Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Pfoe, dasty voor de voorruit moet je oppassen voor de ruitenwissers..
Heb de motorkap eens schoongemaakt aan de binnenkant en kwam het op de voorruit en droop op de ruitenwissers en die waren per direct uitgewreten/kaput..
Daarom zou ik ruiten er niet mee doen aangezien je altijd wel een rubber ergens raakt..
Die Dasty is een zeer sterke ontvetter. Remstof is geen vet maar ijzerslijpsel en kan inderdaad velgen aantasten. Vroeger ook gedaan vanwege de hype toen en mijn TS velgen hebben vlekken die er niet meer uit gingen.
Gebruik een ijzeroplosser zoals Monello Non Ferro en geen Dasty voor velgen. Als je regelmatig je velgen gewoon wast met autoshampoo heb je Non Ferro maar 1-2 keer per jaar nodig.
Wat betreft het glaswerk, heb je een glasspolish zoals Autoglym Glass Polish al geprobeerd?
Gebruik ook genoeg schone doeken anders ben je alleen maar de vettigheid aan het verspreiden. Krantenpapier/keukenpapier neemt gewoon te weinig op en grotendeels ben je het ergens anders aan het verplaatsen.
Ruitendoeken altijd na gebruik goed reinigen.
Ik pak altijd wat ruitenreiniger en een paar oude kranten. Poetsen tot de ruit droog is en klaar... Uiteraard ruit wel eerst zand vrij maken ivm krassen, maar dat is logisch...
Tip van een collega, vervolgens zelf uitgevoerd en resultaat mag er zijn :
Sopje maken met een drupje afwasmiddel (huismerk voldoet) + scheutje ammoniak
aangebracht met een glasdoekje (blauw) van de action
uitgeveegd totdat het droog was met keukenrol (zij ramen zijn uitgeveegd met een andere action glas doek)
mijn voorruit is glashelder!
Ben benieuwd naar de resultaten bij jou met hetzelfde 'middeltje'
Ik heb laatst de voorruit van de Lupo aan de binnenkant gedaan met de roze Dasty (oppervlakte en glasreiniger) in combinatie met de Dustdevil glasreiniger (zo'n glasstofzuiger). Dat ging eigenlijk prima, al kan je niet heel de ruit doen door de grootte van het apparaat.