[SEAT] [Ibiza 6L] Voor en achterwielen Seat 1.4L diesel

Pat_002

New member
Lid geworden
29 apr 2025
Berichten
4
Goedenavond allemaal,

Ik heb gisteren nieuwe velgen gekocht voor mijn Seat klopt dit dat deze alle vier hetzelfde zijn geen verschil tussen voor en achterwielen ?
De velgen zijn van een nieuwere model, ik zal proberen een foto erbij te zetten.
En dit ook geen verschil is bij de nieuwe modellen alle nummer op de achterkant waren 6.0jx15H2 ET38
Alvast merci voor de tips en info!
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
8.977
Normaal gesproken zijn de wielen voor en achter van de zelfde maat.

Belangrijk is dat de J maat(velg breedte) en ET waarde overeenkomen met de originele wielen.
De ET waarde mag iets afwijken.
Bij een afwijkende ET waarde kan het wiel meer naar binnen of naar buiten staan in de wielkast.

Als de nieuwe wielen origineel Seat zijn kan je de bolconische bouten gebruiken.
Aftermarket wielen gebruiken doorgaans conische bouten.
Ook hebben aftermarket wielen meestal een centreerring nodig om ze precies passend te krijgen op de wielnaaf.
 

Pat_002

New member
Lid geworden
29 apr 2025
Berichten
4
Ah top bedankt voor de informatie, ja het zijn velgen van Seat met artikelnummer 6P0 601 025 E ik geloof van het model van 2016 nu vind ik hier niets over online.
Nummers komen overeen bij de vier velgen check straks nog thuis met de originele stalen, deze zijn wel 15 inch en de originele 14 inch.
Dus dan zit ik goed neem ik aan?
Tenzij het model van 2016 bredere achtervelgen heeft maar bij mijn weten is dit niet het geval.
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
8.977
Wel de wielbout lengte controleren...het hart van een aluminium velgen is doorgaans dikker dan bij een stalen velg.
 

Pat_002

New member
Lid geworden
29 apr 2025
Berichten
4
Oké bedankt voor de tip zal ik doen, hoeveel draad moet er doorgaans nog uitsteken?
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
8.977
Zeker evenveel als bij de stalen velg...er van uit gaande dat daar de juiste bouten bij zitten.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan