[SEAT] [Ibiza 6J] Chippen 1.0 Tsi

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Met een 1.0 de Franse Alpen bedwingen vereist al stalen zenuwen, maar met een trailer erachter kom je er niet zonder stalen ballen!

Jij verdient dan ook terecht de "Balls of Steel Award"! d:)b

eier-aus-stahle-big.png
 

Lampie

Member
Lid geworden
24 dec 2010
Berichten
307
Kom maar op met die trofee.
De Seat 1.0 TSi DSG7 presteerde beter dan een Peugeot 3008 met aanhanger, in ieder geval een beter benzineverbruik
Het blijft maar een 40 liter tank in de Arona, met Superplus 98 een prima combinatie voor € 1,269/liter in Luxemburg :)
De adaptieve cruisecontrole is echt een uitkomst , heerlijk. 2228 km snelweg/route National/P?age/Col crois de Fer
De chiptuning is niet te vergelijken met de situate ervoor.
Zeker in de S stand is de motor lekker op toeren, en sleurt er goed aan.
Vandaag weer eens zonder aanhanger, en nu vliegt ie zowat
zeker waard om te chippen

PhZdGIF.jpg
 

Hendericus

New member
Lid geworden
5 jul 2020
Berichten
8
Vorige week mijn 1.0 TSI laten chippen, van 95pk naar ~120pk (niet getest met bank, inschatting van de monteur): je merkt het zeker, wat een verschil, heerlijk voor die paar honderd euro, zeker het geld waard!
 

wesselvanoers

New member
Lid geworden
27 aug 2020
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Seat Ibiza 2016 1.0 TSI 95PK en wil deze graag stage 1 laten chippen naar 140pk en 220NM. Ik hoor erg veel positieve verhalen over deze upgrade en natuurlijk wil ik dat mijn auto sneller loopt. Echter ben ik er wel bang voor dat de 1000cc 3-cilinder motor dit niet aankan of iets dergelijks en dat ik in de toekomst problemen ga ondervinden in mijn motor. wat is jullie mening/ervaring hiermee?

Ik hoor het graag!
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.564
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Seat Ibiza 2016 1.0 TSI 95PK en wil deze graag stage 1 laten chippen naar 140pk en 220NM. Ik hoor erg veel positieve verhalen over deze upgrade en natuurlijk wil ik dat mijn auto sneller loopt. Echter ben ik er wel bang voor dat de 1000cc 3-cilinder motor dit niet aankan of iets dergelijks en dat ik in de toekomst problemen ga ondervinden in mijn motor. wat is jullie mening/ervaring hiermee?

Ik hoor het graag!

Bij normaal gebruik zal je geen extra slijtage ondervinden. Tenzij je iedere keer vol accelereert en op top snelheid plankt dan verslijt de boel sneller door de hogere belasting.
Verder is het sterk aan te raden om altijd RON98 of hoger benzine te tanken, RON95 geeft meer kans op pingelen (knock). Bijvoorbeeld: Shell Vpower 98, BP Ultimate 98
Aan te raden is om iedere 15000km de olie te vervangen i.p.v. iedere 30000km(long life)...

JD engineering is een heel goede voor chip tuning
 
Laatst bewerkt:

wesselvanoers

New member
Lid geworden
27 aug 2020
Berichten
4
Ik tank normaal gesproken euro95 (E10). betekent dit dat ik deze soort benzine niet meer kan blijven tanken zonder problemen te krijgen zoals jij zegt?

JD engineering zit erg ver weg voor mij. Ik kijk eerder naar ATM (Houten) of Vagtechniek (Nuenen).

Ik hoef geen razendsnelle bak te hebben, maar ik zou het leuk vinden om toch dat extra beetje snelheid te hebben. zou een fabrieksupgrade naar 115PK dan beter passen bij mijn behoefte? Of zou je mij met deze motor toch echt de stage 1 tuning aanbevelen?
 

Leon097

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
13 okt 2019
Berichten
996
Ik zou sowieso overwegen om te stoppen met tanken van E10. Vervuild meer en die hoeveelheid biotroep die ze toevoegen is nog eens extra slecht. Het chippen zelf kan ik je zeker aanraden, ik heb een 1.0 Leon en ben blij met het extra vermogen wat ik erbij heb. Ik heb het bij Vagtechniek laten doen.
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.406
Ik zou sowieso overwegen om te stoppen met tanken van E10. Vervuild meer en die hoeveelheid biotroep die ze toevoegen is nog eens extra slecht.

Vertel dat maar aan de lease maatschappijen en werkgevers die boos worden wanneer je 98 tankt :F. Het loopt allemaal net wat fijner en soepeler op bp89 en aral 102.
 

wesselvanoers

New member
Lid geworden
27 aug 2020
Berichten
4
@leon097 de portemonnee wilt als 20 jarige ook wat natuurlijk. Voor nu geniet ik nog van de lage E10 prijs net over de belgische grens!

Maar thanks! ik ga morgen even bellen naar Vagtechniek voor meer info op mijn vragen of de 3cilinder 1.0 de waarden allemaal wel aan kan (op de lange termijn!)
 

vdmeddy

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
7.613
Maar thanks! ik ga morgen even bellen naar Vagtechniek voor meer info op mijn vragen of de 3cilinder 1.0 de waarden allemaal wel aan kan (op de lange termijn!)

