[SEAT] [Leon 1P] Volgorde chippen

andre_m

New member
Lid geworden
21 jun 2014
Berichten
3
Hoi allemaal, mijn eerste post hier. Leuk om hier te zijn.

Ik heb een Leon 1.2 Tsi en wil graag een dumbvalve, open luchtfilter en laten chippen.
Is dit de goede manier om maximaal vermogen te behalen uit het chippen?

En waar zou ik het beste die dumbvalve en luchtfilter kunnen aanschaffen en installeren?

En is het beste adres om te chippen JD engineering?

THANX
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.054
Welkom hier.
JD is een goed adres voor chiptuning maar er zijn meer specialisten.
Ook Vagtechniek in Nuenen levert goed werk.
Beide adressen moeten jou ook kunnen helpen voor een dumpvalve en luchtfilter.
Succes met je keuze.:)
 

RicooCardoo

Active member
Lid geworden
18 sep 2013
Berichten
3.342
Ligt er aan hoeveel jij wil investeren om het maximale uit je chip te halen??

Andere Downpipe, FMIC, Tip en Chip zorgen al voor een behoorlijke vermogenwinst!
 

andre_m

New member
Lid geworden
21 jun 2014
Berichten
3
Het is dus niet zo dat de computer moet "wennen" aan een ander luchtfilter en downpipe?

Jullie mogen lachen hoor als ik er naast zit :eek:
 

J.B.

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
9.392
Je kan hiermee rijden zonder je chip aan te passen. Echter zal de vermogenswinst minder zijn dan wanneer je wel de chip erop laat aanpassen. Dus als je het geld hebt zou ik eerst alle hardware (Inlaat, downpipe, DV enzovoorts) plaatsen en dan de chip laten schrijven.
 

andre_m

New member
Lid geworden
21 jun 2014
Berichten
3
Oke resum?

- luchtfilter
- downpipe
- blowoff valve
- DV?
- FMIC?
- chippen


Is dit het optimale?
 
Laatst bewerkt:

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Alles wat je voor het chippen doet mag in random volgorde, want met het chippen stel je de auto pas af op al je modificaties.

Weet niet of de turbo intake pipe op een 1.2tsi nog knijpt, anders zou ik die ook nog op je lijstje zetten. Bij een turbo auto moet je denken dat de motor makkelijker moet ademen. Vaak hebben de intake kant (turbo intake pipe > luchtfilter) en de uitlaat kant (downpipe > katalysator > catback) restricties erin. Als je deze eruit haalt/minimaliseert en dan de auto laat afstellen, kan je grote winsten halen. Tevens is het belangrijk om goede benzine te tanken, hoger RON getal geeft grotere winsten, maar dan moet je ook een beetje praktisch denken. Voorbeeldje: Als je in de buurt geen BP Ultimate kan verkrijgen, dan zou ik er persoonlijk niet voor kiezen om hem daarop te laten afstellen. Als je langs de duitse grens woont, kan het de moeite lonen om hem op RON 102 (Aral 102) af te laten stellen.
 
Laatst bewerkt:

edgo

New member
Lid geworden
17 sep 2013
Berichten
31
Volgens mij krijg je echt een fluitketel-geluid met een blowoffvalve op een 1.2tsi!
 

cdeckers1991

Member
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
773
Ik bedoelde ook wat kan je het beste allemaal upgraden/veranderen bij een diesel voor meer vermogen.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Ah my bad!

-Charge air cooling upgrade (FMIC, SMIC)
-Intake pipe indien mogelijk
-Uitlaat restrictieloos maken (mufflerectomy)

 
Bovenaan