Nieuwe 2.0 BiTdi biturbo diesel van VAG...

erwin1988

Administrator
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
10.795
Ben alleen bang voor de prijs. De vw passat kost vanaf 50k
 

Erminio

Well-known member
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
4.328
Als die er komt kan dat zomaar mijn volgende zijn :mrgreen:

Ze kunnen die motor niet alleen maken voor de Passat.
Die motor moet ook in andere VAG modelen komen om de investering terug te verdienen, de Golf GTD R of Cupra D zou een mooi platform zijn om de motor te slijten, hopelijk tegen een acceptabele prijs ;)
 
Laatst bewerkt:

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.292
Als ie er al komt dan zal de prijs minimaal of zelf meer zijn dan de Cupra 280.
Heeft alles te maken met de extra dieseltoeslag op de bpm.
Tevens zal het blok nog wat zwaarder worden dus ook de motorriijtuigenbelasting zal hoger zijn dan bij de 184Pk versie.
En of je dan ook de sper van de Cupra krijgt is ook nog maar een vraag.
 

FReakingSeat

Vriend van Seat Online!
Lid geworden
17 apr 2014
Berichten
1.599
Dat wel, maar met 240pk/500nm is dat niet eens echt nodig, kijk maar naar die van mij ;)

Ik snap je niet. Nu heb je dit vermogen ook, met BiTdi en 4wd komt er toch zeker 100 zoniet 150 kg bij. Dat gaat hem niet sneller maken of mis ik iets?
 

Erminio

Well-known member
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
4.328
Ik snap je niet. Nu heb je dit vermogen ook, met BiTdi en 4wd komt er toch zeker 100 zoniet 150 kg bij. Dat gaat hem niet sneller maken of mis ik iets?

Ik hoop dat ie niet 100 tot 150kg zwaarder wordt anders heeft het idd niet zoveel zin ;)
De koppeling/aandrijving moet natuurlijk iets zwaarder worden, de remmerij (maar daar is iets aan te doen) en natuurlijk de extra turbo incl. spruitstuk, buizen, etc. :\

Als het 50 a 60kg is kan ik er mee leven :mrgreen:
 

FReakingSeat

Vriend van Seat Online!
Lid geworden
17 apr 2014
Berichten
1.599
Ik hoop dat ie niet 100 tot 150kg zwaarder wordt anders heeft het idd niet zoveel zin ;)
De koppeling/aandrijving moet natuurlijk iets zwaarder worden, de remmerij (maar daar is iets aan te doen) en natuurlijk de extra turbo incl. spruitstuk, buizen, etc. :\

Als het 50 a 60kg is kan ik er mee leven :mrgreen:

Time will tell, dus afwachten maar:)
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.644
Wie kan dit stukje toelichten?

Het nieuwe blok pompt er dankzij een tweetraps elektrische turbo - een nieuw systeem dat de kleptiming beheert en een injectiesysteem dat 2.500 bar kan hanteren - liefst 272 pk uit. Naar het koppel moeten we voorlopig nog even gissen.

Electrische turbo?
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.292
Feitelijk een elektrische compressor want die wordt niet door de uitlaatgassen maar elektrisch aangedreven.
Audi experimenteert daar al een tijd mee.
Geen turbolag want je kunt vanaf nul tpm al voldoende druk hebben.
Zal wel een kleine turbo en een grote turbo zijn voor lagere en hogere toerentallen.
Wordt nog leuk voor tuners zoals JD en VAGtechniek.
 

adjego

Administrator
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
4.597
Ik zou zeggen een electromotor...:D Koppel maar een bladblazer aan je inlaat, meteen meer vermogen.. 8)
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.644
Ik denk dan gelijk aan dit soort shit producten die meer kwaad doen dan opleveren

big_electric-supercharger-5-psi-vortex_ff184e8c0545dd8f299e7e2cc429699e.jpg
 
Bovenaan