[SEAT] [Leon 1M] Foutmelding na n112+n249 mod

Koen snoek

New member
Lid geworden
25 nov 2013
Berichten
27
Hallo allemaal wie kan mij helpen?

Heb de n112+n249 mod uitgevoerd en netjes weerstandjes geplaatst.
Maar nu krijg ik met uitlezen de volgende melding ( P0414 schakelklep secundiar luchtinjectiesusteem A - kortsluiting cicuit ).
Dit is toch de n112 wat dan storing geeft als het goed is ? Mijn motor moterstorings lampje brand wel niet. Of is deze melding normaal na het verwijderen van de n112 mod ?.

Gr koen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.725
In mijn ervaring niet. De n112 electronisch aangesloten laten. De aansluiting van de pomp en n249 had ik wel met weerstandjes uit mn hoofd. Maar daarna mn auto laten chippen en toen de n249 en pomp echt weg laten schrijven.
 

Koen snoek

New member
Lid geworden
25 nov 2013
Berichten
27
Ik heb de N112 inmiddels weer electronische aangesloten n de auto opnieuw uitgelezen.
Nu krijg ik weer een foutmelding ( P01422 magneetklep secundair luchtinspuitsysteem N112 kortsluiting met voeding)
Nu snap ik het zelf ff niet meer. Moet ik de secundaire luchtpomp ook terug aansluiten hier heb ik namalijk ook een weerstandje op zitten. Wie kan me helpen ??

Gr. Koen
 

SanderBakker

Mascotte
Lid geworden
28 sep 2014
Berichten
1.370
Een weerstand heeft geen nut op de aansluiting van de secundaire luchtpomp, deze geeft hoe dan ook motorstoring. Dat komt omdat er geen flow gemeten wordt.
 

Devide

Member
Lid geworden
23 jul 2015
Berichten
774
Moet die storing niet worden weggeschreven door een tuner? JD of vagtechniek ofzo
 

SanderBakker

Mascotte
Lid geworden
28 sep 2014
Berichten
1.370
Klopt, JD kan de pomp helemaal wegschrijven. Zodra ik voor stage 2 chip ga laat ik hem wegschrijven. Tot die tijd zit er niks anders op dan af en toe uitlezen.
 

Devide

Member
Lid geworden
23 jul 2015
Berichten
774
Goed om het zeker te weten! :) kan ik er met een gerust hart er ook aan beginnen.
 

Koen snoek

New member
Lid geworden
25 nov 2013
Berichten
27
Een weerstand heeft geen nut op de aansluiting van de secundaire luchtpomp, deze geeft hoe dan ook motorstoring. Dat komt omdat er geen flow gemeten wordt.

Bedankt voor de uitleg, ik laat de pomp er gewoon af dan. Sta toch op het punt om t bellen naar JD voor een afspraak. Ben alleen nog aan het wachten op me injectors. Dan schrijven hun die maar gelijk weg en is het probleem ook gelijk verholpen.

Gr. Koen
 
Bovenaan