Ze hebben tot 31 augustus 30% korting op het chippen, misschien kun je die korting ook bedingen op korte termijn 8)
 

DriverSeat

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
2.318
Naast de Cupra staan bij ons nog een Polo en een Mii voor de deur. Met de Cupra tank ik uitsluitend BP98. Met de andere 2 auto?s wordt meestal Euro95 getankt. Als ik daar voor de afwisseling BP98 in gooi rijden ze duidelijk merkbaar veel beter.
 
Laatst bewerkt:

Leon097

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
13 okt 2019
Berichten
996
@leon097 de portemonnee wilt als 20 jarige ook wat natuurlijk. Voor nu geniet ik nog van de lage E10 prijs net over de belgische grens!

Maar thanks! ik ga morgen even bellen naar Vagtechniek voor meer info op mijn vragen of de 3cilinder 1.0 de waarden allemaal wel aan kan (op de lange termijn!)

Ja excuus, ik had het iets genuanceerder moeten neerzetten. Ik snap je punt! :) Stiekem wel jaloers met in Belgi? tanken. Ik woon hemelsbreed redelijk dicht bij de Belgische grens, maar moet toch flink omrijden zou ik daar willen tanken. :p

Vertel dat maar aan de lease maatschappijen en werkgevers die boos worden wanneer je 98 tankt :F. Het loopt allemaal net wat fijner en soepeler op bp89 en aral 102.

Tja, terwijl het in feite wat betreft extra kosten best meevalt als je veel (snelweg)kilometers maakt. Hij rijdt bij mij niet alleen fijner, maar ook merkbaar zuiniger met 98.
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.406
@leon097 de portemonnee wilt als 20 jarige ook wat natuurlijk. Voor nu geniet ik nog van de lage E10 prijs net over de belgische grens!

Maar thanks! ik ga morgen even bellen naar Vagtechniek voor meer info op mijn vragen of de 3cilinder 1.0 de waarden allemaal wel aan kan (op de lange termijn!)

Om hier nog even op in te haken. Prijsverschil tussen bp95 en bp98 ligt gemiddeld zo rond de 4 tot 6 cent de liter (afhankelijk van de pomp). Een tankbeurt bij de nieuwe Ibiza zal tussen de 30 a 35 liter brandstof zitten. Je hebt het dus over ca. 2 euro duurder de tankbeurt bij 35 liter en 6 cent duurder de liter. Ik zou het wel weten, vooral als je wil gaan chippen. Lekker 98 tanken en in het weekend maar 1 biertje minder van het krat.
 

wesselvanoers

New member
Lid geworden
27 aug 2020
Berichten
4
@leon097 @roadrunnerRik jullie hebben volkomen gelijk. Slechts een paar euro meer zorgt voor (van wat ik hoor zeggen) een veel groter resultaat. Zodra ik hem mijn ibiza laat chippen ga ik dus lekker 98 (E5) tanken als dat *noodzakelijk* is voor de motor na het chippen. Thanks!
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.564
Ik zou sowieso overwegen om te stoppen met tanken van E10. Vervuild meer en die hoeveelheid biotroep die ze toevoegen is nog eens extra slecht. Het chippen zelf kan ik je zeker aanraden, ik heb een 1.0 Leon en ben blij met het extra vermogen wat ik erbij heb. Ik heb het bij Vagtechniek laten doen.

Ik zou kiezen voor JD engineering of VAG Techniek, beiden staan goed aangeschreven...
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.268
Waarbij JDEngineering een sponsor van SO is!
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.774
Om hier nog even op in te haken. Prijsverschil tussen bp95 en bp98 ligt gemiddeld zo rond de 4 tot 6 cent de liter (afhankelijk van de pomp). Een tankbeurt bij de nieuwe Ibiza zal tussen de 30 a 35 liter brandstof zitten. Je hebt het dus over ca. 2 euro duurder de tankbeurt bij 35 liter en 6 cent duurder de liter. Ik zou het wel weten, vooral als je wil gaan chippen. Lekker 98 tanken en in het weekend maar 1 biertje minder van het krat.

+1

Ik snap dat al helemaal niet woon je bij de grens van Belgie tank je nog steeds die E10 zooiO-)
 

D&=

Member
Lid geworden
8 dec 2016
Berichten
168
Om hier nog even op in te haken. Prijsverschil tussen bp95 en bp98 ligt gemiddeld zo rond de 4 tot 6 cent de liter (afhankelijk van de pomp). Een tankbeurt bij de nieuwe Ibiza zal tussen de 30 a 35 liter brandstof zitten. Je hebt het dus over ca. 2 euro duurder de tankbeurt bij 35 liter en 6 cent duurder de liter. Ik zou het wel weten, vooral als je wil gaan chippen. Lekker 98 tanken en in het weekend maar 1 biertje minder van het krat.

Wauwh..in welke omgeving is dat? Hier is het verschil 20 cent!
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.406
Regio Nieuwkoop, Ter Aar, Utrecht, Waarder, Woerden.

Afgelopen zondag in Venlo voor 1.67 de liter!!! Bp 95 moeten tanken. Voor een kleine 1.61 de liter heb je hier bp98
 

Leon097

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
13 okt 2019
Berichten
996
Eigenlijk zijn de prijsverschillen van de pomp per regio al schandalig.
 
Bovenaan