Cordoba
Well-known member
- Lid geworden
- 27 aug 2010
- Berichten
- 14.253
Het kan ook zijn dat er ergens weggestopt wat zooi ligt, en dat dit pas echt gaat ruiken als het warm wordt.
Wat ik wel bijzonder vind, is dat blijkbaar iedere keer een lekkend systeem domweg is gevuld. Volgens de regels moet je eerst een lektest doen (systeem onder vacuum zetten) en dan een bepaalde tijd wachten (ik dacht iets van 20 minuten) en dan moet de druk nog steeds onder een bepaalde waarde zitten. Haal je de lektest niet, dan mag een systeem niet gevuld worden, en pakweg de laatste 10 jaar wordt daar door allerlei instanties serieus op gelet, als iemand dat niet doet kan dat gevolgen hebben voor zijn/haar f-gassen certificaat.
Wat ik wel bijzonder vind, is dat blijkbaar iedere keer een lekkend systeem domweg is gevuld. Volgens de regels moet je eerst een lektest doen (systeem onder vacuum zetten) en dan een bepaalde tijd wachten (ik dacht iets van 20 minuten) en dan moet de druk nog steeds onder een bepaalde waarde zitten. Haal je de lektest niet, dan mag een systeem niet gevuld worden, en pakweg de laatste 10 jaar wordt daar door allerlei instanties serieus op gelet, als iemand dat niet doet kan dat gevolgen hebben voor zijn/haar f-gassen certificaat.