mischa4067
Active member
- Lid geworden
- 21 jan 2021
- Berichten
- 234
Hmm.. maarja ik neem maar de gok om die AM buis te halen en hopelijk dat er niks mis is dat bijvoorbeeld een klep constant dichtzit en luchtstroom blokkeert of iets in die richting
Mijn plan voor nu is gewoon een jaartje of 1/1,5 hiermee te rijden, doorsparen en volgende auto een 1.8T te halen.Die kunnen wel tegen een stootje
Weet niet wat je plannen zijn met de auto, maar als je van plan bent om er langer mee te rijden, dan zou ik het advies geven om ook wat slangen preventief te vervangen. Vacuumlekjes kunnen ze nogal gevoelig voor zijn (was de 1.8T wel). Had toen zelf last van gescheurde carterventilatie slangen en die heb ik allemaal vervangen met een siliconen variant.
Pas toen ik bepaalde slangen loshaalde kwam ik erachter dat ze een (lucht)lek veroorzaakten, daar zat dan bijv een dikke scheur in die je niet meteen zag etc
Correct! Bij de 1.8T ziet dat er ongeveer zo uit (heb ff random plaatje gepikt). Nummer 2 is de 90 graden bocht op het blok (zoals bij jou) en nummer 10 zit op inlaatspruistuk en nummer 6 is een terugslagklep (pcv klep)Met die carterventilatie slangen die bij jou kapot zijn gegaan bedoel je zeker die dikke slangen met die T stuk erin? (Vanaf je kleppendeksel naar inlaatbuis en onderblok)
Brandstoffilter/bougies etc (grote beurt) heb ik zelf al allemaal gedaan. Brandstofinjectoren heb ik mijn twijfels over, lambdasonde had ik bij een andere 1M al bij de 175k moesten vervangen, maar daar kreeg ik een foutcode van. En heb ik (nu) nog niet gehad.Als je dat lek hebt gefixed moet je je fuel trims resetten om te kijken of het dan ook echt opgelost is.
Kan ook nog iets anders zijn waardoor hij te weinig brandstof krijgt (iets met brandstofsysteem), iets met bougies, of meetfout van je lambda (die moet je ook om de x km vervangen), maar meest voor de hand liggende is luchtlek.
Ja zoiets dacht ik al, wel jammer..Kan zeker ook verschil in functionaliteit zitten van de OBD (zal wel met bouwjaar te maken hebben)
Met die vacuümlek, Is het een normaal symptoom dat de motor zich inhoud bij het accelereren in 3de/4de versnelling? Bij lage toeren om specifiek te zijn (1400/1500). Lijkt wel alsof ik het in de 4de versnelling meer voel dan in de 3de..
Zo'n flesje had ik zelf nog niet gedaan aangezien ik eerst wil kijken of er nog een vacuümlek is dan wat ik al heb of dat ik gewoon te weinig brandstof in de cilinders krijg. En als het daar evt op neer komt probeer ik het eerst altijd zelf om op te lossenBrandstofinjectoren kan je bij de betere auto shop laten testen en reinigen.
Je kan ook dit eerst proberen: Wynn's Petrol Extreme Injector Cleanerhttps://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/additieven-reparatie/c751/wynn-s-petrol-extreme-injector-cleaner-500ml/p108831.html?a=t4u/0/0/751/108831&utm_content=16356-55027D61-8596-4C01-B615-D8BF6778FE88&gclid=Cj0KCQiA4OybBhCzARIsAIcfn9naKSTT0DGQIjMJTqDinmXcWHGnN7VEriBtBSw0rzNlk-au29O0E7gaAo8CEALw_wcB#