[SEAT] [???] 3 foutcodes in ??n keer. (1.4 TSI)

m.r.berendse

New member
Lid geworden
19 nov 2016
Berichten
5
Hallo leden,

Ik reed vanmiddag zonder problemen weg bij de Jumbo en opeens kwam mijn check engine lampje binnen. Het enigste wat me op het moment van het starten opviel was dat hij iets 'luider' klonk maar alles was verder prima. Nu heb ik zelf Vagcom en bleken 3 codes uit te komen.

000022 - Bank 1 CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 - incorrect correlation - MIL ON
Fault status: 11100000
Fault frequentie: 1
Om 16:31:39

008851 - Fuel Pressure Regulator Valve (N276) P2293 - 000 - Mechanical Malfunction
Fault status: 11100000
Fault frequentie: 1
Om 16:31:39

008851 - Fuel Pressure Regulator Valve (N276) P2293 - 000 - Mechanical Malfunction - intermittent - MIL ON
Fault status: 10100000
Frequentie: 4
Om 16:34:39

Nu heb ik zelf geen idee wat er gaande is of kan zijn.. En hoe ernstig dit kan zijn. Dus dan ook de vraag (ik heb zo nachtdienst) kan ik hiermee nog 20km en en weer rijden om morgen naar de garage te gaan of is dat ten boze..

Alvast bedankt voor de assistentie.
 

Auke555

New member
Lid geworden
21 feb 2018
Berichten
211
Zou met eerste niet zondermeer doorrijden beste geval is het een kapotte sensor of bedrading kan het niet direct kwaad. Maar als sensors nog helemaal goed werken betekent het dat je nokken of krukkenas niet meer goed in positie staan dus de timing zal dan waarschijnlijk ook niet meer kloppen. Doorrijden kan in zo'n geval volgens mij serieuze schade opleveren.

De andere is brandstofdruk maar als ik gerritspeek lees kan dat ook met iets bij nokkenas inlaat te maken hebben. Dus mogelijk heeft dit met 1ste melding te maken.

Als je andere auto hebt of desnoods ergens kan lenen zou ik dat liever doen en dit eerst laten nakijken.
 

Auke555

New member
Lid geworden
21 feb 2018
Berichten
211
Google net even op seat/vw 1.4 tsi motoren en zie dat die in verleden nogal problemen hadden met distributieketting die uitrekte en zodoende een tand kon verspringen.

Zou met die informatie helemaal niet gokken op kapotte sensor en een garage opzoeken en dus niet meer rijden dan noodzakelijk.
 

m.r.berendse

New member
Lid geworden
19 nov 2016
Berichten
5
Ok? heel erg bedankt voor de snelle reactie. Zal even wat regelen dat ik op werk kom maar ik laat de auto staan!

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.279
Het zou handig zijn als je het model, type en bouwjaar ook even zou willen vermelden.
Dan kunnen SO leden gerichter advies en raad geven.
 

at0ny

Member
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
977
Zou met eerste niet zondermeer doorrijden beste geval is het een kapotte sensor of bedrading kan het niet direct kwaad. Maar als sensors nog helemaal goed werken betekent het dat je nokken of krukkenas niet meer goed in positie staan dus de timing zal dan waarschijnlijk ook niet meer kloppen. Doorrijden kan in zo'n geval volgens mij serieuze schade opleveren.

De andere is brandstofdruk maar als ik gerritspeek lees kan dat ook met iets bij nokkenas inlaat te maken hebben. Dus mogelijk heeft dit met 1ste melding te maken.

Als je andere auto hebt of desnoods ergens kan lenen zou ik dat liever doen en dit eerst laten nakijken.
Mee eens. Niet mee rijden.. je heb best kans dat je ketting een tandje versprongen is.

zou dit laten nakijken voordat je nog een meter verder rijdt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.279
Mee eens. Niet mee rijden.. je heb best kans dat je ketting een tandje versprongen is.

zou dit laten nakijken voordat je nog een meter verder rijdt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Zijn posting is van 1 maand geleden.......
 

DriverSeat

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
2.330
Dan ben ik wel benieuwd wat het nou geweest is.
 
Bovenaan