[Seat] [Leon 1M] hevig trillen na hard remmen

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.780
Na stevig remmen op hoge snelheid heb ik last van hevig trillen in het onderstel. Het lijkt of het hele subframe dan los zit..:? Zou het kunnen dat de powerflex rubbers doorgescheurd zijn, terwijl dit niet aan de buitenkant te zien is?

De auto is net APK gekeurd bij de dealer en mankeert niets aan.
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Ik moet het bij mij ook uitzoeken als het weer wat beter is buiten, ik heb exact hetzelfde. Sinds de AP set nog erger. 1 van de powerflexen was gescheurd, echter dit verhelpen heeft niet geholpen.

Lijkt inderdaad of je wielen los zitten als dit gebeurd, alleen na een aantal keer zeer hard remmen, of inderdaad vanaf hoge snelheid terug.
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.780
Ik moet het bij mij ook uitzoeken als het weer wat beter is buiten, ik heb exact hetzelfde. Sinds de AP set nog erger. 1 van de powerflexen was gescheurd, echter dit verhelpen heeft niet geholpen.

Lijkt inderdaad of je wielen los zitten als dit gebeurd, alleen na een aantal keer zeer hard remmen, of inderdaad vanaf hoge snelheid terug.

frappant, Ik heb het al een tijdje en dacht meteen aan een gescheurd rubber. Maar er is niets te zien, kon jij het kapotte rubbers zo ontdekken? Ik vraag mij nu af of het aan de B14 set kan liggen aangezien we die beiden gemeenschappelijk hebben:? Houd me op de hoogte als je wil, als ik iets weet dan kom ik ook wel weer in de lucht.
 

Milco.

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 sep 2002
Berichten
267
Remmen jullie heel vaak kalmpjes aan af of remmen jullie `m ook wel eens heel bruut de abs in, een poosje terug reed ik ook in een auto met precies hetzelfde probleem en die eigenaar "dacht" ook dat ie regelmatig fors remde tot in de abs, maar wat bleek nou, zodra de auto begon te trillen (het probleem dat jullie beschrijfen) dacht ie al in de abs te zitten, maar dit was gewoon het probleem van niet goed remmen.

Nadat ik er een half uurtje in had gereden en de remmen flink op hun kloten had gegeven (op een industrie terrein) en hard slepend geremd had om de schijfen en blokken flink op elkaar te laten inslijten en de zeer waarschijnlijk foute slijtage weg was, was het probleem 100% weg
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
In mijn geval ligt het niet aan het zachte remmen, ik gebruik de ibi alleen om te knallen en dan krijgen de remmen goed op de kloten, vandaar dat ook de 312mm tt remmen echt te kort kwamen. Jeroen had er laatst ook al last van toen hij even met mijn auto aan het sturen was na het uitlijnen.

Remmen zijn nieuw. Ik heb alles al gedemonteerd gehad, blokken schoongemaakt en op een stoeptegel lopen vlakken. Echter het zit niet in de remmen. Mijn vorige remmen set kreeg er ook last van.

Afijn.. als het iets beter weer is, ga ik even kijken wat er exact aan de hand is.
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
In de vorm van heet worden? Bij 5 graden buitentemp?

Bij mij blijft er nu ook wat aanlopen/knarsen/wringen na veelvuldig hard remmen en door blijven remmen ondanks trillingen, ik moet even dit opwekken en dan de auto op de brug zetten (duurt wel 5 minuten voor dat dit weg is), op de brug kan ik dan mooi even zien welke kant het is.
 

Jeroen-Aygo

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
93
Ik wist niet dat je er nu, als in met deze temperaturen, ook last van hebt. Dan kun je het waarschijnlijk wel uitsluiten. Maar ik bedoelde inderdaad in de vorm van warm worden.

Heb je niet de beschikking over 2 toyo circuit bandjes voor een kleine test zodra het weer weer wat beter is?
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.780
Remmen jullie heel vaak kalmpjes aan af of remmen jullie `m ook wel eens heel bruut de abs in, een poosje terug reed ik ook in een auto met precies hetzelfde probleem en die eigenaar "dacht" ook dat ie regelmatig fors remde tot in de abs, maar wat bleek nou, zodra de auto begon te trillen (het probleem dat jullie beschrijfen) dacht ie al in de abs te zitten, maar dit was gewoon het probleem van niet goed remmen.

Nadat ik er een half uurtje in had gereden en de remmen flink op hun kloten had gegeven (op een industrie terrein) en hard slepend geremd had om de schijfen en blokken flink op elkaar te laten inslijten en de zeer waarschijnlijk foute slijtage weg was, was het probleem 100% weg

Ik rijd al meer dan 3 jaar met deze setup en nog nooit last van gehad. Het gevoel is bij hard remmen boven de 100 km/h dat het lijkt of het hele subframe los hangt, absoluut geen trillingen in het stuur en ook komt de abs niet in werking. Als het niet de rubbers zijn dan vraag ik mij echt af wat het wel kan zijn?

Ik wil wel eens proberen om de blokken goed heet te trappen en kijken of het minder wordt maar dat kan ik mij niet voorstellen.
 

Milco.

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 sep 2002
Berichten
267
Ik wil wel eens proberen om de blokken goed heet te trappen en kijken of het minder wordt maar dat kan ik mij niet voorstellen.

Ach, proberen kan altijd, nee heb je en ja kun je krijgen en anders heb je i.i.g. even een half uurtje lol gehad :)
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Bij mij is er niets aan de hand als je koud aan het trappen bent, pas als ze heet worden begint het te trillen. Ook bij mijn oude S3 set met formel/ferrodo combinatie. De klauwen daarvan zitten nu op de ibiza 6L tdi met originele S3 blokken en schijven en die heeft er geen last van.

Als je rustig doorrijdt is het ook weer over en is hij trillingsvrij. Kan evt ook nog in de blokken zitten hoor. Ik heb pagid grijs gekregen ipv zwart. Grijs is bijteriger en iets zachter. Goed eerst maar even kijken wat het exact is voor ik conclusies ga trekken.
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.780
Bij mij is er niets aan de hand als je koud aan het trappen bent, pas als ze heet worden begint het te trillen. Ook bij mijn oude S3 set met formel/ferrodo combinatie. De klauwen daarvan zitten nu op de ibiza 6L tdi met originele S3 blokken en schijven en die heeft er geen last van.

Als je rustig doorrijdt is het ook weer over en is hij trillingsvrij. Kan evt ook nog in de blokken zitten hoor. Ik heb pagid grijs gekregen ipv zwart. Grijs is bijteriger en iets zachter. Goed eerst maar even kijken wat het exact is voor ik conclusies ga trekken.

Toch wellicht in de blokken? Ik rijd al 3 jaar met de DS2500 , nooit last van gehad maar nu sinds een half jaar wel. Ook maakt koud of warm niets uit :?
 
Bovenaan