[Seat] [Ibiza 6K2 Cupra] bokken en onregelmatig lopen na volgas

uniseat

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.406
Eergister had ik iets heel merkwaardigs. Ik had ongeveer 100 km gereden.(normale snelheid, zo rond de 120.) Ik reed hierna een stuk op top snelheid, 235 a 240. Dit ging verder goed, todat ik me gas los liet om wat af te remmen.

Ik wilde vervolgens weer gas geven. Ik had hierna geen vermogen meer, auto begon te bokken. Vervolgens heb ik me gas maar los gelaten en uit laten rollen. Nadat ik dit gedaan had, had ik me vermogen weer terug. De auto hield niet meer in. Tot heden hier geen last van gehad.

De auto loopt ook gewoon goed, niet op 3 cilinders.Geen storings lampjes die gaan flikkeren. Alle vloeistoffen zijn op pijl. Geen scheurtjes te bekennen in de slangen. Ik rij nog met een LMM nog rond. Hij hielt wel iets in op top, voor mijn gevoel. Het leek net of er geen druk opbouw meer was.

Wat kan dit zijn?

[mod-edit: tags toegevoegd, duidelijk omschrijving toegevoegd en je hoeft niet na elke zin op enter te drukken, type gewoon lekker door en gebruik enter om alinea's te maken, zie ook de FAQ]
 

MexxT

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
1.937
op top heb je ook geen druk opbouw meer. t is met een k03s gewoon ineens over. ga je uitdraai maar eens bekijken dan zie je dat je geen koppel meer hebt. :p

en uitlezen, kijken of je missfires hebt gehad. zo ja, word het tijd voor andere bougies denk ik :p
 

uniseat

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.406
Ik snap dat je op top geen druk opbouw meer heb. Ik reed daarna 140 en ik had totaal geen druk meer, naja hij houdt in. En begon te stotteren ed. Het vreemde is alleen dat ie gewoon daarna weer goed liep. Druk opbouw was weer normaal ed.

Maar ik denk inderdaad checken op missfires geen kwaad kan. Nou nog iemand met vagcom zien te vinden in de buurt.
 
Laatst bewerkt:

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Kan ook bv brandstofpomp zijn, die heeft ook al een heel getuned leven achter zich inmiddels ;)
 

uniseat

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.406
Is daar makkelijk achter te komen Mark.Via vagcom ed.
 
Laatst bewerkt:

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Je kunt de lambda voltages controleren met vag-com, mwb 31.

Rond de 0.85-0.90v zal dit ongeveer moeten liggen. (de werkelijke en de gewenste).
 

uniseat

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.406
Ik krijg in dezer dagen me kabel binnen. Dan kan ik gelijk eef loggen.Dus gewoon een log draaien van stilstaand tot volgas in de begrenzer?
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
in de 3 van 1500 tot 6500rpm is genoeg hoor ;)

Doe maar MWB 118, 20 & 31
 

uniseat

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.406
Ik heb de auto net eef uitgelezen. Geen misfires ed.Alleen de melding van het secundair luchtsysteem doorlaat foutief.Die kwam wel vaker voor.Ik heb de melding gewist in ieder geval.Ik moet nu alleen nog eef loggen.

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 35-00
 
Laatst bewerkt:

uniseat

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.406
Vandaag weer uit gelezen. En er kwam de volgde melding uit.
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent

Ik heb maar een afspraak gemaakt bij de garage voor het vervangen de sonde.
 

uniseat

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.406
Zoow gelukkig doet de lambda sonde het weer. Hij loopt stukken beter en rustiger.
 
Bovenaan