[Overige] Ervaringen Tuningservice Huizen

Mdv

New member
Lid geworden
25 nov 2017
Berichten
7
Is er iemand bekend met tuningservice.nl in Huizen?
Zo ja wat zijn de recensies?

Ze vragen voor een STAGE2 300 euro.
Mijn Leon 1P 2.0 TDI 170 PK zou dan naar 214 PK gaan.
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.448
300 euro voor stage 2? Ruikt nu al naar problemen. Als het te mooi klinkt om waar te zijn, met een grote boog omheen lopen en in dit geval rijden.

Zou naar JD, VAGtechniek of VVT gaan voor het chippen van je auto. Gegarandeerd een volledig goed werkend product met de minste kans op problemen in de toekomst.
 

Gehaktstaaf

New member
Lid geworden
23 jan 2017
Berichten
69
Eens met de reacties boven mij.

Daarnaast, stage 2 staat meestal synoniem voor Chiptuning in combinatie met een klein aantal technische aanpassingen, bv koppeling en downpipe, waardoor er een grotere vermogenswinst te halen valt. Voor €300 is dat uiteraard veruit onmogelijk.
Volgens mij is de 170PK PD TDI ook een behoorlijk gevoelig stuk techniek, dus speel inderdaad op save en ga naar een adres wat goed bekend is hiermee. Ik gok dat je daarmee zelfs een grotere winst in koppel en vermogen bereikt, maar niet alleen de piekwaarden, maar de algehele driveability zal stukken beter zijn, verwacht ik zo..
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.729
En dat is ook het belangrijkst, een mooie driveability.
 

Mdv

New member
Lid geworden
25 nov 2017
Berichten
7
Dank allen voor de tips, had eigenlijk deze reacties wel verwacht.
Het zal dus voor mij VAG techniek in Nuenen worden.
 

LEON TOPSPORT

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
3.209
300 euro voor stage 2? Ruikt nu al naar problemen. Als het te mooi klinkt om waar te zijn, met een grote boog omheen lopen en in dit geval rijden.

Zou naar JD, VAGtechniek of VVT gaan voor het chippen van je auto. Gegarandeerd een volledig goed werkend product met de minste kans op problemen in de toekomst.
Vagtechniek begon ook met die prijzen hoor, en nu ze bekender worden gaan ze met de prijzen omhoog.
Net zoals jd, sorry hoor maar hij heeft echt hollywood prijzen.
Maar staat idd wel hoog aangeschreven bij de meesten hier.
Ik zou gewoon naar vvt gaan voor een chip, die heeft nog betaalbare prijzen. En is altijd een chip op maat met uitdraai, zoals t hoort:)
Je wilt toch een preciese meting hebben van wat je hebt, en niet een redelijke goede schatting:)
 
Laatst bewerkt:

robheid

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 nov 2010
Berichten
1.578
Ik denk dat de prijzen in den beginne gewoon te laag zijn om klanten te krijgen, een naam op te bouwen enz. Zeker een tuner die zijn eigen software schrijft moet hier echt wel research voor doen, vreselijk veel tijd in stoppen en bedenk je dat de basis software of de software weermee je kan flashen echt niet goedkoop is. Neemt niet weg dat een goedkope tuner zeker niet slechter hoeft te zijn.
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Vagtechniek begon ook met die prijzen hoor, en nu ze bekender worden gaan ze met de prijzen omhoog.
Net zoals jd, sorry hoor maar hij heeft echt hollywood prijzen.
Maar staat idd wel hoog aangeschreven bij de meesten hier.
Ik zou gewoon naar vvt gaan voor een chip, die heeft nog betaalbare prijzen. En is altijd een chip op maat met uitdraai, zoals t hoort:)
Je wilt toch een preciese meting hebben van wat je hebt, en niet een redelijke goede schatting:)

Nu de nieuwe rollenbank er staat zullen de prijzen ook stijgen. Geld moet ergens vandaan komen.
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Ik denk dat de prijzen in den beginne gewoon te laag zijn om klanten te krijgen, een naam op te bouwen enz. Zeker een tuner die zijn eigen software schrijft moet hier echt wel research voor doen, vreselijk veel tijd in stoppen en bedenk je dat de basis software of de software weermee je kan flashen echt niet goedkoop is. Neemt niet weg dat een goedkope tuner zeker niet slechter hoeft te zijn.

Rollenbank, grote nieuwe panden,meer personeel, er gaat steeds meer tijd zitten in het kraken van de ecu's, enz, enz......dat moet allemaal betaald worden
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.040
Rollenbank, grote nieuwe panden,meer personeel, er gaat steeds meer tijd zitten in het kraken van de ecu's, enz, enz......dat moet allemaal betaald worden
En de naam. JD kan nog een drol verkopen als zijn logo erop staat.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.333
Rollenbank, grote nieuwe panden,meer personeel, er gaat steeds meer tijd zitten in het kraken van de ecu's, enz, enz......dat moet allemaal betaald worden

Yep, als je ziet hoe JD er 10 jaar geleden bij zat en nu is wel een verschil, en die groei komt niet zomaar uit de lucht vallen en bij toename van het aantal klanten moet je ook de service en diensten hierop aanpassen en de tools zijn i.d.d. ook niet goedkoper geworden.
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.626
vraag is ook wat er overblijft voor de tuners als de grote auto fabrikanten vol gaan in zetten op electrisch rijden...electrische tuning...hogere voltages en stromen vanuit de regelaars etc... :)
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.333
Dat moment ligt gelukkig nog ver weg.
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
+1

In Duitsland is de regering de boel al aan het vergriepen. Tuners zijn daar straks misdadigers
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.626
Dat moment ligt gelukkig nog ver weg.

Ik hoop het ook, dat we het geluid van 5, 6 en 8 cylinders nog lang mogen horen...helaas heb ik zelf maar 4.

Maar ben bang dat het sneller gaat dan dat we nu denken.
 
Bovenaan