Porsche 911 (993) Carrera 4S

sitechris

Vriend van SEAT Online
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
1.343
Hele gave en speciale auto, maar ik zou zelf voor dit budget (dagwaarde 85k) toch voor een modernere Porsche gaan. Voor sommigen is dat vloeken in de kerk, maar ik wil wel een auto met ESP en hulpmiddelen die ervoor zorgen dat ik de auto op de weg kan houden. Iets met zelfkennis en (gebrek) aan echte skills ;).


https://driveaholic.nl/rijtest-porsche-911-carrera-4s-1997/


20210613_143013.jpg


20210613_143240-768x432.jpg


20210613_143251-768x432.jpg


20210613_143443-768x432.jpg
 

the Ozzynator

New member
Lid geworden
21 sep 2019
Berichten
206
Heb begin jaren 00 wel eens het genoegen gehad er mee te rijden, een oom van mij deed in dit soort auto's.
Is hard werken, maar het gaafste waar ik ooit in gereden heb!

Verstuurd vanaf mijn S10+ met Tapatalk
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.576
Blijft wel erg vet zeg zo'n oudere Porsche!

[edit]
Moest meteen denken aan dit filmpje van Throttle House die ik pas geleden zag

 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.369
Een paar opmerkingen Christian:
- een luchtgekoelde motor is per definitie luidruchtiger dan een vloeistofgekoelde motor, dus dat het geluid boven 200 km/u gaat overheersen is niet vreemd. (komt doordat een vloeistofgekoelde motor nog een 'jasje met koelkanalen' om het blok heeft liggen, waar een luchtgekoelde motor koelribben heeft, die al snel alle resonanties versterken, dus meer geluid)
- je schrijft dat je op basis van onvoldoende skills en wel willen presteren voor een modernere auto zou kiezen, je zou ook kunnen zeggen dat skills en zelfbeheersing dan niet in evenwicht zijn.
- bedenk wel dat je hebt gereden met een auto die zo'n 25 jaar terug van de band is gerold, dus echt oudere techniek.

Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een nog iets eerdere generatie 911, omdat die gewoon nog weer dichter bij de eerste pure Porsches zit. Met dit soort auto's is het altijd lastig: iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en 'liefdes' op autogebied, en in deze leeftijdsklasse wordt er nog maar weinig gekozen op feitelijke aspecten, maar vooral op emotie.
 

sitechris

Vriend van SEAT Online
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
1.343
@Cordoba:

- Het is niet alleen de luchtgekoelde motor maar ook veel mindere isolatie. Dat is echt een verschil met een nieuwe auto
- Eigenlijk wel, want ik kies er niet voor om deze oude Porsche op de limiet te rijden. En ten tweede, om een dergelijke auto te leren rijden (ook een nieuwe generatie Porsche) heb je feeling nodig met de auto om dat stap voor stap te doen. In een zondagmiddagje ga je die stappen niet zetten.
- Ja klopt. Dat merk je aan alles. Heeft nadelen maar zeker ook voordelen. En eens met wat je zegt, alles heeft met je voorkeuren te maken. Ik denk dat best veel mensen juist voor deze of een oudere generatie zouden kiezen.
 
Bovenaan