Beste,
Ik heb onlangs een Leon 2.0 tfsi gekocht. Ik was meteen verliefd op de auto toen ik hem zag en vooral toen ik een testrondje had gereden. Echter was er wel 1 maar bij deze auto (ik ben een leek wat betreft auto’s, dus kraak mij hier aub niet op af ). Het olielampje zou soms aangaan na bijvoorbeeld een stuk snelweg, wanneer de motor iets harder heeft moeten werken. Vorige eigenaar gaf als reden dat de olie iets zou schuimen bij een harder werkende motor. Ik zette hier al m’n vraagtekens bij. Desalniettemin heb ik toch besloten om de auto te kopen, waarbij ik het niet erg vind om er nog iets aan uit te geven.
Nu ben ik langs mijn garage gereden en zij vertelden uiteraard dat dit onzin is. Zij hebben de auto uitgelezen, waarbij niks geks te zien was. Ze zeggen dat ze wel preventief onderdelen kunnen vervangen, maar dat dit uiteraard geen garantie biedt voor mijn probleem op te lossen.
Over het lampje: hij gaat soms branden na een stuk rijden (>5km), waarna hij ook bijna meteen weer uit gaat. Op het moment dat hij eenmaal een keer is aan geweest, komt hij vaker terug tijdens het rijden, maar gaat wel telkens weer bijna gelijk uit (zeg na 5-10 seconden). Ik heb eigenlijk pas een keer gehad dat hij wat langer bleef branden. Auto aan de kant gezet en de motor uit en aan gezet en het lampje was weer uit.
Hebben jullie enig idee waar ik als eerste naar zou kunnen kijken? Oliepijl is vol en motor verbruikt geen olie. Onlangs zelf nog nieuwe olie ingedaan en oliefilter vervangen. De motor is ook volledig gereviseerd, waarbij de oliepomp “slechts” visueel geïnspecteerd was en in orde bleek. Dus de motor zou ook schoon moeten zijn. Oliesensor zat volgens de garage blijkbaar op een vervelende plek, dus die wilden ze ook niet gelijk preventief vervangen i.v.m. arbeidsuren. Vandaar dat ik graag jullie ideeën zou willen horen wat een aan-uitgaand olielampje kan veroorzaken!
Ik heb onlangs een Leon 2.0 tfsi gekocht. Ik was meteen verliefd op de auto toen ik hem zag en vooral toen ik een testrondje had gereden. Echter was er wel 1 maar bij deze auto (ik ben een leek wat betreft auto’s, dus kraak mij hier aub niet op af ). Het olielampje zou soms aangaan na bijvoorbeeld een stuk snelweg, wanneer de motor iets harder heeft moeten werken. Vorige eigenaar gaf als reden dat de olie iets zou schuimen bij een harder werkende motor. Ik zette hier al m’n vraagtekens bij. Desalniettemin heb ik toch besloten om de auto te kopen, waarbij ik het niet erg vind om er nog iets aan uit te geven.
Nu ben ik langs mijn garage gereden en zij vertelden uiteraard dat dit onzin is. Zij hebben de auto uitgelezen, waarbij niks geks te zien was. Ze zeggen dat ze wel preventief onderdelen kunnen vervangen, maar dat dit uiteraard geen garantie biedt voor mijn probleem op te lossen.
Over het lampje: hij gaat soms branden na een stuk rijden (>5km), waarna hij ook bijna meteen weer uit gaat. Op het moment dat hij eenmaal een keer is aan geweest, komt hij vaker terug tijdens het rijden, maar gaat wel telkens weer bijna gelijk uit (zeg na 5-10 seconden). Ik heb eigenlijk pas een keer gehad dat hij wat langer bleef branden. Auto aan de kant gezet en de motor uit en aan gezet en het lampje was weer uit.
Hebben jullie enig idee waar ik als eerste naar zou kunnen kijken? Oliepijl is vol en motor verbruikt geen olie. Onlangs zelf nog nieuwe olie ingedaan en oliefilter vervangen. De motor is ook volledig gereviseerd, waarbij de oliepomp “slechts” visueel geïnspecteerd was en in orde bleek. Dus de motor zou ook schoon moeten zijn. Oliesensor zat volgens de garage blijkbaar op een vervelende plek, dus die wilden ze ook niet gelijk preventief vervangen i.v.m. arbeidsuren. Vandaar dat ik graag jullie ideeën zou willen horen wat een aan-uitgaand olielampje kan veroorzaken!