid geworden
- 27 aug 2010
- Berichten
- 417
Extreme 310 pk-sterke M?gane RS uit Nederland
De Nederlandse Renault-dealer Kerkhof&Visscher heeft al lange tijd de titel van RenaultSport Specialist. Het bedrijf was de eerste dealer buiten thuisbasis Frankrijk die deze titel mag dragen en in praktijk betekent dit onder meer dat Kerkhof&Visscher direct contact heeft met RenaultSport in Dieppe, veelal buiten de importeur om. De dealer bouwt zijn status nu verder uit met een eigen tuninglabel voor alle RenaultSport modellen, te beginnen met de M?gane RS. De auto verliest 40 kilo en wint 60 pk.
Kerkhof & Visscher gaat zijn bijzondere auto's slijten onder de naam Bye-Motions. De M?gane RS is de eerste auto die onderhanden is genomen. De auto is aangepakt op onderstel, remmen, vermogen, design binnen en design buiten en is ook nog eens 40 kilo lichter! Een verlagingsset (455 euro) vermindert bodyrol, de remmen komen van Brembo en bestaan uit Ferodo remblokken, staalflex remleidingen en hoogwaardige remvloeistof (690 euro). Optioneel zijn er de carbon remkoelers afgeleid van die van de M?gane Trophy V6. De prijs hiervan is op aanvraag. Misschien nog wel belangrijker is het extra vermogen: door een aangepast motormanagement (799 euro), een speciaal RVS uitlaatsysteem (990 euro) en een intercooler (925 euro) stijgt het vermogen naar 310 pk (!). Het maximumkoppel wordt 400 Nm. Andere highlights zijn magnesium wielen* en een gepersonaliseerd interieur. De verbeteringen hebben betrekking op de handremhoes, stoelen, zijpanelen, pookhoes, de zijkanten van de middenconsole, de A-stijlen, de hoedenplank en de hemelbekleding. Het totale interieurpakket kost 4.000 euro, maar vanaf 1.800 euro levert By Emotions ook delen van het pakket. De laatste optie is het weglaten van*RS-logo?s, de Renault-logo?s, handgrepen in de carrosseriekleur, een spoilerlip in carrosseriekleur aan de voorzijde en hoogglans afwerking van het dak. Allemaal niet goedkoop dus, maar dan heb je ook wat.
Bron: autoweek
Ik heb in de gewone RS gereden en vind dat echt al een hele goede en vooral fijne rijdersauto. De overtreffende trap kan alleen maar geweldig zijn...
... Hebbu hebbu hebbu :~9
De Nederlandse Renault-dealer Kerkhof&Visscher heeft al lange tijd de titel van RenaultSport Specialist. Het bedrijf was de eerste dealer buiten thuisbasis Frankrijk die deze titel mag dragen en in praktijk betekent dit onder meer dat Kerkhof&Visscher direct contact heeft met RenaultSport in Dieppe, veelal buiten de importeur om. De dealer bouwt zijn status nu verder uit met een eigen tuninglabel voor alle RenaultSport modellen, te beginnen met de M?gane RS. De auto verliest 40 kilo en wint 60 pk.
Kerkhof & Visscher gaat zijn bijzondere auto's slijten onder de naam Bye-Motions. De M?gane RS is de eerste auto die onderhanden is genomen. De auto is aangepakt op onderstel, remmen, vermogen, design binnen en design buiten en is ook nog eens 40 kilo lichter! Een verlagingsset (455 euro) vermindert bodyrol, de remmen komen van Brembo en bestaan uit Ferodo remblokken, staalflex remleidingen en hoogwaardige remvloeistof (690 euro). Optioneel zijn er de carbon remkoelers afgeleid van die van de M?gane Trophy V6. De prijs hiervan is op aanvraag. Misschien nog wel belangrijker is het extra vermogen: door een aangepast motormanagement (799 euro), een speciaal RVS uitlaatsysteem (990 euro) en een intercooler (925 euro) stijgt het vermogen naar 310 pk (!). Het maximumkoppel wordt 400 Nm. Andere highlights zijn magnesium wielen* en een gepersonaliseerd interieur. De verbeteringen hebben betrekking op de handremhoes, stoelen, zijpanelen, pookhoes, de zijkanten van de middenconsole, de A-stijlen, de hoedenplank en de hemelbekleding. Het totale interieurpakket kost 4.000 euro, maar vanaf 1.800 euro levert By Emotions ook delen van het pakket. De laatste optie is het weglaten van*RS-logo?s, de Renault-logo?s, handgrepen in de carrosseriekleur, een spoilerlip in carrosseriekleur aan de voorzijde en hoogglans afwerking van het dak. Allemaal niet goedkoop dus, maar dan heb je ook wat.
Bron: autoweek
Ik heb in de gewone RS gereden en vind dat echt al een hele goede en vooral fijne rijdersauto. De overtreffende trap kan alleen maar geweldig zijn...
... Hebbu hebbu hebbu :~9