Beste mensen,
Erg blij met mijn Ibiza 6k2, maar een chip leek me wel wat. Eenmaal aangekomen bij de chipper, heeft hij er een tune overheen gezet (waarvan hij zei dat hij die altijd gebruikt bij dit model en motor). Van tevoren had hij al wel gezien dat er twee foutcodes in stonden. Welke twee dat toen waren, geen idee. Ik heb nooit last gehad van problemen of een motormanagementlampje in het jaar dat ik er tot toen toe in had gereden. Na het chippen weer uitgelezen, waarna hij zei dat de nokkenaspositiesensor een foutmelding gaf. Hij gaf me ??n mee die hij nog had liggen en ben opweg terug naar huis gegaan. De problemen begonnen op de snelweg. Bij een snelheid van +-100km langzaam optrekken valt de motor uit en gaat het managementlampje branden. Eerder nooit last van gehad. Dit gebeurt eigenlijk altijd bij langzaam optrekken in z'n 5 op de snelweg. Bij volgas heb ik het probleem niet. Het kan ook bij andere snelheden gebeuren bij een bepaalde gasstand heb ik het idee.
Het probleem gemeld bij de tuner en weer teruggegaan. Hij heeft hem uitgelezen waarbij de nokkenaspositiesensor nog een storing gaf (wel vervangen voor een gebruikte) en er kwam uit ''maximale koppel overschreden'' vertelde hij me. LMM losgekoppeld en weer geprobeerd. Toen geen storingen gekregen. Echter op de terugweg WEER hetzelfde probleem. Iemand die dit herkent? Ik weet niet of het de nokkenaspositiesensor is, aangezien hij nooit eerder problemen gaf, totaan de tune? Moet ik eerst een nieuwe nokkenassensor proberen, of is dit een ander probleem?
Groeten,
George
Erg blij met mijn Ibiza 6k2, maar een chip leek me wel wat. Eenmaal aangekomen bij de chipper, heeft hij er een tune overheen gezet (waarvan hij zei dat hij die altijd gebruikt bij dit model en motor). Van tevoren had hij al wel gezien dat er twee foutcodes in stonden. Welke twee dat toen waren, geen idee. Ik heb nooit last gehad van problemen of een motormanagementlampje in het jaar dat ik er tot toen toe in had gereden. Na het chippen weer uitgelezen, waarna hij zei dat de nokkenaspositiesensor een foutmelding gaf. Hij gaf me ??n mee die hij nog had liggen en ben opweg terug naar huis gegaan. De problemen begonnen op de snelweg. Bij een snelheid van +-100km langzaam optrekken valt de motor uit en gaat het managementlampje branden. Eerder nooit last van gehad. Dit gebeurt eigenlijk altijd bij langzaam optrekken in z'n 5 op de snelweg. Bij volgas heb ik het probleem niet. Het kan ook bij andere snelheden gebeuren bij een bepaalde gasstand heb ik het idee.
Het probleem gemeld bij de tuner en weer teruggegaan. Hij heeft hem uitgelezen waarbij de nokkenaspositiesensor nog een storing gaf (wel vervangen voor een gebruikte) en er kwam uit ''maximale koppel overschreden'' vertelde hij me. LMM losgekoppeld en weer geprobeerd. Toen geen storingen gekregen. Echter op de terugweg WEER hetzelfde probleem. Iemand die dit herkent? Ik weet niet of het de nokkenaspositiesensor is, aangezien hij nooit eerder problemen gaf, totaan de tune? Moet ik eerst een nieuwe nokkenassensor proberen, of is dit een ander probleem?
Groeten,
George