[SEAT] [Leon 1M] 1.8 20v apg tunen

bennie

New member
Lid geworden
18 jan 2023
Berichten
2
Ik ben sinds een half jaartje trotse eigenaar van een Leon 1m uit 2001. Nou rijd hij super fijn alleen vind ik de 125pk deze auto net iets tekort doen, ik heb al het internet afgestruind voor manieren om een niet inductie motor te tunen. Hierbij kwamen een heleboel verschillende meningen van mensen naar voren over hoe het gedaan moest worden. Mijn vraag is heeft er iemand op dit forum ervaring mee of enige ideeën over hoe het het beste kan.
Alvast bedankt.
 

Erminio

Well-known member
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
4.328
Daar is helaas heel weinig aan te doen.
Je zou 10pk meer kunnen krijgen voor veel geld, maar of je dat echt gaat merken is nog maar de vraag :rolleyes:

Oplossing is iets met een Turbo erop kopen ;)
 

bennie

New member
Lid geworden
18 jan 2023
Berichten
2
En een turbo op dit blok is dat mogelijk of moet ik dan meteen een auq of bam hebben? Ik neem aan dat een swap erin lepelen wel nog goedkoper gaat zijn, alleen daar heb ik dan weer absoluut geen ervaring mee.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.662
Je kan dan liever deze verkopen en een AUQ of BAM kopen, dat kost je veel minder moeite. Er is hier minimaal 1 member geweest die de ombouw heeft gedaan, dat heeft nogal wat voeten in de aarde. Zoals je misschien wel weet zijn de Golf 4 en Audi A3/TT (uit hetzelfde bouwjaar) onder de motorkap dezelfde autos.

Met een AUQ en standaard chip (stage 1) ga je van 180 > 210-215pk. Met standaard turbo kom je ergens uit tussen 230-260PK als je stage 2 gaat, ligt aan de modificaties en hoe fris het blok is. Zie mn signature, ik kwam op 261PK uit met de standaard K03s turbo.

Zie mn oude showroomtopic en filmpje:

 

Erminio

Well-known member
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
4.328
Deze verkopen en iets met een Turbo kopen. 150pk of een 180pk, zoals hierboven van nd-photo.
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.603
De 150pk versies zou ik vermijden omdat daar een K03 op zit i.p.v. de K03s(hier zit een grotere compressor op)
AUQ hebben de K03s en ook VVT.
VVT wel of niet maakt niets uit kwa vermogen of tuning potentieel...
 
Bovenaan