[Seat] [Ibiza 6L] Log beoordelen

mrcengo

New member
Lid geworden
8 sep 2010
Berichten
7
Hallo forumleden,

Ik ben in het bezit van een Ibiza 6L tdi uit 2003 met ASZ (130 pk) motor. Het valt me de laatste tijd op dat mijn auto bij volgas rond de 2800 toeren even schokt. Op dat moment wil de auto ook niet harder rijden. Vervolgens (na 2/3 sec) trekt de auto weer door zonder te schokken. Het schokken duurt maar 2/3 sec, maar op het moment dat het gebeurt, lijkt het wel of de auto aan zijn maximum snelheid zit.

Ik heb een aantal logs gemaakt van kanalen 001, 003 en 008 & 003, 008 en 011. Zie http://www.megaupload.com/?d=SUBDIBSZ (winrar bestand).

Als je naar het bestand 'LOG-01-003-008-011 log1.csv' kijkt zie ik dat Actual intake press. rond de 2800 toeren lager is dan de waarde bij 2478 toeren. In bestand 'LOG-01-003-008-011 log2' zie ik dat het heel iets minder is. Is dat goed?

Ik word er zelf niet veel wijzer van. Willen jullie ernaar kijken en er een oordeel over vellen?

Even ter info:
- Ik heb de auto uitgelezen en krijg geen foutmeldingen te zien.
- De turbo is in juli 2010 vervangen door jos_br.
- Het schokken gebeurt ook niet altijd. De ene dag helemaal geen last en de andere dag doet ie dat af en toe.

Hierbij de screenshots van de logfiles:

LOG-01-001-003-008 1e log

LOG-01-001-003-0081elog.jpg


LOG-01-001-003-008 2e log

LOG-01-001-003-0082elog.jpg


LOG-01-003-008-011 log1

LOG-01-003-008-011log1.jpg


LOG-01-003-008-011 log2

LOG-01-003-008-011log2.jpg
 
Laatst bewerkt:

My1stIbi

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.395
Kan je de screenshots van de excel data posten, dan maak je het je mede forum leden wat gemakkelijker? (en hoeven die het niet allemaal zelf te doen nadat ze 30 seconden hebben zitten wachten op een download site.)

Overigens ook te volgen op tdiclub.nl.
 
Laatst bewerkt:

mrcengo

New member
Lid geworden
8 sep 2010
Berichten
7
Kan je de screenshots van de excel data posten, dan maak je het je mede forum leden wat gemakkelijker? (en hoeven die het niet allemaal zelf te doen nadat ze 30 seconden hebben zitten wachten op een download site.)

Overigens ook te volgen op tdiclub.nl.

Screenshots heb ik zojuist toegevoegd. Het is wel een beetje klein, maar ik hoop dat het nog wel te lezen is.
Iemand enig idee wat er met de Ibiza aan de hand is?
 

My1stIbi

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.395
Tijdens 't loggen had ie geen last van de schokken zeker?

Niet heel belangrijk maar mogelijk iets voor een volgende meting, was er in het Measuring Block venster een optie om turbo mode aan te zetten? Dan heb je een hogere 'sample rate' en mogelijk geen verschillen in de timestamps.
 

mrcengo

New member
Lid geworden
8 sep 2010
Berichten
7
Tijdens 't loggen had ie geen last van de schokken zeker?

Niet heel belangrijk maar mogelijk iets voor een volgende meting, was er in het Measuring Block venster een optie om turbo mode aan te zetten? Dan heb je een hogere 'sample rate' en mogelijk geen verschillen in de timestamps.

Bij het loggen van LOG-01-001-003-008 1e log & LOG-01-001-003-008 2e log had ik wel last van het schokken, maar dat is denk ik geen goede meting omdat ik geen kanaal 11 heb. De andere 2 heb ik later gelogd, maar de auto schokte toen niet (in ieder geval is het mij niet opgevallen).

Ik heb VCDS 10.6 en heb geen idee of ik een turbo modus heb, zal er eens naar kijken. Ik lees ook verhalen over tandempomp en kabelboom cilinderkop. Kan ik die 2 dingen ook met VCDS meten? Zo ja, hoe doe ik dat?
 

My1stIbi

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.395
Hoe je 'verhalen over tandempomp' meet met VCDS weet ik niet. En een kabelboom gaat meestal beter met een multimeter :)
 

Lucas

Sponsor/ SEAT profi
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
797
Aan de log is niets verkeerds te zien. Zou wel even je auto warm rijden voordat je gaat loggen.
 

VeeX

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
23 aug 2010
Berichten
2.563
Problemen met de tandempomp zijn vooral bij de 2.0 TDI, motorcode BKD.
 

mrcengo

New member
Lid geworden
8 sep 2010
Berichten
7
Hoe je 'verhalen over tandempomp' meet met VCDS weet ik niet. En een kabelboom gaat meestal beter met een multimeter :)

De kabelboom in de cilinderkop kan je toch niet zo even met een multimeter meten? De cilinderkop moet eraf en hoe weet je welke waarde(n) je moet hebben? Volgas, stationair, 1e versnelling, 2de versnelling, enz.
 

Lucas

Sponsor/ SEAT profi
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
797
De kabelboom in de cilinderkop kan je toch niet zo even met een multimeter meten? De cilinderkop moet eraf en hoe weet je welke waarde(n) je moet hebben? Volgas, stationair, 1e versnelling, 2de versnelling, enz.
Valt niks aan te meten, bij twijfel gewoon vervangen, zo duur zijn ze niet.
 

mrcengo

New member
Lid geworden
8 sep 2010
Berichten
7
Aan de log is niets verkeerds te zien. Zou wel even je auto warm rijden voordat je gaat loggen.

Bij het loggen heb ik minimaal 15 km vooraf gereden. Stad + snelweg. Dat valt me trouwens ook wel op, volgens mij komt de temperatuur bij mij nooit boven de 80 graden (via VCDS). Op mijn display blijft de temperatuur altijd tussen de 85-90, maar dat is bij alle vag's zo. Afgelopen zomer ben ik naar Parijs gegaan en gedurende de hele rit (zowel heen als terug) heb ik de fan nooit horen en zien draaien.
 

mrcengo

New member
Lid geworden
8 sep 2010
Berichten
7
Ik heb de auto zojuist uitgelezen en krijg nu de volgende foutmelding:

1 Fault Found
17668 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240): Implausible Signal
P1260 - 35-00 - -
Readiness: 0 0 X X X

Donderdag wordt in eerste instantie de kabelboom vervangen. Mocht dat niet helpen dat wordt de verstuiver bij cilinder 1 vervangen. Wordt vervolgd..
 

Lucas

Sponsor/ SEAT profi
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
797
Waarschijnlijk is het met de kabelboom opgelost.
 
Bovenaan