[SEAT] [Leon 1M] Inlaatbuis 1.8 20v APG

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Dat is het doel idd, om het op 0 te krijgen, maar dat is niet haalbaar uiteraard omdat er altijd kleine correcties uitgevoerd worden.

Ja van de correcties was ik bewust.

Maar als dit dus normaal is dan is het nu eens even kijken hoe mijn benzineverbruik is aangezien ik maar max ongv 400km op een volle tank kon.. (ik rijd gewoon normaal in lage toeren, en al helemaal met een koude motor). Komt neer op een 1 op 8 afgerond...

Hopelijk is dat nu ook flink verbeterd dan.
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Overstap naar 1.8T overwegen, dan rijd je ook 1:10 maar dan met +200pk 😁

1:10,3 met mijn exemplaar > https://www.spritmonitor.de/en/detail/499025.html
Haha een 1.8T is ook mijn plan voor volgend jaar evt (iig mijn eerst volgende auto), maar als eerste auto vond ik een 1.8 20v wel een goeie keuze.
Word dan ook mijn allereerste auto met een turbo, maar voor nu nog maar even genieten met de non turbo.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.268
Nu móet je als een ouwe lul rijden vanwege die 100 km/u...... :cool:
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Nou... dacht ik dat het opgelost was, blijkt dus van niet

Net even tijdens het stilstaan bij de stoplicht gecheckt;
Screenshot-20221206-213052-Torque.jpg

Moet nog wel die paar pcv buizen checken maar zou het probleem anders niet een brandstof te kort probleem zijn?
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.588
Met zulke waardes krijgt hij idd niet genoeg benzine (ervanuitgaande dat de luchtlekkage is opgelost)
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Met zulke waardes krijgt hij idd niet genoeg benzine (ervanuitgaande dat de luchtlekkage is opgelost)
Zocht laatst op hoe je evt de benzinedruk kon uitlezen via vcds maar kon zulke data's nauwelijks vinden.
Enig idee hoe ik de brandstofdruk of soortgelijks kan checken?

Ja, had de brandstoffilter al vervangen vlak na dat ik de auto had, benzine was helemaal zwart.

Zat zelf aan zo'n DIY te denken om de injectoren te reinigen (eruit halen, onder stroom zetten en brake/carb cleaner er doorheen te spuiten)
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.572
Brandstof filter vervangen door het exacte type filter? Soms zit in het brandstof filter ook een druk regelaar.
Brandstof pomp getest?
Drukregelaar op de brandstof rail geeft volgens mij een foutmelding als deze niet goed zou zijn.
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Ja, brandstof filter exact zelfde.

Hoe kan je een brandstofpomp testen? Weet namelijk niet of dat met VCDS kan of zelf iets doen?

Drukregelaar had ik op een bepaald manier getest (geen idee of het ook echt werkt) maar een youtube video zei als je de vacuumslang van de drukregelaar afhaalt en je geen verschil in toeren hoort dat het kapot is. (Bij mij hoor ik wel een klein verschil in toeren)
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.588
Volgens mij zit er in deze autos nog geen sensor voor de benzinedruk. De "foolproof" methode is een metertje op die nippel op de benzinerail.

Injectoren reinigen is een goed idee, en meteen de O-ringetjes en de filter baskets vervangen is aan te raden. Kapotte drukregelaar is volgens mij niet echt een veel voorkomend probleem.
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Volgens mij zit er in deze autos nog geen sensor voor de benzinedruk. De "foolproof" methode is een metertje op die nippel op de benzinerail.

Injectoren reinigen is een goed idee, en meteen de O-ringetjes en de filter baskets vervangen is aan te raden. Kapotte drukregelaar is volgens mij niet echt een veel voorkomend probleem.
Filter baskets?
Kan je die o ringen gewoon los kopen? Kan evt op ekta nog kijken of daar een nummer voor is

Hier een video hoe het nu is als ik bij de stoplicht mn koppeling intrap.. het lijkt wel erger te zijn geworden na luchtbuis fixen. (En nee in die video trap ik niet zelf het gas in, is gewoon 1x koppeling intrappen en in de vrij zetten)

Ik kan hem ook niet echt meer in een versnelling laten rijden zonder gas te geven (wat ik meestal doe bij filerijden of aankomen bij lange rij) aangezien hij zelf hoger in de toeren gaat
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
STFT schiet ook omhoog met 25% zodra ik niet eens 10% het gas inhoud.. en gaat direct op 0% als ik van het gas af ga, klinkt best veel eigenlijk

Als ik nu ook rond de (bijvoorbeeld) 1500 toeren mn gas los laat, remt ie niet af op de motor maar dan blijft ie constant 1500 toeren rijden, tot dat ik zelf op de rem moet trappen

Geen idee waarmee het te maken heeft..
 
Laatst bewerkt:

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.572
Krukas sensor toch eens testen?
De ECU probeert het zaakje aan het lopen te houden door bij te regelen...
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Oke.. dit is echt een hele domme fout,
Maar van die inlaatbuis moest ik dus nog wat bijslijpen om het om de maf sensor en gasklephuis te krijgen..
Nu was de hele maf sensor met de filter los van de luchtslang, dus een hele open gat zonder de maf..

Hopelijk was dit het probleem, morgen weer aan de gang ermee ivm werken.

Zodra ik de opening wat groter maak kan ik die maf sensor helemaal in de luchtbuis stoppen en dan valt ie Hopelijk niet meer los (ja ik gebruik een slangklem)

IMG-20221207-WA0001.jpg
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.588

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Oh die dingen zijn gewoon universeel?

Ja ik hoop dat dit het was, want in het begin was alles goed, morgen even bij vijlen, goed erin zetten en dan hopen dat het niks met brandstof te kort was.

Nu is alleen wel dat plastic houdertje afgeknapt dus moet wat anders verzinnen hoe ik die filter recht houd.. blijft chinees kwaliteit
 
Bovenaan