Nieuwe Alfa Romeo Giulia 2015

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.246
De eerste spyshots van de nieuwe achterwiel aangedreven Alfa Romeo Giulia zijn gelekt.
Vandaag, 24 juni 2015 moet de wagen officieel gepresenteerd worden aan de buitenwereld:

CnH2ia0.jpg


Edit: Admin, graag tekstfoutje uit threadtitel verbeteren.
 
Laatst bewerkt:

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.246
En nu de offici?le foto's:

mr7P8TZ.jpg



Twu4Iow.jpg



TgzN2bp.jpg
 

inVorm

New member
Lid geworden
4 sep 2010
Berichten
786
De dikste versie ziet er bij zo'n beetje elk merk gaaf uit.
 

Fura

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
6.065
En dit is een witte Giulia QV...

11lod5e.jpg


2ptrs6q.jpg


of0o7c.jpg


nwnehd.jpg




We hebben er lang, h??l lang op moeten wachten. Nu is ?ie er eindelijk: de nieuwe Alfa Romeo Giulia.

Om even een beeld te schetsen van hoe ontzettend Italiaans de nieuwe Alfa zojuist is onthuld: terwijl Andrea Bocelli Nesun Dorma ten gehore bracht werd de nieuwe Giulia onder luid applaus het podium op gereden in Milaan, waarna de nieuwe 3.0 V6 turbomotor ? ontwikkeld met hulp van Ferrari ? zijn keel mocht schrapen. Bellissimo.

De nieuwe Giulia heeft volgens Alfa de langste wielbasis in zijn klasse ? al werden er geen concrete cijfers genoemd ? en is de overhang aan de voorkant kort te noemen. De Italianen hebben gemikt op een 50/50 gewichtsverdeling, met aandrijving op de achterwielen. Er komen ook versies met vierwielaandrijving.

De enige motor waarover Alfa Romeo iets heeft losgelaten is de aluminium 3.0-liter zescilinder die in de QV-versie (Quadrifoglio Verde) wordt gelegd, door ingenieurs van Ferrari naar 510 pk getild, waarmee een sprint naar de 100 in 3,9 tellen mogelijk is. Op rustige momenten treedt de elektronische cilinderuitschakeling in, om het brandstofverbruik te drukken. Alfa claimt een prettige power to weight ratio van 3kg per pk. Inderdaad, het topmodel weegt niet meer dan 1530 kg.

Torque Vectoring

De Giulia beschikt over Torque Vectoring, waarmee het differentieel tussen de achterwielen middels een dubbele koppelingen de krachten per wiel kan verdelen. Een uitkomst in gladde omstandigheden. Alfa zegt dat het rijgedrag hiermee altijd ?fun? blijft, zonder tussenkomst van hinderlijke ESP?s. Bij de achteras heeft Alfa Romeo gebruikt gemaakt van een multilink ophanging. Vooraan is een constructie met double wishbones en een semi-virtuele stuuras toegepast, die een directe besturing garandeert.

Een andere noviteit is de Active Aero Splitter aan de voorkant, waarmee de downforce continu wordt gereguleerd, wat voor meer grip moet zorgen. Ook Alfa?s DNA Selector is aan boord (ditmaal is het een stuurknop, hoe Ferrari van ze) waarmee je de reguliere versies van de Giulia in de standen Dynamic, Natural, en Advanced Efficient kan zetten. Laatstgenoemde is een nieuwe stand waarmee de auto op z?n zuinigst rijdt. De QV-versie krijgen de leukste setting: Racing.

Alfa Romeo Giulia

Carbon

De Giulia QV, die een slordige 80 pk meer heeft dan de BMW M3, maakt gebruik van een aantal lichtgewicht materialen. Voor de aandrijfas is koolstofvezel gebruikt, de motorkap en het dak zijn van aluminium. De remmen zijn van keramisch materiaal en om het gewicht verder te beperken is de achterste dwarsbalk composiet en kunststof gebruikt.

Wat we nog niet weten

Alfa liet vandaag, op de 105e verjaardag van het merk, veel info los, maar liet niet het achterste van zijn tong zien. Alles draaide namelijk om de QV-versie met 510 pk, en alleen daar is beeldmateriaal van. De standaard Giulia?a met een 1750 TBi-blok en minder heftig uiterlijk ontbreken nog. Evenals de interieurpics, overige motoreninfo en specs. Maar we klagen niet. Vandaag is het Alfa?s feestje, waarop ze de hunkerende Alfisti en overige petrolheads trakteerden op een powersedan met potentie. Hoera!

Alfa Romeo?s toekomst: acht nieuwe modellen

De Giulia had niet veel later moeten komen. De auto volgt immers de Alfa Romeo 159 op, die al sinds 2011 niet meer wordt gemaakt. Sindsdien schitterde het merk door afwezigheid in het D-segment. We kunnen de Giulia dus gerust zien als een omslagpunt binnen het merk, want topman Sergio Marchionne belooft dat de sedan het startschot is van een ambitieus modellenoffensief.

Met een budget van 5 miljard euro wil hij naast de Giulia ook een middelgrote SUV en een nieuw vlaggenschip maken, die zich in 2017 moeten aandienen. Gevolgd door een tweede SUV, een tweede middenklasser (wellicht een coup?-achtige Giulia), en nog twee compacte modellen alsook een nieuwe roadster in 2018. Een plan waarmee de jaarlijkse verkoop naar 400.000 auto?s moet worden getild, dat in 2013 nog op 73.000 stuks lag. Ofwel, dit is Alfa Romeo?s margin call: lukt het deze keer niet, dan is het merk klaar.

