[SEAT] [Leon 1P] 1.4TSI Valt uit bij kwart tank

ddeenniissjk

New member
Lid geworden
28 okt 2020
Berichten
3
Goedemorgen mede Seat rijders,

Ik ben al een week of 3 internet aan het afstruinen opzoek naar een oplossing. Jullie raden het al helaas nog niks gevonden.
Ik ben Dennis 30 jaar en kom uit Almere, ik rijd een Seat Leon uit 2009 met 180.000 mooie kilometers op den teller. Ik zal in de loop van de week even een nette voorstel ronde doen.


Nu komt mijn probleem. De auto valt uit wanneer ik nog een kwart tank heb volgens de meter. 2 weken geleden een grote beurt uitgevoerd waarbij de bougies vervangen zijn en de brandstof filter in de hoop dat het probleem weg zou gaan maar helaas. Van de week was het weer raak, een rijbereik van 150km en er is gewoon niet mee te rijden, valt uit bij het optrekken of tijdens het rijden. Eenmaal bij de pomp aangekomen gaat er 40-45liter in en zit die weer vol. Ik zelf zat te denken aan of de normale brandstofpomp of de hogedruk pomp. Nu hoop ik dat iemand hier op het forum het zelfde probleem al is tegen gekomen en mij wellicht hierbij kan helpen.
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.538
Volgens mij is zo iets al eens eerder gemeld hier...
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.548
Hoeveel liter is de tank?

Ik vraag me uberhaput af of je vlotter nog wel de juiste info doorgeeft. Dat is namelijk een sleepcontact wat over de jaren "vergaat".
 

ddeenniissjk

New member
Lid geworden
28 okt 2020
Berichten
3
Volgens mij is zo iets al eens eerder gemeld hier...

Ja daar is alleen helaas nooit een antwoord op gekomen.



Hoeveel liter is de tank?

Ik vraag me uberhaput af of je vlotter nog wel de juiste info doorgeeft. Dat is namelijk een sleepcontact wat over de jaren "vergaat".

Een 55 liter tank, het rijbereik op het moment van uitvallen is ook nog 100km+ en geen brandstof lampje dat brand.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.548
Hmm, maw er is dan nog 10-15 liter over in de tank en dan valt hij uit. Zijn een aantal dingen die ik zou overwegen:

-Benzinepomp+vlotter vervangen
-Benzinepomp+vlotter+intank filter (indien aanwezig) inspecteren

Benzinepomp vervangen wordt niet vaak gedaan, maar het is een feit dat deze "moe" worden.
 

ddeenniissjk

New member
Lid geworden
28 okt 2020
Berichten
3
Hmm, maw er is dan nog 10-15 liter over in de tank en dan valt hij uit. Zijn een aantal dingen die ik zou overwegen:

-Benzinepomp+vlotter vervangen
-Benzinepomp+vlotter+intank filter (indien aanwezig) inspecteren

Benzinepomp vervangen wordt niet vaak gedaan, maar het is een feit dat deze "moe" worden.



Ja zat ik ook aan te denken vervangen. Maar kan het zo zijn dat deze zijn "kracht" verliest? Als hij uitgevallen is heeft de auto wel wat moeite met aanslaan. Laatst stond ik schuin omhoog stationair draaide die goed. Beetje met gas spelen ging ook goed, en toen ik het heuveltje op wilde rijden viel die weer uit. Uiteindelijk heb ik hem achteruit laten rollen en ben ik via een andere route gereden want dit gebeurde 3 keer.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.548
Ja die kracht verliezen kan zeker!

De benzinedrukregelaar dicteert zeg maar wat de druk hoort te zijn op de benzinerails. De pomp heeft een bepaald debiet die hij kan leveren bij een bepaalde druk. Als de pomp zn kracht verliest, dan zal dat lager worden (lees minder: benzine leveren op de gevraagde druk), wat kan inhouden dat je auto gaat inhouden/terugregelen.

Ik heb meerdere benzinepompen vervangen in oudere auto's en in die gevallen was het geen megaverschil, maar het was altijd een merkbaar verschil!

Moeite met aanslaan kan aan meerdere dingen liggen, dat ligt iets lastiger
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.250
Trekt op de een of andere manier de tank geen vacu?m?
Weet niet of die een aparte ontluchting heeft.
 
Bovenaan