[SEAT] [Ibiza 6J] P0341 Storing na vervangen distributie riem

BOBS3L

New member
Lid geworden
21 jan 2018
Berichten
1
OPGELOST!
Timing was na nogmaals checken toch 1 tand versprongen!









Goedendag,

Na het vervangen van mijn distributieriem van mijn IBIZA 1.2TDI krijg ik de volgende fout code.

Ik heb geprobeerd om met vagcom de timing te checken alleen ik kan niet in de measblocks van de engine komen.

Kan iemand mij misschien verder helpen?

De auto loopt wel gewoon.

13179 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 00 [191] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Not Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 227535 km
Date: 2018.01.21
Time: 16:59:53

Engine speed: 983.75 /min
Normed load value: 15.3 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 49 ?C
Intake air temperature: 14 ?C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 14.804 V
Unlearning counter according OBD: 0
Camshaft speed (RPM): 960 /min
P_L_Aps_camless_active: OFF
Engine start: start synchronization: 00
P_L_Aps_crankless_active: OFF
P_L_Aps_injection_speed-Engine_rotational_speed: 982.663 /min
P_L_Aps_no_sync_speed-Engine_rotational_speed: 964.963 /min
P_L_Aps_sync_cnt_total-Value: 1
P_L_Aps_sync_lost: OFF
P_L_Aps_sync_lost_origin-Sync_lost_status: P_L_APS_SYNC_LOST_CAM_NOCAM
P_L_Aps_sync_tasks_enabled: On
P_L_Aps_synchronised: On
P_L_Aps_synchronised_origin-Sync_origin: P_L_APS_SYNC_GAP_CAM
P_L_Aps_tdc_to_tooth_1_angle-Engine_timing_value: 353.991 ?
P_L_Aps_timeout_detected: OFF
System status for the start/stop function master: 62
 
Laatst bewerkt:

Masterki11erNL

New member
Lid geworden
20 mrt 2016
Berichten
132
Hallo, Google is je beste vriend:

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16725.html


foutcode: 16725 P0341 (de overeenkomstige 'oude VAG code' is: 00515)
Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.

nl Nokkenaspositiesensor A cilinderrij 1 (G40) onaannemelijk signaal
du Nockenwellenpositionssensor (G40) unplausibeles Signal
en Camshaft Position Sensor (G40) Implausible Signal
Extra info bij de foutcodes.

Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.
Mogelijke verschijnselen:
Moeilijk of niet te starten
Weinig vermogen, trekt niet door
Verhoogd brandstof verbruik
Storingslampje brandt
Mogelijke oorzaken:
Nokkenasstand verlopen / verkeerd door rekken / verkeerde montage van de distributie ketting (distributie pas vernieuwd?)
Bedrading en/of aansluitingen nokkenaspositiesensor liggen te dicht bij een circuit met hoog voltage
Bedrading en/of aansluitingen van/naar de nokkenaspositiesensor
Sensor (G40) defect
Beschadigd nokkenastandwiel
Slechte timing van ontsteking
Mogelijke oplossingen:
Check distributieriem
Check / repareer bedrading en aansluitingen of die niet te dicht bij een hoog voltage circuit liggen
Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar de sensor
Check (meetwaardeblokken) / vervang nokkenaspositiesensor
Check nokkenastandwiel
Check timing ontsteking
 
Bovenaan