Bron: Autoblog.nl
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.246
Als oud bezitter van een Giulia Nuova Super 1600 doet dit het autohart toch wel sneller kloppen.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
14.988
Ze hebben in elk geval goed naar BMW gekeken.
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.052
Wow mooie bak..
Dat vinden velen altijd van Alfa alleen niemand koopt ze.
 

Fura

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
6.065
Wow mooie bak..
Dat vinden velen altijd van Alfa alleen niemand koopt ze.
idd, zo op het eerste gezicht niets mis mee zou je zeggen...
Maar of de gevestigde Duitse merken hier nu slapeloze nachten van gaan krijgen :?
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.246
idd, zo op het eerste gezicht niets mis mee zou je zeggen...
Maar of de gevestigde Duitse merken hier nu slapeloze nachten van gaan krijgen :?

Of ze er wakker van liggen is afhankelijk van de bouwkwaliteit, algehele prestaties, prijs en uitrusting.
Achterwiel aangedreven concurrentie is schaars o.a. de Jaguar XF.
Ben benieuwd wat de prijsstelling voor de diverse uitvoeringen is.
Of ze er zoveel van gaan verkopen als de 156 is dan de vraag.
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.052
Dit model moet de redding gaan worden lees je overal.
Dat was bij de Giulietta ook al het geval. (ook erg mooie auto)
Ook niet de topper geworden wat men hoopte.
In het D segment worden de aantallen ook niet verkocht verwacht ik.
 

Fura

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
6.065
Of ze er zoveel van gaan verkopen als de 156 is dan de vraag.
Niet in Europa!

De 156 was destijds behoorlijk populair, ook als lease-bak.
Echter de tijden dat er op grote schaal in het D-segment geleased kon worden, zijn al heel lang voorbij :|
Alfa Romeo gokt al heel lang op een succesvolle rentree in America, en hoopt met dit model een doorbraak te forceren.
Ik hoop dat het ze lukt, anders kon het wel eens definitief gedaan zijn met dit inmiddels 105-jarige merk!
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.246
De huidige baas heeft Alfa eindelijk losgeweekt van Fiat, een wijze beslissing.
Maar of het nog op tijd is?
Afwachten, want als je jaren geen enkel nieuw model uitbrengt dan heb je een giga marktaandeel verloren.
Zeer belangrijk zal de kwaliteit zijn want de 159 was nu niet direct een schoolvoorbeeld (o.a. stuurhuis dat na 100K km gewoon op was) in kwaliteit.
Ze moeten dus een forse inhaalslag maken maar als ik dan weer zie wat ze van Maserati hebben gemaakt dan is nog niet alle hoop verloren.
Als ze kwa kwaliteit en prestaties het topmodel op gelijke voet kunnen brengen met de M3 voor wellicht een interessante prijs dan kan het nog wat worden.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
14.988
Richtprijs Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
door redactie Autovisie

Alfa Romeo nestelt zich met de Giulia Quadrifoglio wat prijs betreft tussen de M3 en M4 van BMW. Dat blijkt uit de richtprijs die de importeur op de Duitse IAA-autoshow bekend heeft gemaakt. De Giulia Quadrifoglio komt in het voorjaar van 2016 op de markt.

Volgens de importeur gaat de Alfa Romeo Quadrifoglio om en nabij de 108.000 euro kosten. Ter vergelijking, een M3 van BMW kost € 110.400,-. Bij Mercedes vraagt men € 108.595,- voor de C 63 AMG. De Italianen denken zich direct te kunnen meten met de gevestigde orde uit Duitsland. Of die claim gerechtvaardigd is, moet nog blijken.

Motoroutput
Als het om motoroutput gaat, verslaat de Quadrifoglio de M3 en M4. De Italiaan beschikt over een 3,0 liter V6 benzinemotor, waarop de techneuten van Alfa Romeo twee turbo's en elektronisch aangestuurde cilinderuitschakeling hebben geschroefd. De krachtbron levert 510 pk. Ter vergelijking, de zescilinder lijnmotor in de M3 en M4 komt tot 431 pk. De dubbelgeblazen V8 in de Mercedes-AMG C 63 perst eveneens 510 pk eruit. Met de zespitter in het vooronder sprint de Alfa in 3,9 seconden van stilstand naar 100 km/h, rapper dan de genoemde concurrenten en bijna net zo snel als een gechipte Leon 1.8 20VT. De topsnelheid bedraagt 300 km/h.

Levering
Alfa Romeo toont de Quadrifoglio op de IAA 2015 voor het eerst. De verkoop in Nederland start binnenkort. De auto volgt begin volgend jaar.
 

Maurice

Well-known member
Lid geworden
1 sep 2010
Berichten
3.153
Richtprijs Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio


Motoroutput
Als het om motoroutput gaat, verslaat de Quadrifoglio de M3 en M4. De Italiaan beschikt over een 3,0 liter V6 benzinemotor, waarop de techneuten van Alfa Romeo twee turbo's en elektronisch aangestuurde cilinderuitschakeling hebben geschroefd. De krachtbron levert 510 pk. Ter vergelijking, de zescilinder lijnmotor in de M3 en M4 komt tot 431 pk. De dubbelgeblazen V8 in de Mercedes-AMG C 63 perst eveneens 510 pk eruit. Met de zespitter in het vooronder sprint de Alfa in 3,9 seconden van stilstand naar 100 km/h, rapper dan de genoemde concurrenten en bijna net zo snel als een gechipte Leon 1.8 20VT. De topsnelheid bedraagt 300 km/h.

.

LOL Dennis! :mrgreen:
 
Bovenaan