Mini John Cooper Works GP

sitechris

Vriend van SEAT Online
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
1.343
Heel erg gave en brute auto. Maar hij klopt net niet helemaal. Som der delen dingetje.

https://driveaholic.nl/rijtest-mini-john-cooper-works-gp-2020/

20200828_123127-768x432.jpg


20200828_123309-768x432.jpg


20200828_123404-kopie-768x432.jpg
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Leuke auto....kom ze regelmatig tegen bij Beek.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.370
Als ik me niet vergis heeft deze vorm ook last van kleine steentjes (split) dat klem gaat zitten tussen de kunststofspatbordranden en de lak.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.583
Vet ding hoor, vooral die vleugel is een echte eyecatcher! Een nerveuze auto lijkt me idd ook niets, tenminste niet als het je daily is. En ik blijf vinden dat het gen2 en gen3 uit de kluiten gewassen aanvoelen qua vorm.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.268
Daar past het woord "mini" ook niet meer bij eigenlijk.
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Vet ding hoor, vooral die vleugel is een echte eyecatcher! Een nerveuze auto lijkt me idd ook niets, tenminste niet als het je daily is. En ik blijf vinden dat het gen2 en gen3 uit de kluiten gewassen aanvoelen qua vorm.

Zeker gaaf ding en vooral vlot. Wat al tegen je zei kon hem vanaf het stoplicht nipt voorblijven....daarna was het appeltje eitje voor de Rs
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.583
Ja zijn vlotte bakjes idd! Weet nog dat ik niet eens doorhad dat we met je RS al dik richting de 200 gingen. Komt door de vloeiende powerafgifte, voelt heel anders dan turbo of supercharger.

Daar past het woord "mini" ook niet meer bij eigenlijk.

Het "probleem" is dat de merknaam synoniem was met een kleine auto. Dat is het idd inmiddels niet meer
 
Laatst bewerkt:

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.570
Vet ding hoor, vooral die vleugel is een echte eyecatcher! Een nerveuze auto lijkt me idd ook niets, tenminste niet als het je daily is. En ik blijf vinden dat het gen2 en gen3 uit de kluiten gewassen aanvoelen qua vorm.

Dat uit de kluiten gewassen geldt ook voor de Fiat 500 SUV modellen...
 

TMFKAFR245PK

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
165
Leuke review. Ik heb deze generatie GP niet gereden, maar ik heb wel de eerste een paar jaar gehad. Was een erg leuk karretje om mee te rijden. Momenteel heb ik na enkele Audi's toch weer een Mini, nu een John Cooper Works van het huidige model (F56). Deze heeft denk ik dezelfde motor als de GP, maar dat weet ik niet helemaal zeker eigenlijk. De mijne is getuned en heeft nu 292 PK. Prima vermogen voor zo'n auto en hij is wel stug, maar gelukkig niet onrustig zoals Chris de GP omschrijft.
 

sitechris

Vriend van SEAT Online
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
1.343
De gewone Mini John Cooper Works heeft standaard 231 pk. Dat scheelt wel wat met de GP (306). Grootste verschil (los van nog stuggere vering etc) is ontbreken van sper op de Mini die jij hebt, dat vind ik echt wel een groot nadeeltje. Op een FWD hot hatch heb je een sper echt nodig.
 

TMFKAFR245PK

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
165
@sitechris
Klopt inderdaad dat de gewone Works standaard 231 PK heeft. Maar of het in de basis dezelfde motor is als in de GP weet ik niet. Met alleen softwarematige tuning bij Beek in Den Haag kwam mijn auto op 292 PK uit. Ik heb (nog) niet in een Mini van de huidige generatie met sper gereden, dus daar kan ik niet zo veel zinnigs over zeggen. Mijn ervaring met m'n eigen auto is dat het vermogen best te doen is op droog wegdek. Op een natte ondergrond moet je uiteraard wel met beleid met het gaspedaal omgaan.

@nd-photo.nl
Van de verkoop van de eerste heb ik inderdaad wel enige spijt. Heb hem destijds voor weinig in Duitsland kunnen kopen en na twee jaar met winst verkocht. Het was mijn dagelijkse auto en met toen een kind op komst niet praktisch genoeg. Helaas ook geen ruimte (en geld) om de auto destijds voor erbij te houden.
 
Laatst bewerkt:

LT83

Well-known member
Lid geworden
27 okt 2011
Berichten
1.821
De nieuwe GP heeft het blok van de nieuwste generatie 135i/235i, met stage 1 levert dat 340-350pk en 500nm.
De gewone Works heeft het 228i blok zegmaar, met stage 1 280-290pk en 440nm
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.583
@nd-photo.nl
Van de verloop van de eerste heb ik inderdaad wel enige spijt. Heb hem destijds voor weinig in Duitsland kunnen kopen en na twee jaar met winst verkocht. Het was mijn dagelijkse auto en met toen een kind op komst niet praktisch genoeg. Helaas ook geen ruimte (en geld) om de auto destijds voor erbij te houden.

Ah jammer, maar een auto is niet het belangrijkste in het leven idd. En je rijdt nu weer iets anders leuks hehe
 

Toreador

Active member
Lid geworden
8 okt 2014
Berichten
1.314
Sorry hoor waar de standaard Mini al (dames) kitscherig is, is dit imo wansmaak op wielen
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.570
Sorry hoor waar de standaard Mini al (dames) kitscherig is, is dit imo wansmaak op wielen

Het Mini en 500 thema wordt wel tot het uiterste uitgemolken...de "standaard" modellen staan nog het dichtst bij het origineel...
 
Bovenaan