[SEAT] [Exeo ST 3R] GFD DV+ divertor modificatie

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.626
[SEAT] [Exeo ST 3R] GFB DV+ divertor modificatie

Heb deze GFB DV+ TSI divertor valve vervanger/modificatie gekocht...nog niet ontvangen.
Hiermee vervang je de plastic valve van de divertor solenoid(magneet spoel).
Lees positieve reviews op andere VW/Audi forums.

http://www.gfb.com.au/products/blow...suits-late-model-vag-euro-applications-by-gfb
Besteld bij Fineline imports.

35a80g0.jpg


Weet alleen nog niet of ik hem met de veer (piston spring) of zonder de veer zal gaan installeren. (nog niet gechipped, overweeg JD stage 2) (1.8 TSI CDHB )

Iemand ervaring hiermee?
 
Laatst bewerkt:

FR-Power

New member
Lid geworden
16 aug 2012
Berichten
2.226
Ik heb afgelopen week de T9025 binnen gekregen :) erg te spreken over.

Neem aan dat de DV van een Exeo dus geheel anders is dan die van een 6L en 1M etc?
Aangezien jouw DV+ er heel anders uit ziet als de wel bekende Bosch valve uit de 1.8 20vt blokjes.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Ja die ziet er heel anders uit en word ook electrisch aangestuurd dacht ik zo (ipv vacuum bij die van de 6L/1M)

240200_x600__51726.1449609169.462.464.jpg
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.626
Ja die ziet er heel anders uit en word ook electrisch aangestuurd dacht ik zo (ipv vacuum bij die van de 6L/1M)

240200_x600__51726.1449609169.462.464.jpg

Correct, de plastic basket en zuigertje gaat er van af.

Uitleg betreffende wel of geen piston/main spring

Using the main spring
The DV+ can be configured in two different ways, depending on your desired outcome. Fitting the DV+ with the
main spring installed as shown on the previous page can be thought of as a “Sport” mode, offering the best
possible throttle response and boost recovery during on/off throttle applications (i.e. during gearshift with a
manual transmission).

Using the main spring means the DV+ can open and close progressively in response to how much boost pressure is
present, unlike the factory diverter which just opens fully regardless of whether there is boost to vent or not.
Because this operation method is different from the factory diverter, it is not unusual to hear a different sound
from the intake when lifting off the throttle at low RPM, especially if you have an aftermarket intake or a larger
turbo installed.

Additionally, in some cases this different operating method may be mis-interpreted by the ECU as a faulty diverter
valve (is simply sees the diverter doing something different, it doesn’t know the diverter is actually attempting to
improve throttle response), resulting in fault code P2261 being recorded. This does not indicate that the DV+ is
faulty, nor does it cause any issues to the turbo or engine.

If the idea of a possible fault code of different sound bothers you, and you simply want a direct replacement for the
factory diverter that is stronger, holds boost better, and lasts longer, you can choose to install the DV+ WITHOUT
the main spring behind the piston. This configuration can be thought of as an improved “Standard” mode, which
behaves just like the factory diverter, but with the added benefits of better boost-holding, strength, and reliability.

jgiaa9.jpg
 
Laatst bewerkt:

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.626
GFB DV+ kitje geinstalleerd met de piston spring...tot nu geen fout codes.
Installatie is een eitje
 

Jorg

New member
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
5
Heb ook interesse in dit kitje maar...
Waar kan ik dit vinden onder de kap? heb een tijdje gezocht maar zie het niet
Auto is een leon 1.4 tsi van 2013
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.626
of https://www.etka.me
Deze is meer in detail dan etka.cc

De divertor zit op de turbo bij mijn Exeo tenminste, de kant waar de comprimeerde lucht uitkomt naar de intercooler.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan