Volgens mij moet de schakelaar als volgt werken: als draad 1 en 2 de ingaande draden zijn, en 3 en 4 de uitgaande draden, dan verbindt de schakelaar bij raam openen draad 1 met draad 3 en verbindt draad 2 met draad 4. Bij sluiten van het raam verbindt ie dan draad 1 met 4 en draad 2 met 3 (dus net andersom). Dus afhankelijk of je naar beneden of naar boven schakelt meet je tussen 1 en 3 geen weerstand of juist oneindig, en hetzelfde tussen 1 en 4, 2 en 4, 2 en 3. Tussen 1 en 2, en tussen 3 en 4, moet je steeds weerstand oneindig meten (met losse schakelaar).
Toevallig afgelopen week bij een collega met een 6L Cordoba de boel losgehad, omdat de schakelaar in de deur gedrukt was (geen elektrisch probleem dus) en dus ook niets bekeken/gemeten wat de bedrading/aansluiting betreft.
Om de schakelaar te overbruggen moet je dus een dubbele doorverbinding maken, maar eerst even goed meten om te bepalen wat je door moet verbinden. (zodat je niet de 12 Volt direct aan massa hangt, en dus kortsluiting maakt)