Hoi allen,
Eerst even voorstellen. Ik ben joël en heb een seat ibiza 1.2 tdi in bezit. Ik heb deze auto al zo een 6 jaar en kilometerteller staat op 260 dkm. Toen de terug roep actie van volkswagen was is uiteraard de software aangepast en toen moest helaas ook de EGR klep vervangen worden. Helaas is dat nu weer het geval en zit er aan te denken deze software matig weg te schrijven aangezien dit een stuk goedkoper is en langer mee gaat (wel iets minder goed voor millieu). Mijn eerste vraag is zijn hier ervaringen mee en wat heeft dit jullie ongeveer gekost?
Verder heb ik nog een andere vraag. Sinds kort heb ik dat het toerental omhoog schiet bij het accelereren. In de 3e, 4e en 5e versnelling. Zodra ik bij goed gas geven ongeveer op 2100 toeren kom schakelt de turbo in maar schiet het toerental vrij snel naar de 3000 toeren en zakt dan vrij snel weer terug naar 2300 toeren om dan vervolgens weer verder te gaan met optrekken. Ik merk nog steeds wel dat hij optrekt maar net als of ik de koppeling een beetje ingedrukt heb ofzo. Na wat testjes of de koppeling versleten is lijkt dat er niet op.
Zou het dan toch de koppeling zijn? Of kan het liggen aan de EGR klep liggen die niet goed opent of sluit? Is de turbo versleten (heb geen extra rook vorming)? Of zou het een turboslang kunnen zijn (zo een slang is een keer eerder gescheurd maar toen sloeg hij in noodloop en dat is nu niet)?
Heel verhaal maar hoop dat iemand mij kan helpen de juiste richting te zoeken.
Bedankt alvast voor het mee denken.
Eerst even voorstellen. Ik ben joël en heb een seat ibiza 1.2 tdi in bezit. Ik heb deze auto al zo een 6 jaar en kilometerteller staat op 260 dkm. Toen de terug roep actie van volkswagen was is uiteraard de software aangepast en toen moest helaas ook de EGR klep vervangen worden. Helaas is dat nu weer het geval en zit er aan te denken deze software matig weg te schrijven aangezien dit een stuk goedkoper is en langer mee gaat (wel iets minder goed voor millieu). Mijn eerste vraag is zijn hier ervaringen mee en wat heeft dit jullie ongeveer gekost?
Verder heb ik nog een andere vraag. Sinds kort heb ik dat het toerental omhoog schiet bij het accelereren. In de 3e, 4e en 5e versnelling. Zodra ik bij goed gas geven ongeveer op 2100 toeren kom schakelt de turbo in maar schiet het toerental vrij snel naar de 3000 toeren en zakt dan vrij snel weer terug naar 2300 toeren om dan vervolgens weer verder te gaan met optrekken. Ik merk nog steeds wel dat hij optrekt maar net als of ik de koppeling een beetje ingedrukt heb ofzo. Na wat testjes of de koppeling versleten is lijkt dat er niet op.
Zou het dan toch de koppeling zijn? Of kan het liggen aan de EGR klep liggen die niet goed opent of sluit? Is de turbo versleten (heb geen extra rook vorming)? Of zou het een turboslang kunnen zijn (zo een slang is een keer eerder gescheurd maar toen sloeg hij in noodloop en dat is nu niet)?
Heel verhaal maar hoop dat iemand mij kan helpen de juiste richting te zoeken.
Bedankt alvast voor het mee denken.