Gisterenmorgen toen ik naar mijn werk wilde rijden bleef het voorgloeien lampje knipperen, aangezien ik niet wist wat het betekende heb ik de auto aan de kant gezet en in het boekje gekeken wat er aan de hand kon zijn. Er stond dat als dit lampje bleef knipperen dat er een motorstoring was en dat ik naar de dichtstbijzijnde dealer moest gaan. Echter was het net 7 uur, zat ik aan de andere kant van NL dan dat ik woon en leek een dealer me dus geen optie. Ik heb de mobiliteitsservice van SEAT gebeld en deze hebben de wegenwacht naar me toe gestuurd aangezien nog geen enkele dealer te pakken kregen. De wegenwacht las mijn motor uit en liet zien dat de foutcode omhoog kwam voor kapotte druksensor van de turbo. Hij adviseerde me meteen naar de dealer te gaan. Ik ben meteen naar de dealer gegaan en ook deze las deze code uit maar kon mij niet helpen aangezien ze het onderdeel niet op voorraad hadden. Hij zei dat hij dacht dat ik er wel gewoon mee kon rijden maar dat ik wel zsm het moest laten maken. Meteen naar mijn eigen dealer gereden (ruim 100km verderop) om een afspraak te maken en nu moet ik een kleine week wachten op reparatie. Ondertussen blijft het lampje maar knipperen en brand ook het katalysator lampje constant. Mijn start / stop systeem is uitgeschakeld en ik merk met rijden dat hij niet zo rijdt als normaal. Nu vraag ik me af of dit allemaal geen kwaad kan. Het de komende dagen weer wat ritten voor de boeg maar vertrouw het niet helemaal.
Hopelijk kan iemand mij advies geven hierover of herkent iemand het verhaal.
Hopelijk kan iemand mij advies geven hierover of herkent iemand het verhaal.
Laatst bewerkt door een moderator: