[SEAT] [Ibiza 6J] 1.2tdi valt uit

rubysmit

New member
Lid geworden
25 sep 2012
Berichten
9
Hallo,

Ik zit met een probleem dat mijn auto spontaan uitvalt.
Vervolgens is de auto na een reset met vagcom weer te starten en kan je weer verder rijden.
Het lijkt dat de tijd die tussen het uitvallen aardig constant is, ik gok zo'n 2 minuten.
Inmiddels heb ik de nokkenassensor vervangen

Wie zou mij verder kunnen helpen, alvast bedankt.

Bij het uitlezen komen de volgende codes naar boven:
8 Faults Found:

16244 - Sensor Reference Voltage A
P0641 00 [168] - Open Circuit
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 139338 km
Date: 2098.14.10
Time: 19:47:03

16082 - Accelerator Position Sensors (G79) / (G185)
P2138 00 [168] - Implausible Correlation
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 139338 km
Date: 2098.14.10
Time: 19:47:03

15971 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
U1113 00 [040] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Mileage: 139338 km
Date: 2098.14.10
Time: 19:47:03

16064 - Fuel Rail/System Pressure
P0088 00 [168] - Too High
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 139338 km
Date: 2098.14.10
Time: 19:47:03

16115 - ROD - Unknown Error Code
- 00 [120]
Intermittent - Confirmed - Not Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 3
Mileage: 139338 km
Date: 2098.14.10
Time: 19:47:04

13180 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 00 [168] - Implausible Signal
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 139338 km
Date: 2098.14.10
Time: 19:47:05

16065 - Fuel Rail/System Pressure
P0088 00 [168] - Too High
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Mileage: 139338 km
Date: 2098.14.10
Time: 19:47:07

14131 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 00 [047] - Implausible Signal
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 139338 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.613
Heb je ook gezocht op de foutmeldingen en mogelijke oorzaken die erbij horen? Bedoel je niet toevallig de krukaspositiesensor ipv de nokkenassensor?
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.279
Ha, wilde ik ook net posten.
Zoek de mogelijke oorzaken bij iedere foutmelding erbij en check de BDP/krukaspositiesensor mocht je dat nog niet gedaan hebben.
 

rubysmit

New member
Lid geworden
25 sep 2012
Berichten
9
De nokkenassensor is vervangen de krukassensor nog niet.
Ik kan ook geen foutcode vinden op de krukassensor.
Vandaag wel bezig geweest met de krukassensor, hiervan heb ik alleen de kabel kunnen controleren en met een draaiende motor de kabel heen en weer bewegen.
De motor valt dan niet uit.
Het uitwisselen van zo'n sensor is nogal een klus volgens mij, aangezien je er totaal niet bij kan.
Hoe het lijkt moet de oliefilterhuis+koeler dan gedemonteerd worden.
Is er een makkelijkere manier om deze sensor te kunnen uitsluiten?
 
Laatst bewerkt:

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.582
Ik zou focussen op de brandstof druk en een vervuilde EGR, zoals je laatste twee fout meldingen aangeven....al die diesels geven op een geven moment problemen met de EGR omdat wij hier in NL er zo suf mee rijden....
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.582
Tevens geeft hij aan dat de MIL lampje aan is....emission control.....>>EGR >>particle filter

The Malfunction Indicator Light (MIL) is also known as the Check Engine Light. ... The OBD2 system illuminates the light when there is a problem with the car's engine, transmission or emission control system. The light turns on only for a reason and you should not ignore it. You should always investigate the cause.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.613
Mbt de krukassensor, deze geeft normaliter geen foutmelding. Een foutieve sensor is een veel voorkomende oorzaak van uitvallende autos.
 

rubysmit

New member
Lid geworden
25 sep 2012
Berichten
9
De krukassensor heb ik vervangen en het lijkt nu goed te gaan.
Ik heb vandaag ongeveer 50km gereden zonder problemen.
Bedankt voor het meedenken.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.279
Dat doet iedereen op SO als het even kan.
Goed dat het zo te lezen opgelost is.
 
Bovenaan