Heb even 2 foto's gemaakt, van onderdelen van deze 1P sloten.
Dit is de bovenkant van het slot.
Dit is de binnenkant van het slot, met alle elektronica (afgezien van de twee motoren die er inzitten) en dit zit allemaal ingegoten met hars.
Deze sloten hebben 3 microswitches.
Weet niet als je VCDS (VAG-COM Diagnostic System) hebt of iemand weet die dit heeft, maar via VCDS kun je alle 4 de sloten testen / controleren of ze allemaal correct functioneren (op slot gaan / van slot gaan).
Het niet op slot willen gaan van de deur en het branden van de deursignalering in je dashboard zijn eigenlijk twee afzonderlijke problemen.
Niet op slot willen gaan is een bekend probleem van deze sloten (Golf Plus van deze periode hebben dit probleem ook, zelfde sloten), heb dit al vaker in onze 1P gerepareerd (uiteindelijk definitief gerepareerd door zaken te vervangen in het slot zelf door nieuwe onderdelen die deze problemen veroorzaakten).
Gaat de deur alleen via de AB niet op slot, of ook niet via de binnenkant (bedieningsknop bij bestuurdersdeur) ?
Heeft de auto (voor zover je weet) schade gehad rond 1 van de deuren (welke deur levert eigenlijk nu de problemen op) ?
Als er een kabel beschadigingen heeft, kan dit corrosie ten gevolge hebben gekregen. dit levert de meest vreemde storingen op (kan ook het koppelpunt van de stekker van de deur in de carrosserie zijn).
Deursignalering wordt aangestuurd door 1 van de heveltjes, die weer de microswitch indrukt. Al heb ik zelf nog nooit problemen met deze microswitches gehad of heveltjes.
Kortom, het is eigenlijk nog te vroeg om het slot daadwerkelijk de schuldige aan te wijzen.