[SEAT] [Leon 1M] Inlaatbuis 1.8 20v APG

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Fuel trims zijn nogsteeds het zelfde maar ik denk dat ik morgen even de accu los moet halen om het te resetten

Maar dat toeren probleem is al wel opgelost (dat blijven hangen en na koppeling intrappen)
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.587
We komen er wel :)

Je zou het ook terug moeten kunnen zien aan je STFT, die moeten nu ook wat conservatiever zijn.
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
We komen er wel :)

Je zou het ook terug moeten kunnen zien aan je STFT, die moeten nu ook wat conservatiever zijn.
Dat van die stft kon ik daar niet uithalen, nogsteeds +25% als ik op het gas ga, maar idd, we komen er langzamerhand wel en in de tussentijd leer ik er ook zelf nog van
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Oke heb flink wat bijgevijld zodat de LMM erin kan, zit er nu wel veel beter in en ook eraan zitten trekken of het loskomt.. niks, dus dat is voor nu goed

Heb de accu ongeveer 20/30 minuten los gehad en terug gezet, auto gestart en eerste paar dingen;
Auto leek wel alsof ie misfires kreeg, maar liep nogal schokkerig.

Uiteindelijk vanzelf gefixt maar STFT is nu nogsteeds ~25%, nu zo even een rondje rijden.

Screenshot-20221208-144836-Torque.jpg
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.587
Ik denk dat je je benzine toevoer moet gaan nalopen...Dat is wel heel erg veel bijregelen
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Denk nu zelf ook iets met brandstof..
Rondje gedaan, en kijk de volgende screenshot maar
LTFT flink gezakt, maar van STFT; op het gas +25% en wat je ziet bij kleinste waarde, dat is bij stilstaan bij de stoplicht, daar verminderd ie de brandstoftoevoer.

Screenshot-20221208-151650-Torque.jpg


Net de screenshot genomen bij mij op de parkeerplaats, zelfde scenario als bij de stoplicht, alle brandstof wat ie tijdens het rijden heeft ingespoten probeert ie nu weer te verminderen (dat is hoe ik het zie dan)
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Werkt zo'n flesje brandstofreiniger eigenlijk wel of zou ik gewoon meteen de DIY methode doen voor het reinigen van die injectoren?
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.587
Flesje reiniger is niet zaligmakend. Als er vuil op het kopje zit, dan gaat dat flesje dat niet voor je oplossen, heb dat bijv gezien bij onze Lupo. Die zwarte aanslag kreeg ik alleen weg door ze handmatig schoon te maken. Dit geeft je ook de mogelijkheid om het sproeipatroon te bekijken.

Dirty Injector by Andy Ramdin, on Flickr

En toendertijds kende ik die setje van Ali nog niet, dus deed het lekker met een oude accu, stukje slang en remmenreiniger

DIY Injector Cleaning Setup by Andy Ramdin, on Flickr

Dit setje ga ik zelf nog bestellen:



Of zal ik meteen dit aanschaffen 😬

 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Haha die 2de zou zeker wel handig zijn.

Ik dacht zelf aan de accu/slang en remreiniger methode.
Van ali duurt het wel een maand ofzo voordat je iets binnen hebt (afhankelijk ook van je verzendmethode)
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Heb nu opeens een iets groter probleem..

Bij het starten heeft ie nu echt moeite..
Als ik gas erbij doe om het even te helpen (extra lucht dus) zakt ie nogal in de toeren en dus slaat ie bijna af.
Lijkt mij echt alsof hij de hoeveelheid brandstof wat nodig is niet bij kan geven..
 

Bluepower

Active member
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
813
Wat is de status van je brandstoffilter en pomp(hoe oud/wanneer vervangen)? En de drukregelaar?
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.587
Ik zet 5 virtuele euries op de benzinepomp die niet meer kan leveren
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Wat is de status van je brandstoffilter en pomp(hoe oud/wanneer vervangen)? En de drukregelaar?
Brandstoffilter recent zelf vervangen bij grote beurt (heb nu ongeveer 1/2 maandjes de auto gok ik)

Bij de oude filter kwam al het brandstof er zwart uit.
Pomp heb ik geen idee van.. (wss nooit)

Dat moeilijk starten doet ie niet meer maar denk nu ook omdat de ECU weet hoeveel die moet bijregelen..
LTFT 20% alweer..

Heb nu nogsteeds wel dat ie blijft hangen in de toeren bij gas los, en toeren zakken heel langzaam.

Edit:
Van de drukregelaar weet ik ook niet of ie is vervangen, is het echt niet mogelijk via VCDS of iets de druk te bekijken en wat het doel is? (Zag dat het wel kon maar wss niet bij de 1M?)
 
Laatst bewerkt:

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Ondanks
Ik zet 5 virtuele euries op de benzinepomp die niet meer kan leveren
Ondanks ik gewoon de auto kan starten en normaal kan rijden, zou de brandstofpomp het probleem kunnen zijn dan?

Dacht namelijk; hij doet het wel of hij doet het helemaal niet meer
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.587
Zie het als een verzwakt hart; pompt nog steeds bloed rond, alleen niet met de hoeveelheid die er eigenlijk nodig is
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Ik hoop dat het echt de brandstofpomp is, is best een makkelijke fix (ik haal de complete unit zelf en niet alleen het pompje)
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.587
Is idd normaliter geen lastige operatie, soms heb je autos waar de pomp en opvoerunit uit 2 delen bestaat (de CLS en Volvo S80 bijvoorbeeld). Dan moet je een beetje hannessen met kabeldoorvoer etc.

Bij de 1M krijg je de plastic ring volgens mij relatief makkelijk los met een platte schroevendraaier en wat geklop met beleid ;)
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Is idd normaliter geen lastige operatie, soms heb je autos waar de pomp en opvoerunit uit 2 delen bestaat (de CLS en Volvo S80 bijvoorbeeld). Dan moet je een beetje hannessen met kabeldoorvoer etc.

Bij de 1M krijg je de plastic ring volgens mij relatief makkelijk los met een platte schroevendraaier en wat geklop met beleid ;)
Zal bij mij nu nog makkelijker gaan aangezien ik het eergisteren al zomaar eruit had gehaald, dat is hoe ik mijn ervaring krijg; iets eraf halen wat evt voor de volgende keer handig kan zijn, haha

Ook gewoon idd met een platte schroevendraaier en rustig tikken, had alleen zelf beetje moeite met de pakking terug zetten zonder dat ie knelt, maar is uiteindelijk wel gelukt, en zag er niet eens zoo vies uit dan wat ik bij anderen zie

Vraag me alleen af hoe ik al dat benzine uit die pomp haal, aangezien ik het een beetje zonde vind om dat allemaal weg te gooien (uit laten lekken gaat niet echt bepaald snel)
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Zit nogsteeds aan de twijfel maar heb geluk gehad dat ik dit op opname kreeg (helaas wel met de knipperlicht getik)

Na dat ik hem in de vrij heb gezet druk ik mijn gas of rem helemaal niet meer in, ik laat hem afremmen op de motor.

Kan dit nogsteeds een slechtlopende brandstofpomp zijn?
 
Bovenaan