[SEAT] [Leon 1P] Storing P2184

Stan

New member
Lid geworden
21 jan 2024
Berichten
3
Hallo,

Ik heb recent een Seat leon Cupra 1p 2.0 tfsi uit het jaar 2007 aangeschaft met wat mankementen. Ik heb alle problemen verholpen op de motorstoring na. Dit is de code die ik krijg met uitlezen 'P2184: Lage spanning circuit temperatuursensor koelvloeistof 2'. De auto start en rijdt gewoon goed en de naald blijft mooi op de 90 graden hangen. Wel draaien constant de ventilatoren op de hoogste stand vanaf het moment dat ik de motor start. Mijn eerste gedachte was de KVS sensor vervangen (rechter zijkant van het blok), maar de storing blijft aanwezig. Zit er op deze motoren nog tweede KVS sensor die ik over het hoofd heb gezien?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Stan
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.526
Volgens mij heeft een 2.0 TFSI er twee.
Wat is de motor code?
Vermoedelijk zit sensor G83 op de radiator voor de ventilatoren.
Sensor G62 is er ook één maar is dacht ik voor de ecu/cluster.

Google: ssp 2.0 TFSI ... Je vindt dan originele VAG Self Study documenten, daar kan zien welke sensors er allemaal op zitten...
 
Laatst bewerkt:

Stan

New member
Lid geworden
21 jan 2024
Berichten
3
Ik heb de 2e sensor vandaag gevonden en gelijk vervangen. Hij zat tussen de radiateur en het motorblok in, naast de aircopomp. De storing blijft echter nogsteeds. De bedrading en connector zagen er nog goed uit. Voor de zekerheid toch maar een keertje doormeten dan. En anders komt het vanuit de regeleenheid vrees ik?
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.526
Tja, de draden doormeten vanaf de plug bij de sensor tot in de stekker op de regeleenheid.
Je zou moeten uitzoeken hoe de sensor werkt, mogelijk dat deze sensor bij een bepaalde temperatuur de ingang van de regeleenheid naar massa of +12volt door schakelt...
 

Stan

New member
Lid geworden
21 jan 2024
Berichten
3
Even een update:
Ik had de kabels doorgemeten en alles klopte helemaal. Al die tijd zat ik dus gewoon in de verkeerde hoek te zoeken.
Vandaag kwam ik er toevallig achter dat mijn onderste KVS slang helemaal koud was na een goed stuk rijden. Waarschijnlijk is de thermostaat dus gewoon het probleem. Aangezien mijn temperatuur altijd netjes op de 90 graden bleef dacht ik dat deze wel goed was.
Ik ga een nieuw thermostaat bestellen en zal deze wanneer ik de tijd heb monteren. Als ik hem gemonteerd heb zal ik jullie een update geven.
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.526
Goed bezig!
De radiator is niet verstopt?
Als je toch bezig bent misschien ook goed om de koelvloeistof geheel te verversen.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.233
Precies, radiator is ook verdacht!!
 
Bovenaan